pühapäev, 22. detsember 2013

Sotsiaalmeedia kui võimalus tööandja brändi kommunikeerimiseks


Tööandja bränding hõlmab endas nii organisatsiooni kultuuri arendamist kui ka kommunikeerimist, millega näidata välisele sihtrühmale, et ollakse eelistatud tööandja. Üks võimalikest kanalitest tööandja brändingu kommunikeerimisel on sotsiaalmeedia kasutamine, kus läbi erinevate postituste ettevõte saab oma identiteeti ihaldatud sihtrühmani viia.
2013. aastal Institute of Employment Studies poolt Acas-e jaoks läbi viidud uuringu, kus uuriti personalitöö eest vastutavatelt isikutelt, kes kasutavad sotsiaalmeediat värbamiskanalina, miks nad seda teevad. Kolm kõige sagedamini välja toodud põhjust olid: (1) ligipääs suuremale hulgale kandidaatidele, kui traditsioonilisi kanaleid kasutades, (2) lihtne kasutada ja (3) madalad kulud.
Kuna sotsiaalmeedia hõlmab endas palju erinevaid kanaleid, siis ei hakka täna kõigil peatuma vaid kirjutan täna Facebookist. Võimalik, et teen järgmise väitega kellelegi liiga, kuid minu arvates on Facebook Eestis alahinnatud ja ilmselgelt liiga vähe kasutatud värbamiskanal. Ülemaailmselt on Facebooki kasutajate arv ca 1,15 miljardit, Eestis on kasutajaid väidetavalt ca 540 tuhat. Lisaks peetakse Facebooki üldse üheks külastatuimaks veebileheks.

Möödunud nädalal jäi mulle Facebookis korduvalt (seda jagasid mitmed sõbrad kui ka oli see välja toodud ühes töövahenduse grupis) silma ADM Interactive töökuulutus, millega otsiti töötajaid erinevatele ametikohtadele. Rõõm on siinkohal näha ka seda, et isegi ilma kingi ja preemiate lisamiseta on nimetatud kuulutus paljudele silma jäänud ning nad on märkinud selle meeldivaks või seda jaganud.
Toon siinkohal välja ka antud ettevõtte poolt ühe CVKeskuses avaldatud töökuulutuse. Selle puhul paistab silma just ettevõtte poolt pakutav:  välja on toodud erinevad ettevõttele omistatud auhinnad ning lisaks teksti sisse on hüperlinkidega lisatud: „rõõm koos töötada“ ja töökeskkond Rotermanni kvartalis“.






Kas sa teadsid?:  
1) fotoga postitused saavad väidetavalt 39% rohkem tähelepanu (ehk klikke, meeldimise ja kommentaare)
2) tähelepanu postituse avaldamise nädalapäeval: väidetavalt on töönädala teine pool soodusaeg postituste tegemiseks, parimateks päevadeks peetakse siin neljapäeva ja reede.



Soovitused töökuulutuse koostamisel:
-          Kasuta Facebooki oma tööandja brändi kuvandi kommunikeerimiseks – tee sinna pidevalt ettevõtte tegevusi puudutavaid postitusi (sh erinevad tegevused tööandjana).
-          Avalda töökuulutusi oma ettevõtte Facebooki lehel, nii võid jõuda ka passiivsete tööotsijateni, kes ise hetkel tööd ei otsi.
-          Kui tahad ise valida töötajate sihtrühma, kelleni töökuulutustega jõuda tahad, võid Facebookis kasutada ka tasulist teenust – siin saad valida, kelleni sinu kuulutus jõuab, märgistades endale sobilikud kasutajad soo, vanuse, hariduse, keeleoskuse, ametikoha jpm taoliste kriteeriumite alusel.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar