Kõigil on võimalus oma atraktiivse töökuulutusega silma paista ja
eristuda, näitab CVKeskuse uuring, kus 342 vastajat valis kõige
silmapaistvamaks töökuulutuseks Get Fresh Estonia OÜ töökuulutuse "SEE TÖÖ ON PUHAS MAASIKAS", millega
ettevõte otsis marja müüjaid. Kuigi enamus meist on teadlikud ja näinud neid
marja müüjaid suuremates kaubanduskeskustes, on siiski mõnevõrra üllatav näha,
et selline nö väike ja nime järgi ehk ka veidi tundmatu tegija, on edestanud
suuri ja mainekaid tööandjaid nagu Eesti Energia ja Swedbank.
CVKeskus analüüsis 342 vastaja hinnanguid ning tõi välja, mis on need tegurid, mis
saavad töökuulutuse atraktiivsuse hindamisel määravaks:
1. Kuulutuse pealkiri, mis paneb töökuulutust avama – selle asemel, et
panna töökuulutuse pealkirjaks „otsime klienditeenindajaid“, on antud juhul
kasutatud veidi põnevat sõnastust „see töö on puhas maasikas“. Peab eristuma ja
sellise sõnastusega ettevõte eristubki, sest kuidas muidu suudaks ettevõte 902
klienditeeninduse valdkonna kuulutuse hulgast CVKeskuse silma paista!
2. Kuulutuse kujundus ning selle selge ja arusaadav ülesehitus – antud
juhul vähe teksti, rohkem pilti, noortepärane sõnakasutus – ühesõnaga sihtrühmapõhine
lähenemine, mis nagu näha, on sihtrühmale ka korda läinud.
3. Töötasu vahemiku väljatoomine - „töötasu kuni 5€/h“. Sama kinnistas
ka Netimarketi SUPEROSTJA töökuulutus, kus oli töötasu vahemik välja toodud
ning mis kujunes 2013. aasta CVKeskuse populaarseimaks kuulutuseks.
Seega selleks, et muuta töökuulutus atraktiivseks, ei pea tööandja
omama tuntud brändi ning olema suur tööandja, piisab sellest, kui tulla välja
loova lahendusega ning tähelepanu on saadud – antud juhul nii tööotsijate
hulgas kui ka laiemas meedias. Palju õnne!
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Pane oma töökuulutusele atraktiivne pealkiri. Kui
kirjutad, et otsid sekretäri või klienditeenindajat, ei pruugi su tööpakkumine
sadade teiste hulgast välja paista. Ettevõtted on kasutanud erinevaid põnevaid
lahendusi, seega spikerda julgelt, olles siinjuures teistes loovamgi.
- Lisa töökuulutusse töötasu või veelgi parem,
lisa töötasu juba töökuulutuse pealkirja, kui see on selline, mis teistest
taolistest pakkumistest eristab. CVKeskuses on täna ca 7300 tööpakkumist,
millest ainult 5% on töötasu välja toodud, seega lisa töötasu ja eristud massist!
- Panusta töökuulutuse visuaali! Kuigi ka töö sisu
jmt on oluline, näitab CVKeskuse uuring, et kuulutuse kujundus on tähelepanu saamiseks esmatähtis.
Kui sul puudub mõni udupeen kujundusprogramm ja spetsialisti oskused, siis
kasuta Paint’i. Kandidaatide tagasiside näitab, et kujundatud kuulutused on
atraktiivsed ja jäävad silma.
Hea lugeja, kutsun sind üles teavitama põnevast töökuulutusest! Oled
ise koostanud kuulutuse, mille üle oled uhke ja tahaksid teistega jagada või on
sul silma jäänud mõni, mis on väga eriline ja põnev, siis anna mulle sellest
julgelt teada aadressil helo_tamme@yahoo.com või kirjutades mu Facebooki sõnumitesse. Kõigi
enne 30.septembrit laekunud kuulutuste vahel loosin välja ühe õnneliku, kellele
kingin suure karbi šokolaadi J
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar