pühapäev, 16. märts 2014

Eristu oma töökuulutusega, koosta slidshow-töökuulutus

Noortele suunatud reklaamid võimaldavad ettevõtetel olla loovamad ja koostada tavapärasest erinevaid töökuulutusi. Seda kindlasti just ka seetõttu, et noored on rohkem vastuvõtlikumad uuendustele ja muudatustele ning valmis proovima.
  
Möödunud nädalal jõudis minuni informatsioon põnevatest töökuulutustest Tallinn Traveller Tours veebilehel, kus otsitakse INFOTÖÖTAJAT. Mis siis selles töökuulutuses niivõrd erilist on, et vaja välja tuua? Vähemalt minu jaoks on see esmakordne kokkupuude töökuulutusega slideshow formaadis, kus erinevate slaidipiltide abil tutvustatakse infotöötaja töö eripärasid. Kuulutuse taustaks on mõnusalt päikesepaistelised suveilmad, noored erinevates põnevates olukordades: suhtlemas omavahel, jagamas nõu turistidele, ratastega ringi sõitmas jne.

Slaidshow koosnebki seitsmest erinevast pildist ja noortepäraselt kirjutatud tekstist, kus juba esimesel slaidil kutsutakse noori järgmiste sõnadega: „Kõige chillim suvetöö otsib tegijaid“.

Noorte ärgitamine jätkub ka teisel slaidil, kus tuuakse välja nagu kuulujutu tasandil teema (keegi-kuskil-rääkis-stiilis): väidetavalt on noortel raske tööd leida (samas Tallinn Traveller Tours ju pakub noortele tööd).

Järgmistel slaididel jätkub töökuulutustele tavapäraste komponentide ettemängimine: tutvustatakse organisatsiooni, tuuakse välja, keda otsitakse, sobiliku kandidaadi kirjeldus, mida pakutakse ja kuidas kandideerida.

Uurisin täiendavalt ka ettevõttest endalt, miks sellise formaadi valik, milline on olnud noorte tagasiside sellistele tavapärasest erinevatele kuulutustele ning mis kanaleid nad oma töökuulutuste avaldamiseks ka kasutavad. Tallinn Traveller Tours tegevjuht Marii selgitas lahkelt: „Oleme antud töökuulutust juba mõned aastad kasutanud ning eelkõige on selle eesmärgiks köita noorte ja teistmoodi mõtlejate pilke. Oleme ise nooruslik ja pidevalt arenev ja väga avatud ettevõte ning eks meie toredus peaks ka töökuulutusest paistma. Enamjaolt levitame oma töökuulutust Facebookis ja erinevates ülikoolide listides. Oleme kasutanud ka CV Keskuse teenuseid, kus nad on lahkelt lubanud meil enda kuulutuse formaati kasutada. Tagasiside on positiivne ja paljud on ka kandideerinud vaid kuulutuse pärast, et "nägi teistsugune välja" ja kes ei sooviks "maailma kõige stressivabamat tööd" või  liituda "kõige lõbusama meeskonnaga". Lisaks on paljud meist ka kuulnud oma tuttavate kaudu, kes on meil suvel töötanud ja teavad, et me päriselt ka oleme toredad ja teeme oma asja hästi :)
Ehk, kuna me ise oleme haritud, lõbusad noored, siis see peaks välja paistma ka töökuulutusest. Teisiti me vist enda sarnaseid inimesi ei leiaks?“

Kuigi sellist tavapäraselt erinevas formaadis olevat töökuulutust on teatud portaalidesse raske soovitud kujul üles riputada (eks ma seepärast olen ju isegi mitte-liikuva-pildina, selle siin välja toonud), siis näiteks CVKeskus võimaldab soovitud kujul seda avaldada. Kui kuulutus on üleval sellises slaidshow formaadis ettevõtte kodulehel, siis saab CVKeskusesse selle lisada HTML formaadis ning seejärel suunatakse edasi ettevõtte kodulehele.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Milline on sinu organisatsiooni kulutuur ja milliseid inimesi otsid? Pane oma nägemus sõnadesse ning too välja ka töökuulutuses. Just nii jõuad kõige suurema tõenäosusega kõige sobilikemate kandidaatideni.
- Kui soovid inimestele läbi mitmete erinevate piltide näidata organisatsiooni olemust ja tutvustada tööd ennast, siis saad selleks kasutada töökuulutust slideshow formaadis. Selline tavapärasest erinev formaat hakkab hästi silma ning meelitab ligi kindlasti just nooremat generatsiooni ning teisitimõtlejaid.
- Ära pelga luuda töökuulutust erinevas formaadis põhjendusega, et tehniliselt ei ole sellist asja võimalik näiteks portaalides avaldada. Suhtle portaalidega, enamus asju on võimalik! Kui varem olid töökuulutused standardformaadis, siis täna on portaalides mitmedki ettevõtted avaldanud just kujundatud töökuulutusi, tavapäraseks on saanud videokuulutuse lisamine, võimalik on lisada infograafilist töökuulutust ja slaidshow-töökuulutust.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar