Sul on super-tublid töötajad, kes on oma valdkonnas tipptegijad,
nad on rahul nii töökeskkonna kui ka –tingimustega , tööjõu voolavus on miinimumi
lähedane, aga ometi ei ole sa konkurentidest edukam, miks siis nii? Nagu 2011. aasta
ISS Taani uurimusest selgus, saavutavad mitmekesised meeskonnad homogeensete
ees paremaid tulemusi (uuringut tutvustava ettekandega saad tutvuda siin), seega vaadake oma
meeskonnaga peeglisse, keda te seal näete?
Oma seekordses postituses tahan esile tuua üht põnevat
värbamissõnumit, millega antakse väga konkreetselt teada, et otsitakse
nooremaid töötajaid: „THE HEROES ARE GROWING OLD – WE NEED NEW ONES“! Tegemist on Norwegian Petroleum Directorate (NPD) vanemökonomist Terje Sørenes 2009. aasta ettekandega, kus otsitakse Y-generatsiooni esindajaid, kes vahetaks välja vanad "rokikunnid".
Y-põlvkonda (sündinud aastatel 1977-1997) on raamatu „2020.aasta
töökoht“ kohaselt kirjeldatud kui auahnet ja nõudlikku põlvkonda, kes on
hüperühendatud (ehk alati teistega ühenduses, vaatamata sellele, kus nad
parasjagu on – kodus, tööl restoranis, voodis või kirikus) ja veendunud selles,
et suudavad maailma muuta. Oma tööandja valivad nad tõenäoliselt selle põhjal,
kui hästi ta suudab pakkuda uusimaid töövahendeid ja tehnoloogiaid töökohal.
Olgem ausad, me elame tehnoloogiaajastul ning edukad on need, kes
oskavad ja tahavad tehnoloogiat kasutada ning sellest maksimumi võtta, seega töötajad, kes
naudivad tehnoloogiaga töötamist peaks olema iga tööandja unistuseks.
Kuidas aga jõuda selliste töötajateni? Raine Kuningas uuris oma
2014. aastal kaitstud magistritööga („Eesti info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
(IKT) valdkonna tööandjate värbamismaine ja IKT valdkonna Y generatsiooni
värbamise võimalused“) Y generatsiooni esindajate poolt kasutatavaid allikaid tööandja
valimisel. Tulemused võivad nüüd üllatada, aga tasub neist ehk õppust
võtta ja oma värbamisstrateegia üle vaadata:
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Enne värbamiskuulutuse koostamist otsusta, kes kuuluvad sinu
sihtrühma ja koosta oma kuulutus neile mõeldes ja neile suunatult. Noorema generatsiooni esindajad
eelistavad julgeid ja löövaid kuulutusi; veidi nö üle võlli minevad kuulutused
saavad rohkelt tähelepanu ning tekitavad tavapärasest suuremat huvi.
- Erinevatel põlvkondadel on nii värbamisele kui ka tööandjale
erinevad ootused, uuri need välja ning arvesta nendega.
- Töökuulutuse koostamise üks kuldreegel on olenemata sihtrühmast: see
peab olema lühike ja lööv! Pane kuulutusele intrigeeriv pealkiri, koosta
vaimukas tekst või lisa atraktiivne pilt – senine kogemus näitab, et taolised
konkursid saavad rohkem kandidaate ning sellest tulenevalt leiavad tööandjad
nii ka sobivad töötajad.
Hea lugeja, kutsun sind üles teavitama põnevast töökuulutusest! Oled
ise koostanud kuulutuse, mille üle oled uhke ja tahaksid teistega jagada või on
sul silma jäänud mõni, mis on väga eriline ja põnev, siis anna mulle sellest
julgelt teada aadressil helo_tamme@yahoo.com või kirjutades mu Facebooki sõnumitesse. Kõigi
enne 30.septembrit laekunud kuulutuste vahel loosin välja ühe õnneliku, kellele
kingin suure karbi šokolaadi J
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar