pühapäev, 5. jaanuar 2014

Gamification kui võimalus tööandja brändi kuvamiseks!

Minu seekordne postitus erineb eelnevatest päris oluliselt, kuna (1) pole tegemist töökuulutusega, mille oleksin kuskilt portaalist või lehest leidnud ning (2) on tegemist näitega väljaspool Eestit. Mõni aeg tagasi leidsin informatsiooni isegi enda jaoks uuendusliku värbamismeetodi kohta, mida kutsutakse gamification-ks. Kuna eesti keeles sellele ametlikku tõlget ei ole, siis kasutan postituses inglise keelset mõitest. Millega siis täpsemalt tegemist? Põhimõtteliselt on tegemist mängulisel lähenemisega mittemängulisele olukorrale/tegevusele, eesmärgiga muuta need lõbusamsaks ja põnevamaks. Gamification-it on kasutatud juba varemgi erinevates personalijuhtimise valdkondades nagu näiteks koolitamine, mentorlus jne. Kui aus olla, olen isegi ühe koolituse raames niimoodi muudatuste juhtimist läbi mänginud.
Gamification-it on värbamiseks kasutanud mitmed tuntud ettevõtted nagu näiteks Marriot (Facebooki mänguga My Marriot Hotel), KPMG jne. Olles ise läbi mänginud KPMG mängu „80 Days to Race the World“, tahaksingi käesolevaga täna sellest mängust veidi pikemalt kirjutada.
Hoiatan juba ette, et tegemist on tõepoolest huvitava ja sõltuvust tekitava mänguga; ma ei liialda, kui ütlen, et mängisin ise seda ca 8-9 tundi, mitte järjest muidugi, aga ikkagi.
Enne mängu algust saavad inimesed tutvuda mängu juhendiga ja tingimuste ning reeglitega.
Milles siis see mäng seisneb? Põhimõtteliselt tuleks mängijal nö lennata kuumaõhupalliga ümber maailma ja külastada erinevaid KPMG kontoreid, kus saab siis õhupalli järjekordselt kütusega täita või antakse kontoris teatud ülesanne, mis tuleks lahendada. Mängu läbimiseks tuleb ära lahendada 10 ülesannet ning kindlasti lennata ka üle ekvaatori.
Mis on aga sellel mängul värbamisega seost? Mängima on loomulikult oodatud ikkagi need, kes on huvitatud KPMGsse tööle minemisest (mängu registreerides peab mängija ära märkima, mis valdkond teda huvitab). Lennates õhupalliga ümber maailma ja nähes ettevõtte kontoreid (nendel õhupalliga maandudes näeb mängija sihtriigi kontori tutvustust) erinevates põnevates riikides ning neid külastades tutvuvad mängijad/kandidaadid ettevõtte ja tema tegevustega erinevates riikides. Lisaks inimeste värbamisele annab gamification ettevõttele võimaluse ja kanali end ja enda mainet tööandjana kuvada ka välisele sihtgrupile: presenteerida saab nii oma globaalsust, innovaatilisust jne.
Olen ise tulihingeline mängudesse uskuja, mis puudutab mängude kasutamist võõraste inimestega kontakti leidmiseks, meeskonnatöö arendamiseks jne. Mängude (räägime siinkohal siiski gamification-ist) mängimine aitab inimestel olla rohkem kontsentreeritud, seob grupi/meeskonnaliikmete või organisatsiooniga, aitab olla rohkem altid probleemide lahendamisele, inimesed on rohkem avatud jne. Mäng aitab ka paremini näha inimese tegelikku olemust ning seeläbi õpib ka ettevõte oma töötajaid/kandidaate paremini tundma.
Lõpetuseks. Gamification ei hõlma endast ainult arvutimängu loomist vaid pigem erinevaid mängulisi lähenemisi värbamisele. On ju lähiminevikust võimalik välja tuua erinevaid mängulisi lähenemisi ka IT-inimeste värbamisele, kus ettevõte on loonud kunstliku andmebaasi või andnud ette häkkimist nõudva ülesande, mis eeldavad kandideerimisest huvitatud inimestelt koodide murdmist või andmebaasidesse häkkimist. Kandidaadile, kes esimesena koodi murrab, tehakse aga tööpakkumine.


Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
-          Värbamine ei hõlma endas ainult töökuulutuse avaldamist, see seisneb huvi äratamises potentsiaalsete kandidaatide hulgas – seega mõtle järgi, kas ja kuidas saaksid sa oma ettevõttesse värvates gamification-it kasutada.
-          Gamification on ka üks võimalusi oma tööandja brändi kuvamiseks, seega mõtle läbi, kuidas saaksid sa sellega kandidaatideni oma sõnumit viia. Mis on see, mis muudab sinu ettevõtte eriliseks ja eristab teistest tööandjatest. Kasuta ära oma tugevusi ning kommunikeeri neid läbi värbamissõnumi.
-          Lisaks värbamissõnumi edastamisele annab gamification võimaluse juba ka potentsiaalse kandidaadi või sobilike kandidaatide valikuks. Sõltub, millist mängu kasutad, aga saad selle läbi hinnata nii kandidaatide oskusi kui ka isikuomadusi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar