Mitmetes ettevõtete poolt avaldatud töökuulutustes, kus on kasutatud fotomaterjali, olen täheldanud käe žesti, kus inimesed näitavad pöidlaga üles. Just seetõttu valisingi käesoleva nädala töökuulutuste hulgast välja R-kioski kuulutuse, kus kaks rõõmsameelset noort naisterahvast näitavad mõlemad pöidlaga üles ja kutsuvad ettevõttesse kandideerima.
Pööran siinkohal tähelepanu sellele, et töökuulutuses ei ole välja toodud, mis ametikohale inimest kandideerima kutsutakse – lihtsalt mainitakse, et kui inimesele meeldib klienditeenindus, lisaks muudele kuulutuses nimetatud nõuetele, siis võiks kandideerida. Samas on suurelt ja sinises kirjas välja toodud „TULE TÖÖLE R-KIOSKISSE“ – jääb ikka silma küll ja teksti sisu arvestades on arusaadav, et otsitakse klienditeenindajaid.
Antud kuulutuse teeb veidi erilisemaks aga see, et lisaks on CVKeskuses avaldatud kuulutuse juures välja toodud ka videoklipp, mis kutsub inimesi kandideerima. Kuna kuulutus mingi hetk nii kui nii aegub, siis otsisin klipi YouTube-st ülesse ja lisasin siia: http://www.youtube.com/watch?v=-rf4RsZErno. Näha on, et sellised videotöökuulutused on üha enam ja enam populaarsust kogumas – kasutavad seda ka paljud teised ettevõtted nagu näiteks Statoil, Prisma jne. Miks see hea on? Esiteks annab see lühikese aja jooksul ülevaate organisatsioonist ja vakantsest ametikohast ning teiseks saab seda kasutada tavapärast töökuulutust toetava materjalina nii personaliotsingu portaalis, ettevõtte kodulehel kui ka Facebook-is, värbamisüritustel jne. Lisaks on see aga midagi tavapärasest erinevat ja jääb inimestele silma ning aitab seetõttu ka teistest paremini eristuda.
Mis mul antud ettevõtte puhul veel meeldib, on see, et ei ole piirdutud pelgalt töökuulutuse avaldamisega CVKeskuses ja välja on toodud konkursi info ka R-kioski kaupluse sissepääsuaknal – usun, et reklaamitakse mujalgi, lihtsalt mulle jäi antud kuulutus Magistrali Keskuses silma ja seepärast selle näite siinkohal välja ka toon.
Nüüd aga kuulutuses välja toodu käežesti juurde. Kui semiootiliselt tähendab pöial üles žest positiivest ja tunnustavat märki, siis tuleb arvestada, et see ei ole nii mitte kõigis riikides. Näiteks Iraanis, on sellel sama tähendus, mis keskmise sõrme näitamisel, Indias antakse aga nii märku, kui miski ei tööta. Tundud sotsiaalvõrgustiku lehel Facebook saab aga pöidla märgiga anda teada, kui miskit meeldib (ehk „like“-da). Meie tööturul jääb töötajaid üha vähemaks, mis toob endaga kaasa kindlasti ka suurema hulga võõrtööjõu sisenemise erineva kultuuritaustaga riikidest – eks tulevikus peavad töökuulutuste koostajad omama paremaid teadmisi semiootikast, hetkel aga saavad ehk enamus kuulutuse lugejaid sellest fotost aru nii, et tegemist on toreda töö ja laheda ettevõttega.
Soovitused töökuulutuse koostamisel:
- Kui Sul on ees suurem värbamisprojekt, siis mõtle videotöökuulutuse, kui antud konkurssi täiendavalt toetava vahendi, koostamise peale.
- Avalda kuulutust erinevates kanalites; lisaks ajalehtedele ja personaliotsingu portaalidele vaata, kas saad kuidagi ka ettevõtte asukohta või tegevusala ära kasutada – lisada kuulutus näiteks vaateaknale või vastuvõtulauda.
- Kasutades kuulutuses fotomaterjali uuri eelnevalt semiootiliste märkide tähendust.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar