Oled sa mõnikord mõelnud, et miks ühte ettevõttesse
kandideerib rohkem ja paremaid kandidaate kui mõnda teise? Lisaks positiivsele
värbamismainele võib nende edukuse taga olla see, et nemad on vaeva näinud oma
ettevõtte atraktiivsemaks muutmisega ehk tegelenud tööandja brändinguga. Oskad
sa täna vastata järgmisele kolmele küsimusele: (1) miks peaks keegi tahtma
meile tööle tulla, (2) miks peaks keegi tahtma meie ettevõttes töötada, (3)
miks peaks meie töötajad töötama pühendunult ning säravate silmadega? Just need
kolm võtmeküsimust iseloomustavad tööandja brändingut ehk seda, kuidas näevad
ja mida arvavad sinu ettevõttest tööandjana nii praegused kui ka potentsiaalsed
töötajad.
Tööandja brändingu loomisel on erinevaid etappe ja erinevaid
võimalusi. Kui sul täna ressursse napib, siis tee oma valikud: „Kui sa tervet
rehkendust ei jõua teha, tee pool“ just nii kõlasid õpetaja Lauri sõnad tuntud
raamatus „Kevade“.
Seekordses postituses tooksin esile Maxima poolt korraldatavat
„Tulevikutalendi“ kampaaniat, mida
ettevõte on korraldamas juba neljandat aastat ning mille raames pärjatakse
tulevikutalendi tiitliga õpilasi viies erinevas kategoorias. Mis siis selles
kampaanias erilist:
- Kuna kampaaniat korraldatakse juba neljandat
aastat, siis näitab see ettevõtte pühendumust ning järjepidavust selliste
oluliste teemadega tegelemisel.
- Heategevuslik stipendiumi jagamine andekatele
noortele näitab ka ettevõtte vastutustundlikkust ja hoolivust haridusse
panustamisel.
- Kampaaniat kajastatakse nii erinevates
ajalehtedes, netiportaalides, televisioonis kui ka suurtel välireklaamidel – taoline
kommunikatsioon näitab kampaania läbimõeldust misläbi aitab sõnumil ka sihtrühmani
jõuda.
- Kampaania laiaulatuslikkus aitab näidata
ettevõtet ka teistsuguses valguses ning seeläbi reklaamida nii ettevõtet ja tema põhitegevust kui ka ettevõtet
tööandjana.
- Aitab tõsta ja hoida ettevõtte atraktiivsust:
õnnelikud ja positiivselt meelestatud on nii stipendiumi võitjad kui ka nende perekonnad,
lähedased, tuttavad, sõbrad, koolikaaslased jne.
Seega, töökuulutust aitab atraktiivseks muuta ka tööandja bränd, ära alahinda sellega tegelemisest saadavat kasu, mõtle parem
läbi, kuidas seda oma ettevõttele luua.
Soovitused:
- küsi endalt kolm tööandja brändi võtmeküsimust ja ürita
nendele koos oma kolleegidega vastus leida. Saadud vastuseid kommunikeeri nii
oma töötajatele (vahel me kipume nägema seda kui roheline on rohi mujal ning ei
märkagi, millisel vahval aasal ise oleme, seega väike meeldetuletus kulub
marjaks ära) kui ka potentsiaalsetele töötajatele, st lisa need oma
töökuulutusse.
- korralda konkurss stipendiumi saamiseks, mõistlik oleks
see korraldada ettevõtte põhitegevusega sarnasel erialal õppivatele noortele,
nii saad sa lisaks maine tõstmisele tegeleda juba ka järelkasvuga.
- leia sobilikud kanalid, mille kaudu konkursi sõnumit
edastada. Ilmselged valikud on ettevõtte ja haridusasutuse kodulehekülg, aga
miks mitte ka ajalehed (soovitavalt tasuta jagatavad, nt kooli ajaleht,
Linnaleht) kui ka sotsiaalmeedia, kus on võimalik avaldada ka tasulisi
reklaamkuulutusi, mis võivad jõuda väga suure hulga inimesteni.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar