Tõsi ta ju on, et töötajate leidmine muutub üha keerulisemaks, teada on ka tõsiasi, et häid inimesi on alati, olenemata tööturu olukorrast, olnud keeruline leida. Mida siis ette võtta kui traditsiooniline reklaam enam ei mõju? No kohe vaatame.
Minu jaoks on Tele2 reklaamimaastikul juba varemgi teerajajaks olnud – mäletab ehk enamus lugejaid neid nelja noort rohkem kui sajas reklaamklipis. Peale taoliste reklaamide edu (kui teleris tuli uus klipp, ei läinud keegi kööki võileiba tegema vaid jälgis, mis seekord tuleb) on teisedki sellist kontseptsiooni üle võtnud. Ja ega sellest midagi halba ju ei olegi, kui ikka idee hea, siis tasub sellest ju õppida.
Seekord tahaksin aga välja tuua Tele2 ÄRIKLIENDI MÜÜGIJUHI töökuulutuse, mis on traditsioonilisest töökuulutusest valgusaastaate kaugusel: puuduvad kõik traditsioonilise töökulutuse elemendid, alates töökirjeldusest, nõuetest ja pakutavast, lõpetades sellega, et ei oodatagi inimesel CV-d ühes palgasoovi, foto ja motivatsioonikirjaga. Välja on toodud „ootame vaid ühte KÜLMA KÕNET eesmärgiga saada kutse töövestlusele“. Nagu näha, on ettevõtte ootus, et huviline haaraks telefoni ja annaks oma huvist nii teada; siinkohal pole oluline, mis tööd inimene varem teinud on. Eks see kuulutus on selline eelkõige seetõttu, et inimeselt, kes antud ametikohal tööle peaks asuma, oodatakse tööülesannete täitmisel sama: võta telefon ja helista!
Aga vaatame, mida arvavad taolisest töökuulutusest müügijuhid ise. Võtsin Facebook’i vahendusel ühendust oma kuue sõbraga, kes kõik töötavad täna erinevates organisatsioonides müügijuhi ametikohal ning palusin neil kirjeldada mõtteid ja tundeid, mida see kuulutus neis esile kutsub. Siin siis tagasiside:
Margus: „See reklaam tõmbab kindlasti tähelepanu, sest KES EI TAHAKS SEDASI RULLIST SAJASEID TÕMMATA J“
Kaido: „Ridade vahelt loen välja, et otsitakse aktiivmüügi tegijaid, kes otsivad uusi kliente ja kelle põhiliseks ülesandeks ongi suures osas helistamine“.
Danel: „Minu arust on see väga hea ja lahe. Väga huvitav ja erineb positiivselt teistest standardsetest kuulutustest“.
Keili: Sihtrühm tundub olevat pigem noored inimesed, keda just raha kõige enam motiveerib“.
Martin: „Arvatavasti ei ole mina nende sihtrühm, kuna mind see kuulutus ei kõneta. Kuulutust vaadates jääb aga tunne, et otsitakse ilmselt selliseid enesekindlaid ja julgeid müügiagente – usun, et taolistele tüüpidele läheb see kuulutus ka peale“.
Annika: „Minu jaoks on töökuulutus visuaalselt atraktiivne ja kutsub lähemalt tutvuma. Kuulutuse juures meeldib konkreetsus ja eristumine tavapärasest kuulutusest. Sellest peegeldub ka ettevõtte innovatiivsus“.
Nagu näha, kuus erinevast soost ja tegelikult ka erinevast vanusest inimest ning palju erinevaid arvamusi. Samas, isegi nendes, keda antud kuulutus nii palju ei kõnetanud, kutsus see esile teatud emotsioone ning see ongi ju põhiline.
Ettevõte ei saagi oma töökuulutusega kõiki inimesi püüda, oluline on tunda sihtrühma ja neile töökuulutus ka suunata.
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Tunne sihtrühma! Võid selleks ju olemasolevate töötajate või ka lihtsalt tuttavate (kes antud valdkonnas töötavad) hulgas läbi viia väikese uuringu, et teada saada, mis neid kõige enam kõnetab. Saadud märksõnade põhjal saadki kuulutuse koostada (või koostada lasta)!
- Teatud ametikohtadele saab koostada töökuulutusi, mis on abiks eelvaliku tegemisel, näiteks müügiagendi (kelle põhiliseks tööülesandeks on telefonikõnede tegemine) töökuulutuses saadki välja tuua, et ei ootagi CVd vaid soovid, et inimesed telefoniteel kontakteeruks. Kes sellist esmase kontakti loomise kõnet teha ei suuda, ei olegi järelikult õige inimene sellele tööle.
- „Think outside the box“ - on mõtlemisstiil, mida järgides valmivadki kõige põnevamad töökuulutused. Igavaid portaalikuulutusi pikkade loeteludega on tuhandeid, kui koostad veidi erilisema ja šokeerivama kuulutuse, jääb see silma ning tekitab huvi. Proovi järgi!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar