pühapäev, 6. aprill 2014

Eristu ja näita oma vastutustundlikkust: kasuta töökuulutuses lapsi!

Seekord tutvustan teile töökuulutust, kus ettevõtte lugu aitab rääkida üks pisike lipsuga poiss – tegemist on IT-alase teenindusettevõtte TIETO töökuulutusega, millega otsivad IT KASUTAJATOE SPETSALISTI.
Kuulutuses lapse pildi kasutamine, on ilmselgelt geniaalne mõte: aitab see tööotsija pilku püüda ning tekitab enamustes teatud emotsioone: keda ajab naerma, kelles tekitab mõtte „nii nunnu“, kellel assotsieerub aga lootuste, millegi uudse või hoopis innovatsiooniga.
Kontakteerusin antud pakkumise osas Tietoga ning ettevõtte Marketing Specialist/Sales Assistant Helen Pildre oli lahkel nõus kuulutust kommenteerima: „Lapse pildil on seal tõesti mitu eesmärki: esiteks on see eristuv, kuna enamasti IT-alal ja üleüldiselt kontoritööga haakuvatel kuulutustel kasutatakse täiskasvanuid. Ehk siis meie üheks eesmärgiks on kindlasti püüda tähelepanu ja tekitada positiivses mõttes üllatust, ehk isegi diskussiooni. Samuti haakub laste teema tihedalt vastutustundega, mis omakorda sobib kokku meie unikaalse müügilubadusega, mille anname oma klientidele: „Meil on tahe ja võimalused oma klientide ees vastutada!“ ehk lühidalt sloganina „Vastutustundega tulemusteni!“. Kindlasti on ka üheks lastega seotud märksõnaks kasvamine, mida on võimalik siduda Tietoga kahes võtmes. Esiteks üldises plaanis- me ise kasvame pidevalt ja teiseks tulevaste töötajate plaanis- tule kasva ja arene koos meiega!

Nagu juba mainitud, siis slogan „Vastutustundega tulemusteni!“ peegeldab meie USP ehk unique selling proposition’it. Kusjuures see on mõeldud töötama kahtepidi, me mitte ainult ei oma tahet ja võimalusi oma klientide ees vastutada, vaid sama kehtib ka meie töötajate kohta ehk siis kasutame samu märksõnu oma sisekommunikatsioonis. „Vastutustundega tulemusteni!“ on meie 2013. aastal tehtud kommunikatsioonistrateegia analüüsi tulem. Analüüsi käigus uurisime, mis on need märksõnad, millega täna teised IT-ettevõtted turul ennast samastavad. Tahtmata olla lihtsalt ühed järjekordsed „parimad“ või „professionaalsemad“, mis kipuvad olema lihtsalt laialtlevinud sõnakõlksud, vaatasime üle oma tugevused ja jõudsime arusaamani, et just selline slogan meile sobib.

Siinkohal kindlasti tahaks kasutada võimalust tänamaks Kala Ruudus kollektiivi, kes olid meie partneriteks nii analüüsi kui töökuulutuste juures.
Tõesti positiivne on järjekordselt tõdeda, et on ettevõtteid, kes tõepoolest panustavad oma töökuulutustesse sooviga edastada selle kaudu oma sõnumeid potentsiaalsetele kandidaatidele. Traditsiooniline töökuulutus annab informatsiooni edasi tekstiga, tuues esile tööülesanded, nõuded, pakutava jne. Kaasaegne töökuulutus aga annab edasi sõnumit, mis on siis peidetud kuulutuses kasutatavasse pildimaterjali, erinevatesse sloganitesse ja sõnumitesse. Nii nagu näiteks Tieto on teinud: lisades kuulutusele väikelapse pildi ja sõnumid „vastutustundega tulemusteni“ ja „tule kasva koos meiega“.
Aga nüüd tagasi lapse pildi kasutamise juurde reklaamis. Nii nagu ma ka varem olen kirjutanud, on töökuulutus samasugune reklaam, nagu kõik muud reklaamid, millega promotakse tooteid või teenuseid. Senine beebide või väikelaste kasutamine reklaamides on üldiselt olnud ka suhteliselt edukas – tõestuseks sellest ka alljärgnev video YouTube keskkonnast, mis 2009.aastal jõudis ametlikult Guinnessi Rekordite raamutusse, kui kõige enam vaadatud on-line reklaam. Head vaatamist!


Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
-          Soovid oma töökuulutusega inimestes emotsioone tekitada, tekstisõnum üksi aga jääb nõrgaks – kasuta beebi või väikelapse fotot ning üks täiendav samm on juba astutud.
-          Teise sammuna ürita inimesi aga rohkem siduda ning lisa sõnumeid, mis iseloomustavad sinu ettevõtet ja otsitavat ametikohta. Lapsed aitavad erinevaid sõnumeid edastada, nt: vastutustundlikkus, huumor, uudsus/innovatsioon jne.
-          Kust saada fotomaterjali? Viimasel ajal on beebide ja väikelaste pildistamine eriti moodi läinud: uuri, kellel sinu töötajatest on väikeseid lapsi ning kas võid neid neile reklaami jaoks fotosessiooni korraldada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar