pühapäev, 30. märts 2014

Eristu oma töökuulutuse visuaaliga: koosta filmiplakat-töökuulutus!

Arvutiprogrammeerija, kasutajanimega Neo, on häkker, kes liitub mässuliste grupiga hõljuklaeval Nebuchadnezzar, et vabastada inimesi Matrixist. See on tulevik, kus tehisintelligentsed masinad on inimkonna orjastanud ning loonud nende jaoks virtuaalreaalsuse. Halb unenägu või karm reaalsus? Tegelikult loodetavasti ei kumbki neist, lihtsalt 1999.aastal valminud ulme-märul „Matix“.
Usun, et enamus lugejaid on ehk nimetatud filmi näinud või vähemalt kuulnud sellest, küll aga ei ole teadlikud, et sellist temaatikat on Eesti suurim kaabel-TV operaator Starman oskuslikult oma mõni aeg tagasi ilmunud VÕRGUHOOLDUSE TEHNIKU töökuulutuses ära kasutanud.
Kui kuulutusele ainul korraks pilt heita, võib tekkida küsimus, kuidas õnnestus küll Starman’il Keanu Reeves endale töökuulutuse jaoks poseerima saada, kuid lähemal vaatlusel saab siiski selgeks, et tegemist on lihtsalt tumedapäise tundmatu meesterahvaga, kellele on päikeseprillid ette pandud ning tumedad riided seljas ja lihtsalt seetõttu sarnaneb tuntud näitlejale.
Töökuulutuses, mis ise on nagu filmi „Matrix“ filmiplakat, on aga esindatud kõik töökuulutusele olulised punktid, mis oma visuaalse kujunduse poolest aitavad töökuulutusest jätta filmiplakati mulje:
-          Ettevõtte tutvustus – olemas. See on välja toodud kuulutuse üleval ääres, kohas, kus tihti on välja toodud näitlejate nimed, positiivsed arvustused, auhinnad vms.
-          Ametikoha nimetus ja tööülesanded – olemas. Filmipealkiri, ehk kõige olulisem asi plakatil, on tavaliselt suurelt ja silmapaistvalt välja toodud, et ikka silma jääks ja huvi tekitaks; sama ka antud töökuulutuses, kõige suuremalt on kirjas ametinimetus. Seda ikka seetõttu, et lugejad saaksid aru, millega tegemist on.
-          Ootused kandidaatidele ja ettevõtte poolt pakutav – olemas. Tavapäraselt tuuaksegi filmiposterite all ääres mitte just eriti hästi loetavas kirjas välja filmikompanii, stsenaariumi, toimetajate, produtsentide jmt andmed.
Tõesti, tõesti, tegemist väga originaalse ja erilise filmiplakat-töökuulutusega, mida ma ausalt öelda varem pole näinudki.
Siinkohal aga hoiatan kõiki, kellel heureka hetk tekkis, et väga uljalt ei võetaks ette mõnda tuntud filmiplakatit ning ei hakkaks seda oma personaliotsingu jaoks modifitseerima, et samuti silmapaistvat kuulutust luua. Esmalt soovitan tutvuda originaalteose autoriõigustega ning näiteks ka Eestis kehtiva Autoriõiguse seadusega.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
-          koosta filmiplakat-töökuulutus, sellist vormi on kasutanud siiski väga vähesed, seega aitaks see sul teistest eristuda ja sihtrühmale kujundatuna ka neile silma paista.
-          Filmiplakat-töökuulutuses on samuti võimalik välja tuua kõik olulised töökuulutuse komponendid, lisada põnevat fotomaterjali jmt, et muuta kuulutus veelgi atraktiivsemaks!
-          Ettevaatust aga tuntud teoste kasutamisel, kui otsustad neid matkida, siis tee endale seadusandluse pool selgeks, et potentsiaalseid probleeme vältida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar