18 ja 19 september on Rahvusraamatukogus toimumas
järjekordne Töötukassa Töömess, kuhu on oodata tuhandeid inimesed, kes on siis
kas endale või tuttavale töö otsimas või lihtsalt huvi pärast piilumas, mida
kuskil pakutakse. Tööandjatele on see aga koht enda reklaamimiseks ja võimalike
kandidaatide leidmiseks.
Kui nö vanad kalad, kes on juba korduvalt
värbamisüritustel käinud, on enda jaoks erinevad materjalid välja töötanud,
mida huvilistele tutvustada ja jagada, siis uutel osalevatel tööandjatel on
palju küsimusi, alustades tööpakkumiste presenteerimisega lõpetades
värbamisnänniga, millega huvilisi enda boksi meelidata.
Tegelikult on ju üldteada see, et enamus jagatavatest
infovoldikutest, lendlehtedes, visiitkaartidest jne rändavad messilt lahkudes
varsti prügikasti, seega tuleks mõelda, mida huvilistele pakkuda, et see mõneks
ajaks siiski tarbimisele jääks ning enda olemasolu ka kuu või paari pärast
õigustaks.
Seekord toongi välja kolm praktiliselt kasutatavat töökuulutust, mis aitavad ettevõttel värbamissõnumit
edastada:
1) ISS Eesti töökuulutus
taskukalendril. Kui lihtsalt paberilehtedel töökuulutusi jagada, siis ei
ole nendega midagi teha, vaatad, loed ja viskad ära. Kui aga töökuulutus on
taskukalendril, siis kasutab inimene seda terve kalendriaasta, kandes seda
endaga rahakoti vahel kaasas kalendrit vaadates märkab aga tahes-tahtmata
pöördel olevat töökuulutust.
Pean siinkohal vajalikuks mainida, et sellise töökuulutuse
vormi peale tulin täitsa ise päris mitmed aastad tagasi kui töötasin
tootmisettevõttes Balti Spoon. Seal jagasime me kalendreid kõigile oma
töötajatele ja need olid meil väga populaarsed ning kui aasta lõppema
hakkas, tuldi juba küsima, kas uusi kalendreid ka saab.
2) Ettevõtte logodega pastapliiats on tavaline
värbamismeene, mis pea kõigil messidel tööandjatel kaasas ja mida
tööotsijad hirmsasti ka armastavad. Kui aga teha nii nagu ISS seda teinud on
ehk lisanud „Tule meile tööle!“, siis saab sellest töökuulutus pastapliiatsil, mis on kasutajal terve kasutamise aja
silme ees ning tööpakkumist meelde tuletamas.
3) Rimi on aga samuti väga leidliku lahendusega välja
tulnud: töökuulutus järjehoidjal,
mis kannab sõnumit „Rimi aitab järje peale“. Järjehoidja pöördel on aga
piisavalt ruumi täiendava värbamissõnumi edastamiseks. Jällegi väga leidlik
lahendus, kuna järjehoidjat saab kasutada nii raamatu, ajakirja kui ka
märkmiku pooleli oleva koha äramärgistamiseks.
Oled samuti märganud mõnda põnevat praktiliselt kasutatavat
töökuulutust, siis anna sellest mulle julgelt teada!
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Kui oled osalemas töömessil või su
ettevõttes on keskmisest rohkem töötajaid, siis kaalu taskukalendriga
töökuulutuste tegemist. Sellist töökuulutust on mõistlik toota kas üldisena
(üleskutsega „Tule meile tööle“) või siis ametikoha kohta, kuhu ettevõte tihti
töötajaid otsib (antud juhul siis puhastusteenindaja, aga miks mitte teller,
klienditeenindaja jne).
- Kui oled oma ettevõttele tellimas järjekordseid
reklaampliiatseid ettevõtte logoga, siis kaalu järgmine kord neile ka
värbamissõnumi lisamist; ja mis sest, et jagad neid ka koostööpartneritele, ka nemad võiksid ju olla sinu potentsiaalsed värbajad.
- Tooda oma ettevõttele põnevad töökuulutusega
järjehoidjad – neid saad jagada olenemata aastaajast ja asukohast. Järjehoidja
saab teha ka väga atraktiivse ning lisaks värbamismeenena jagada ka pisikese
kingitusena oma töötajatele ja koostööpartneritele.
Hea lugeja, kutsun sind üles teavitama põnevast
töökuulutusest! Oled ise koostanud kuulutuse, mille üle oled uhke ja tahaksid
teistega jagada või on sul silma jäänud mõni, mis on väga eriline ja põnev,
siis anna mulle sellest julgelt teada aadressil helo_tamme@yahoo.comvõi
kirjutades mu Facebooki sõnumitesse. Kõigi enne 30.septembrit laekunud
kuulutuste vahel loosin välja ühe õnneliku, kellele kingin suure karbi
šokolaadi :)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar