pühapäev, 17. jaanuar 2016

Töökuulutused rekkatel

Kes Ameerikas käinud on kiirteedel kindlasti näinud tohutut hulka erinevaid ja erisuurusi rekkaid, üks uhkem kui teine. Sai isegi seda imelist riiki siin hiljuti külastatud ja neid rekkaid nähtud. See et neid on kiirteedel palju ja üks kirkam kui teine, mind eriti ei üllatanudki, küll aga olin üllatunud selle üle, kui paljudel neist on töökuulutused. Kuigi ka Eestis võib kohata nii mitmeidki ametiautosid tööpakkumisega, eelkõige taksod ja õppesõiduautod (vaata sellekohast blogipostitust siit), siis ei tohiks selline asi mind üllatada, aga näe üllatas. Kui esialgu lihtsalt märkasin erinevaid töökuulutustega rekkaid, siis mingi hetk otsustasin neid pildistama hakata – valitud materjalist paningi kokku üheksa pilti, mis näitavad, kui palju sellist töökuulutuse vormi ikkagi kastutakse.

Miks siis ikkagi on see rekkatel kuulutamine nii populaarne? Väidetavalt liigub 70% USA veoteenustest rekkatega. Samas on rekkajuhte raske leida – inimese lihtsalt ei soovi sellist tööd enam teha, peamisi põhjuseid on kaks:
1) pikad töönädalad perest eemal.
2) töötasu (kuna on muudetud töö- ja puhkeaja regulatsiooni, siis see on omakorda vähendanud ületunnitasu teenimise võimalust). Võrdluseks toon välja, et keskmine rekkajuhi töötasu on 39,000 dollarit aastas, USA keskmine töötasu täiskoormusega töötamisel jääb samasse suurusjärku.

Valdkonna madal populaarsus ja veotranspordi kasv on viinud riigi sellisesse olukorda, et aastaks 2020 ennustatakse USAsse 300 000 vakantset ametikohta. Seega ettevõtted, kes tahavad edukalt teenust osutada peavad kiiresti reageerima ja leidma võimalusi, kuidas häid rekkajuhte ligi meelitada ja hoida: kes on selleks siis pakkumas tööle asumise preemiat, kes valmis tasuma juhilubade koolitusi jne. Usun, et selline olukord tööturul on üks põhjustest, miks üha enam pannakse töökuulutusi rekkatele, lootes nii jääda silma mõne konkureeriva ettevõtte rekkajuhile ja teda nii üle meelitada või tekitada huvi hoopis mõnes teises kiirteed mööda sõitvas autojuhis. Selleks, et silma jääda ja kõnetada on transpordiettevõtted lisaks „NOW HIRING“ (ehk nüüd värbame) ja muudele taolistele loosungitele välja toonud nii töötasu, koolitused kui ka selle, et pakutaksegi võimalust teha kohalikke sõite.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- tea, kes on sinu potentsiaalne sihtrühm.
- uuri, mis on see väärtuspakkumine, mis sihtrühma kõnetab ja too see info alati oma töökuulutustes välja.
- ole nähtaval, leia võimalusi lisaks tavapärastele töökuulutuse avaldamise kanalitele avaldada oma pakkumisi ka alternatiivsetes kohtades, olgu nendeks kohtadeks siis ametiautod, riietuskabiin rannas (loe selle kohta täpsemalt siit) või hoopis oma toodete kasutusjuhendil (loe selle kohta täpsemalt siit).


Hea lugeja, viin läbi hetkel uuringut, mida arvad Sina, mis on see, mis ikka muudab töökuulutuse atraktiivseks. Ka Sinul on võimalik siin oma panus anda, vastates uuringule siin. Tähelepanu, kõigi uuringus osalejate vahel, kes jätavad ka oma meiliaadressi, loosin välja 20 eurose Ülemiste keskuse kinkekaardi. Tänan juba ette kõiki vastajaid ja soovin edukat loosiõnne J

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar