pühapäev, 26. jaanuar 2014

Selveri lugu ehk kuidas kandidaate kõnetada

Kuigi ajalehti ja uudiseid eelistan ma juba mitmeid aastaid elektroonses keskkonnas lugeda, ei saa ma salata, et näiteks kliendilehti, millega teavitatakse järjekordsetest sooduskampaaniatest, loen ma siiski paberkandjal – hea on ju see võtta ning kohvi kõrvale veidi lehitseda. Ja just nii jõudis minuni ka eelmisel nädalal Selveri kliendileht, milles oli välja toodud ka töökuulutus, millega otsivad töötajaid erinevatele ametikohtadele.  

Tegelikult ei ole Selveri seekordne leht mingit moodi teerajajaks antud valdkonnas, kuna juba mõnda aega kasutavad ettevõtted oma kliendilehti ära ka töökuulutuse edastamiseks. Samas äärmiselt kaval meetod, mis võimaldab tabada järjekordselt selliseid passiivseid kandidaate, kes ise hetkel tööotsinguil ehk ei olegi, kuid kes sirvides erinevaid pakkumisi märkavad ka töökuulutust ning võivad sellest tulenevalt mõelda töökoha vahetusele.
Eks ole ju teada, et suur osa selliseid kliendilehti rändab kohe paberikonteinerisse või ei jõua üldse postkastidesse, kuna inimesed ei soovi selliseid reklaampostitusi saada. Seega tulekski kliendilehele leida ka muud eesmärki lisaks toodete reklaamile ja ongi järjekordselt püütud kaks kärbest ühe hoobiga.
  
Kui aus olla, ei saanud Selveri kuulutus seekord juhuslikult välja valitud. Juba mõnda ega olen ma nende nö uut visuaali tähele pannud ning mulle see meeldib. Mis mulle eriti meeldib on see, et nad kasutavad sama põhja KÕIGI (olenemata ameti- või asukohast) oma kuulutuste puhul, nii nende puhul, mis on portaalides kui ka nt selle puhul siin infolehes.
Kuigi näiteks sellel PAGAR-TEENINDAJA kuulutusel ei ole välja toodud töötasu, on siin välja toodud erinevaid pakkumisi, millega üritatakse potentsiaalsetes kandidaatides tähelepanu ja huvi tekitada, nt „saad liituda tegusa Spordiseltsiga, mis võimaldab nii tasuta kui soodustingimustel oma keha ja vaimu eest hoolt kanda“.

Täiendavalt tahaksin aga tähelepanu pöörata antud töökuulutuse sõnakasutusele: „SINU tööks“, „ootame SIND“, „SULLE pakume“ – kasutades sellist pöördumist tundub lugejale, et see on just MULLE mõeldud. Kuulutused, mis on sellises kolmandas isikus kirjutatud ei pruugi inimesi nii hästi kõnetada ning võivad inimestele kaugeks jääda. Samas, kui lugejale suunatud kuulutus, kus on kasutatud sõna „Sina“ läheb talle korda ja muudab kuulutuse isiklikumaks ning aitab potentsiaalset kandidaati paremini kõnetada.
Ka mõjub hästi sõna „meie“ kasutamine kuulutuses, nagu näiteks antud kuulutuses: „Oleme tegutsenud alates...“, „“Meie juures on...“ jne. See näitab lugejale, et ettevõte avab end, tutvustab end läbi töökuulutuse ja ootab inimeselt sama vastu kandideerides (ehk siis CV).


Soovitused töökuulutuse koostamisel:
-          Kui Sinu ettevõttel on oma kliendileht, mida postiteel või elektroonselt edastatakse klientidele, siis kaalu selles ka oma ettevõtte töökuulutuste avaldamist.
-          Mõtle kindlasti läbi pöördumise sõnastus: kolmandas isikus kirjastiili asemel pöördu hoopis otse kandidaatide poole kasutades sõna „Sina“. Sama soovitus ka ettevõtte kirjelduse lisamisel, ka siinkohal  kasuta kolmandas isikus kirjutamise asemel kasuta sõna „meie“.
-          Võid lasta reklaamifirmal endale töökuulutuse põhja toota ning selle sisu siis enda vajadustele vastavalt korrigeerida – esiteks, näeb kujundatud kuulutus visuaalselt kenam välja ning aitab eristuda ning teiseks, tekitab kandidaatides tunde, et ettevõte on ka kuulutusse panustanud, järelikult on nende jaoks konkurss väga oluline.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar