pühapäev, 23. märts 2014

Reklaamiagentuuri töökuulutus: sõnademängust mänguliste elementideni

Töökuulutust ei muuda atraktiivseks ainuüksi atraktiivne visuaalne pool, kuigi ka see on oluline. Selleks, et pakkumine jõuaks siiski võimalikult suure hulga sobilike inimesteni ning kõnetaks neid, on vaja tunda sihtrühma ning teada, mis neile korda läheb. Alles seejärel, kui visioon otsitavast inimesest olemas, tuleks see töökuulutuse keelde panna.
Seekord tutvustan ühte põneva lahenduse ja julgete väljaütlemistega („poolkõvad lahendused läbi ei lipsa“) töökuulutust reklaamiagentuurilt Taevas, millega nad otsivad endale VEEBIDISAINERIT.
Taeva veebidisaineri kuulutust vaadates ei saa esmalt arugi, et tegemist on töökuulutusega: post-it’id arvuti ekraanil ning mänguasjad ja südamega kohvikruus on need, mis esimese asjana pilku püüavad. Süvenedes aga hakkab see kuulutus kõnelema ja räägib oma lugu, aga vaatame, mis lugu see mulle jutustas.
„Taevas on reklaamiagentuuride Karl Lagerfeld. Igas mõttes“ – ettevõtte lühitutvustuses viide tuntud ja edukale moedisainerile vihjab ettevõtte olemusele ja annab väikese vihje ettevõtte enesehinnangu kohta.
Olulisemad töökuulutuse komponendid nagu „mis meil on?“ (ehk pikem kirjeldus põhjustega, „miks meile tööle tulla“) ja „mis meil vaja on“ (ehk ootused kandidaadile) on post-it’del vildikaga punaseks tehtud, et need punktid rohkem silma hakkaksid. Pakutava all on kaudselt viidatud ka palgale, lubades „peenemat itaalia sinki leivale“. Lisaks lubatakse „ülbet kontorit“ piisava personaalse ruumiga ning töökohaga kesklinnas Stockmanni lähedal.
IT-inimesi (ja eks see veebidisainer ole ka ju omamoodi IT valdkonna inimene) seostatakse tihti suurte kohvijoojatena ning sellele tundub, et on ka antud kuulutuses mängitud, välja on toodud kohvikruus ning lisatud, et pakutase tasuta kohvi, loetledes erinevaid kohvisorte: latte, cappuccino, espresso, topeltespresso.
Klassikaline pingetaluvuse punkt on asendatud viitega tugevale selgroole, kus on lisatud, et kriitika ei tohiks teda murda (viidates sellele, et kriitikat tuleb veebidisaineri töös ka ette ja sellega tuleks ka arvestada) vaid peaks tegema ta tugevaks kui dinosaurus.
Igatahes mõnusalt koostatud töökuulutus, kus on välja toodud põhiline, mida uuelt inimeselt oodatakse, aga seda sellisest vabas ja lahedas stiilis ja vormis.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
-          Loo endale visioon otsitavast inimesest ning seejärel pane see töökuulutuse keelde, arvestades seda nii visuaalses kui ka verbaalses pakkumise koostamises
-          Too sisse mängulisi elemente, need jäävad silma ja tekitavad huvi, näiteks kui viitad, et töötaja peaks oleme matemaatiliselt võimekas, siis lisa mõni keerulisem valem või pilt taskukalkulaatorist J
-          Ürita vältida levinud sõnakasutusi nagu eeldame pingetaluvust, pakume konkurentsivõimelist töötasu jmt, nende asemel saad kasutada muid põnevaid võrdlusi, nagu näiteks Taevas oma kuulutuses kasutanud on.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar