Esmaspäev, 4. september 2017

Maailma parim värbamiskanal?

Vaatad tööturul ringi ja mida sa näed, tööandjad üritavad üksteist üle trumbata. Kuulutused on värvilisemad kui kunagi varem, sisaldades igasugu põnevaid tulesid ja vilesid – kõike selleks, et silma jääda. Tööandjad teevad spagaati ja viskavad igaks juhuks veel paar hundiratast ka, et tööotsijatele silma jääda ning nad tööle meelitada. Ja tundub, et lõppu sellele olukorrale ei tule, pigem läheb keerulisemaks. Vähemalt nii väidetakse. No ja vaesed värbajad ei tea enam, mis suunas joosta.

Ei, maailma lõpp ei ole käes. Küll aga on käes sõda. Ja sõda mitte ainult talentide, vaid kõigi võimalike kandidaatide pärast. Võidavad selle sõja aga targad tööandjad, need, kes saavad aru, et lisaks inimese ligimeelitamisele tuleb neid ka hoida osata.

foto: pixabay.com
Just meie inimestes peitub võti. Kui inimestele meeldib ettevõttes töötada, siis on nad ka tööandjale lojaalsemad ja jagavad oma positiivseid kogemusi sõprade ning tuttavatega. Nad lähevad kaasa ilma suurema vaevata erinevate kommunikatsioonikampaaniatega, nagu näiteks #workatomniva kampaaniaga on kaasa läinud paljud Omniva töötajad.

Kui töötajad on organisatsoonis õnnelikud, siis soovitavad nad tööandjat ka oma sõpradele ja tuttavatele ning kutsuvad neid hea meelega tööle kui mõni töökoht vabaneb. Jah, just oma töötaja soovitused ongi maailma parim värbamiskanal. Me kõik usume ja usaldame sõpra kordades rohkem kui passiivset töökuulutust portaalis, ajalehes või plakatil. Kui sõber ütleb, et töökoht on äge, siis me usume teda, sest igaüks tahab töötada ju ägedas ettevõttes.

Võitjad on need tööandjad, kes on tänaseks aru saanud, et loeb tööandja bränd. Loeb see, milline tööandja tegelikult ollakse ja milline välja paistetakse. Oma töötaja soovitused on kusjuures üks tööandja brändi mõõdik aidates hinnata seda, kuidas inimesed tööandjasse suhtuvad. Näiteks hinnatakse üheks väga heaks tööandja brändi mõõdikuks oma töötajate kaudu tööle soovitatud töötajate määra. Heaks märgiks on see, kui 30% või rohkem tuleb tööle läbi oma töötaja soovituste.

Oma töötajate soovitusprogrammi loomiseks ja rakendamiseks on mitmeid võimalusi. Näiteks jagab uues PARE Personalijuhtimise Käsiraamatus oma ettevõtte kogemust Indrek Sarjas, G4Si värbamisjuht/personalijuht.
Oma töötaja soovitusprogramme on tõesti erinevaid, kes maksab iga (tulemusliku) soovituse eest lisatasu, kes premeerib hoopis kingitustega, kes aga läheneb mänguliselt. Näiteks läheneb mänguliselt oma töötajate soovitustele ka MuleSoft, 2006.aastal asutatud tarkvaraettevõte, mis on valitud Glassdoori kasutajate hulgas ka üheks ihaldusväärsemaks tööandjaks. Nemad on oma töötajate hulgas korraldanud hirethon üritusi. Hiretoni näol on tegemist 4-tunnise üritusega, kus osalevad kõik ettevõtte töötajad, täpsemalt tähendab see järgmist:
- neljaks tunniks lõpetavad kõik inimesed töö ja grupeeruvad 10-liikmelistesse meeskondadesse, mis koosnevad erinevate osakondade inimestest;
- töötajad kammivad läbi oma LinkedIni kontakte ja kaardistavad tublisi inimesi (nt kellega nad varasemalt on koos töötanud). Lisaks teavitavad nad oma suhtevõrgustikku sellest, et MuleSoft on parasjagu uusi inimesi värbamas, aidates nii värbamissõnumit oma kontaktideni viia.
- kuigi meeskonnad saavad endale ka vakantsete ametikohtade loetelu ei pea nad seda värbamistegevust ainult vakantsete ametikohtadega piirama, kõik võimalikud tublid ja sobilikud inimesed ning nende kontaktid on oodatud.
- meeskondadele jagatakse soovituste eest punkte. Kõige enam punkte kogunud meeskond võidab peaauhinna. Lisaks võidab auhinna ka kõige enam punkte saanud töötaja.
- oluline on ka hea söök – hireton’i ajal võivad inimesed süüa nii palju pitsat kui hing ihaldab!
Lihtne, eks ole ju? Kusjuures ka tulemuslik. Kolme kontori töötajad said ühe hireton’i ajal kokku 800 soovitust, millest lepiti kokku 135 initervjuud ning tehti pakkumine ja võeti tööle 12 inimest.  Mitmed kandidaadid on hetkel aga veel ootel.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar