pühapäev, 21. september 2014

Muuda oma töökuulutus atraktiivseks: osale värbamisüritustel!

Käes on taas aeg, mil töötajate leidmine on muutunud suureks väljakutseks enamikele tööandjatele, eriti just tööjõumahukatele ettevõtetele, kes kõik seisavad silmitsi olukorraga, et häid kandidaate kas napib, neid lihtsalt ei ole või nad lihtsalt ei leia sind millegi pärast üles.

Lisaks atraktiivsetele töökuulutustele ja tänu nendele silma paistmisele, tuleb tööandjal tegelikult teha enamat: täna ei piisa ainult sellest, et kuulutan välja konkursi, panen üles töökuulutuse ja ootan, et inimesed kandideerivad. Ettevõte, kes tahab tööjõuturul edukas olla, peab pidevalt pildis olema ning teiste tööandjate hulgast eristuma. Üheks võimaluseks on aktiivne värbamisüritustel osalemine või ise nende korraldamine.

Milliseid võimalusi selleks on, sellest kirjutangi tänases postituses:

Töömess
2014.aasta Töömess Rahvusraamatukogus
Just lõppes kaks päeva kestnud Töötukassa töömess Rahvusraamatukogus, kuhu olid kutsutud Töötukassa (üldjuhul) pikaajalised koostööpartnerid, kellel oleks potentsiaalsetele kandidaatidele erinevaid töökohti pakkuda.
Siinkohal ei maksa oodata, et kõik kohapeal huvi tundnud potentsiaalsed kandidaadid ka tööle asuvad: pigem nad kompavad pinda ja lähevad üldise vooluga kaasa, tegelikulg aga tööd ehk ei otsigi. Mõne aja pärast aga mõtlevad järgi, et miks mitte proovida või räägivad sinu ettevõttest positiivselt mõnele sõbrale, kes seejärel tööd otsima tuleb.
Mess on hea võimalus enda näitamiseks ja tutvustamiseks erinevatele sihtrühmadele: nii töötud kui ka uue töökoha otsijad. Näe siinkohal võimalust oma ettevõtte turundamiseks ning mõtle kindlasti läbi, kuidas nende paarikümne tööandja hulgast silma paista!

Infotundide läbiviimine
Järjekordselt üks võimalus jõuda potentsiaalsete kandidaatideni läbi Töötukassa. Infotunde on Töötukassa erinevates büroodes korraldatud nii erineva sektori tööandjate poolt korraga kui ka suuremate koostööpartneritele individuaalselt, kutsudes kohale just need töötud, kes on just antud valdkonda tööd otsimas.
Hea võimalus ettevõtet turundada jällegi potentsiaalsele kandidaadile: tutvustades nii ettevõtet kui ka ettevõttes töötamise võimalusi.

Karjäärilaadad
Eestis on tuntumateks karjäärilaatadeks Võti Tulevikku ja Teeviit.
Võti Tulevikku on BEST-Estonia poolt korraldatav Eesti suurim tudengite karjääriüritus, mis toob kevadeti kokku tuhandeid tudengeid ja kümneid ettevõtteid. Ürituse eesmärk on aidata tudengitel üle Eesti leida endale sobi praktika- või töökoht.
Teeviit on sarnane noorteüritus, aga väidetavalt isegi suurem kui Võit Tulevikku; 2013.aastal külastas üritust pea 9000 noort. Messi eesmärgiks on viia kokku tulevased õppurid, töötajad ja potentsiaalsed kliendid.

Koolitused, konverentsid, seminarid
Korralda valdkonna põhine seminar vmt üritus, kuhu on oodatud inimesed, kes võiksid olla sinu potentsiaalsed töötajad. Tegemist on konkreetselt promo üritusega, mis on huvilistele tasuta ning kus räägitakse nii konkreetsest teemast kui ka turundatakse ettevõtet tööandjana.

Kiirkohting
Kiirkohting värbamis- ja valikuprotsessis? Aga miks mitte. Nii nagu kaaslase otsingutel kasutatav kiire inimeste tundma õppimise võimalus ehk töökoht esimesest pilgust, on mõne aja eest jõudnud ka värbamismaailma.
Väljakutse mõlemale poolele ehk kuidas end esimeste sekundite jooksul nii huvitavaks teha, et teisel poolel huvi säiliks ja jõuaks hiljem ka täiendavate kohtumisteni.

Lahtiste uste päev
Avatud uste päev (või lahtiste uste päev) on eriti levinud just kõrgkoolide kampaania, millega kutsutakse uusi võimalikke tudengeid kõrgkooliga tutvuma, et parimad endale saada.
Samasugust üritust on tehtud ka ettevõtete ja nende toodete/teenuste tutvustamiseks nii potentsiaalsetele klientidele kui ka kogukonnale, et luua ja hoida positiivset kuvandit firma kohta. Miks mitte siis samaaegselt tutvustada ettevõtet kui tööandjat, rääkida erinevatest hüvedest ja võimalikest töökohtadest, mida pakutakse.

Ekskurssioonide korraldamine
Samalaadne lahtiste uste päeva üritusega, lepitakse kokku konkreetne aeg, millal pannakse kokku grupp huvilistest, kellele korraldatakse ringkäik ettevõttes, tutvustades samaaegselt nö ettevõtte köögipoolt, kuhu tavaline inimene ei satu ning turundades ettevõtet tööandjana.

Oled osalenud mõnel põneval värbamisüritusel või korraldanud ise mõne sellise vahva ürituse, siis anna sellest mulle julgelt teada!



Soovitused:
- Värbamisüritusel osalemine on pigem ettevõtte turundamine nii potentsiaalsetele töötajatele kui ka teistele, kes sinu ettevõtte olemasolust varem ehk teadlikud ei olnud. Seega leia üritus, kus võiksid osaleda just sinu ettevõtte jaoks potentsiaalsed töötajad.
- Korralda ise oma värbamisüritus: võid selleks organiseerida nii lahtiste uste päevad kui ka ekskurssiooni oma ettevõttes või sponsoreerida mõnda valdkonna spetsialistidele mõeldud seminari.
- Kommunikatsioon! Kui juba üritusel osaled või seda ise korraldamas oled, siis ära hoia kokku ka kommunikatsiooni pealt. Lisa info nii oma kodulehele, Facebook või muu sotsiaalmeedia lehel, töökuulutustele jne.

Hea lugeja, kutsun sind üles teavitama põnevast töökuulutusest! Oled ise koostanud kuulutuse, mille üle oled uhke ja tahaksid teistega jagada või on sul silma jäänud mõni, mis on väga eriline ja põnev, siis anna mulle sellest julgelt teada aadressil helo_tamme@yahoo.comvõi kirjutades mu Facebooki sõnumitesse. Kõigi enne 30.septembrit laekunud kuulutuste vahel loosin välja ühe õnneliku, kellele kingin suure karbi šokolaadi :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar