pühapäev, 20. oktoober 2013

Töökuulutuse muudab atraktiivseks eristumine

Käesoleva nädala töökuulutusi uurides leidsin üllatusega, kui palju on ikkagi neid uusi pakkumisi, mis nädala jooksul avaldatakse – suuremates värbamisportaalides (mõtlen siinkohal CVOnline’i ja CVKeskus’t) küündib see number ikka paarisajani.
Selle nädala kanalid, mida uurisin ongi eelnimetatud portaalid, lisaks Eesti Ekspressi töökuulutuste lehekülg ning ajaleht Äripäev.
Kõige enam jäi meelde Sirje Tammiste konsultatsioonibüroo poolt avaldatud jäätmekäitluskeskus Paikre kuulutus, kus otsitakse hoolivat ja tegusat juhatajat.
Kuulutuses ei ole ruumi raisatud üksikasjade kirjeldamisele, vaid välja on toodud põhiline info: amet, keda otsitakse, lühidalt see, mida pakutakse ning kust saab täiendavat informatsiooni. Atraktiivseks teeb visuaalse poole pealt kuulutuse hüüdlause „KUJUNDA EESTILE PUHAS TULEVIK“ – ilusas värvilises ja pilku püüdvas kirjas. Ühesõnaga tegemist on töökuulutusega, mis ajalehes muude kuulutuste ja lugude vahelt ka silma paistaks ning mida ei pea luubiga uurima hakkama, et näha, mis seal välja toodud on.
Innovaatiliseks muudab antud pakkumise aga kuulutuses kasutatud QR-kood, mille kasutamine töökuulutustes ei ole veel väga levinud. Antud kood suunab nutiseadme kasutaja, kes vastava äpi on oma seadmesse tõmmanud, kiiresti detailsema tööpakkumise juurde konsultatsioonibüroo lehel. Eelmainitud lehel on välja toodud siis antud konkursi detailsem tööpakkumine, mis sisult on sarnane klassikalisele kuulutusele ehk annab ülevaate ettevõttest ja töö eesmärgist, kandidaadile esitatavatest nõuetest jne. Selles detailses töökuulutuses on välja toodud ka värbamisfirma lubadus: kandidaatidele tagatakse konfidentsiaalsus. Ma isegi usun, et nad oma lubadust ka peavad - oma maine hoidmiseks ei saaks tuntud värbamisfirma endale siinkohal mingit vääratust lubada, arvestades siinkohal eriti kandidaatide sihtgruppi ehk korraliku juhtimiskogemusega kandidaate.

Soovitused töökuulutuse koostamisel:
-          Avaldades töökuulutuse ajalehes või ajakirjas, kus Sul on kasutada piiratud ruum, pane kuulutusse ainult kõige olulisem informatsioon ning kasuta QRkoodi või muud vahendit viitamisel detailsemale töökuulutusele.
-          Detailsemate andmetega kuulutuse avaldada kodulehel või internetiportaali kuulutuste keskkonnas.
-          Luba töökuulutustes tagada kandidaatide konfidentsiaalsus ning tee seda ka tegelikult – nii julgevad kandideerida ka need, kes täna veel töötavad.

1 kommentaar:

  1. Täname, et meie kuulutust on märgatud!
    Ühelt poolt on see ju töökoha reklaam, teisalt loob tööandja kuvandit - nii et sellega tasub ikka veidi tööd teha. Antud kuulutuse on loonud agentuur Velvet.
    Sirje Tammiste

    VastaKustuta