pühapäev, 11. mai 2014

Lisa töökuulutusele ka oma mäng!

Mõne aja eest kirjutasin siin, et olen tulihingeline mängudesse uskuja, alustades efektiivsest vahendist võõraste inimestega kontakti leidmiseks, lõpetades personalijuhtimise töövahendiga, mida saab kasutada nii meeskonnatöö arendamiseks kui ka, miks mitte, tööriistana värbamisprotsessis. Tooaeg kirjutasin gamification’i kasutamisest värbamises ning tõin näiteks KPMG kuumaõhupalli mängu (vt meeldetuletuseks postitust siit), lisaks KPMG’le leidsin mõni aeg hiljem Amazoni mängu – kui viitsimist, soovitan läbi mängida, päris põnev.

Täna tahan aga tutvustada ühte niššivärbamist ehk tööpakkumist LENNUJUHILE, mille kaudu otsitakse uusi lennujuhte. Tegelikult viitas mõne kuu eest sõber Andrus, kellel palusin Proeksperdi koomiks-töökuulutust kommenteerida, et talle meeldivad just sellised mängulised lähenemised värbamisele, vihjates töökuulutusele, milles tuli lennukeid maandada. Otsisin, mis ma otsisin, aga sellist kuulutust ei leidnud. Huvi aga säilis. Möödunud nädalal käisin Tartus Töötukassa poolt korraldataval Töömessil töökuulutuste teemal esinemas ning uurisin seal auditioorimilt, ega kellelegi pole selline kuulutus silma jäänud. Ja nii ma tänase postituseni jõudsingi.
Kuna lennujuhi näol on tegemist äärmiselt vastutusrikka tööga, siis sellest tulenevalt on sobilikele kandidaatidele seatud konkreetsed nõudmised. Kandidaatide ligimeelitamiseks on ettevõte tootnud (1) nii põneva video-töökuulutuse, milles kutsutakse noori Eesti Lennuakadeemiasse õppima kui ka (2) pakutakse võimalust lennujuhi ametit läbi mängida. Tegemist on lennusimulatsiooniga, mis kestab kuus minutit ning mille jooksul tuleb viis erinevat, lennujaamale lähenevat lennukit ettenähtud radadel maandada. Etteruttavalt ütlen, et esimesed paar korda muidugi ebaõnnestusin ning see tekitaski trotsi, mispeale proovisin muudkui uuesti ja uuesti.
Anna teada, kuidas sul see õnnestus, minu tipptulemuseks jäi 3173 punkti, palju said sina?


Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
1. Üldiselt inimesed hindavad kõrgelt innovatiivsete lahenduste kasutamist värbamisprotsessis. Seda tõestab ka Futurestep’i uuring, kus osales 4000 töötajat kaheksast erinevast riigist. Uuringu tulemustest selgub, et lausa 71% inimestest ootab ettevõtetelt rohkem innovatiivsust värbamisprotseduurides.  Seega leia oma eriline meetod, mis aitaks kandidaatide tähelepanu pälvida.
2. Mänguliste elementide kasutamisel värbamises on kandidaatide tähelepanu pälvimiseks võimalik toota nii erinevaid videomänge kui ka lihtsamaid mõistatusi, mis paneks inimesi kaasa mõtlema. Siinjuures tekitavad elevust nii erinevad matemaatilised tehted kui ka nuputamist vajavad probleemid.
3. Värbamissõnumit aitab toetada ja sihtrühmani viia pilt; selleks saab kasutada nii fotomaterjali kui video-töökuulutust. Eestis on Filmimees OÜ mõne aja eest välja tulnud teenusega, millega aitab ettevõtetel põnevaid töökuulutusi koostada, seega kui huvi, kasuta professionaalide abi või tooda ise, otsus on sinu J

2 kommentaari:

  1. Sain 2493 punkti. Üks lennuk läks sinisele alale - ju siis oli China Airlines-i piloot, kes ei saanud päris täpselt aru, mida tahtsin.

    VastaKustuta
  2. Vasaku käega juhtides jõudsid kõik lennukid õnnelikult sihtkohta, punkte sain 3013. Esimesed katsed muidugi ebaõnnestusid ;)

    VastaKustuta