pühapäev, 13. aprill 2014

McDonaldsi kampaania: öökull, lõoke või lõokull?

Neljapäeva varahommikul Tartusse PARE Personalijuhtimise konverentsile sõites jäi mul Tartu sissesõidul valgusfoori all rohelist tuld oodates silma kolm angri-birdsi-laadset linnukest bussiootepaviljonil ning suurelt kiri: KES SA OLED? Kuskil kukla taganurgast hakkas meenuma, et siit sealt on olnud väljahõikeid „öökull, lõoke või lõokull“ ning sekunditega suutsin üks pluss üks kokku panna ja sai selgeks millega tegemist.

Kui aus olla, siis pole tõesti juba päris pikka aega ühtegi suurt värbamiskampaaniat siin korraldatud, vahepeal on midagi küll veidi suuremal sisse vilksanud (nt Pariisi Disneyland otsis just hiljuti siin töötajaid, G4Sil oli mõne aasta eest suur ja edukas soovitustasu maksmisega seotud kampaania). Aga nüüd on tuntud restoranide kett McDonalds võtnud ette kampaania „Öökull, lõoke või lõokull?“, millega otsitakse 200 töötajat.

Värbajana sellele kampaaniale mõeldes hakkavad küll käed värisema ja süda sees puperdama, tõeliselt mõnus vaadata sedasi hästi läbimõeldud tegevusi ja loovat lähenemist. Mis siin siis nii ägedat on? Hakkame aga otsast peale:
Sümbolid ja sõnademäng. Viidates öökullile antakse märku, et töö võiks olla sobilik inimesele, kellele meeldib pikalt magada ja kaua üleval olla. Lisaks aga peetakse öökulli tarkuse sümboliks (näiteks seostasid kreeklaste öökulli tarkusejumalanna Atenaga). Lõoke aga sümboliseerib inimest, kellele meeldib olla vara üleval ja vara toimetama hakata, sümboliseerib ju lõoke jällegi mütoloogias ja kirjanduses just koidikut. Lõokull on aga mõnus sõnade mäng, mis kenasti aitab viidata graafikujärgsele tööle varahommikul ja hilisõhtul.
Värbamiskanalid. Värbamiskanalite valik antud kampaania juures on muljetavaldav:

Töökuulutusega reklaamid toidukandikutel – iga klient, kes endale kandikul söögi saab, leiab kandikult reklaamlehe kampaania kohta.

Sõnum töötaja tööriietusel – ma siinkohal töötajatest pilti ei hakanud tegema, aga võin vaimusilmas pildi tekitamiseks öelda, et töötajatel on seljas musta värvi t-särgid linnu pildiga. Hea võimalus muuta töötajad ka nii kampaania saadikuks.
Roll-up reklaamid restoranides – toetamaks eelnimetatud: kui juhtimisi jäid need märkamata, siis suurest roll-up-reklaamist ei saa küll nii mööda minna, et seda ei näeks. Pole oluline, kas seisad järjekorras, istud lauas ja sööd – igal juhul rändab mingil hetkel pilk roll-up-ile.

Kampaania ettevõtte Facebooki lehel – Eesti McDonaldsi lehel on üle 20000 fänni, paned aga järjekordse kampaania postituse lehele ning ca 20tuhande inimeseni see nii ka jõuab.

Töökuulutused bussiootepaviljonides – näiteks Tartus sõites jäi mul päris mitu bussipeatust silma antud kampaania reklaamiga. Ilmselgelt õige linn (ülikooli linn siiski ju), kui kampaania on just nooremale generatsioonile suunatud.

Kõik kanalid aga suunavad kodulehele, mille kaudu on võimalik siis antud soovitud ametikohale kandideerida või täita test ja teada saada, milline töökoht oleks sobiv. Testis on aga sellised mõnusad vaimuka ülesehitusega kaheksa küsimust, nagu näiteks „Mitu äratuskella sul on?“ ja vastusevariandid üks, kaks või kolm.


Igatahes muljetavaldav kampaania, tehke järgi, kes oskab!



Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
-          Kui on teada, et korraga on vaja tööle võtta suurem kogus töötajaid (organisatsiooni kasv, puhkuste periood jne), siis oleks mõistlik korraldada värbamiskampaania ning läbi erinevate värbamiskanalite ning värbamissõnumite kommunikeerida töökohti potentsiaalsetele kandidaatidele.
-          McDonalds on oma kampaania levitamiseks erinevaid ettevõttespetsiifilisi võimalusi ära kasutanud, alustades töötajate riietusest, kandikutest, lõpetades Facebookiga. Mõtle läbi, millised on sinu võimalused. Näiteks bussifirma saaks reklaamkleebised bussidele panna ning ka bussi istmetaskutesse, postifirma aga postiljonide autodele, postiljonide riietusele kui ka postkontoritesse.
-          Leia endale sobilikud sümbolid, mis sümboliseerivad sinu ettevõttes töötamist, näiteks usin töömesilane, töökas sipelgas jne.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar