CVKeskuses ja CVOnlines on hetkel pea 830 kuulutust,
millega otsitakse töötajaid müügitöö valdkonda. Paneme end nüüd ise selle vaese
tööotsija olukorda ja mõtleme hetk, kui tõenäoline on, et mõni müügiguru just
meie töökuulutuse nende sadade hulgast leiaks, see teda kõnetaks ning ta meile
ka kandideeriks! Veelgi enam, ega need kaks portaali ei ole ju ainukesed, mille
kaudu aktiivsed tööandjad täna endale töötajaid otsivad, lisaks tuleb arvestada
töökuulutustega nii erinevates mainekates ajakirjades ja ajalehtedes, nagu
Director, Äripäev, Eesti Ekspress kui ka ülikoolide karjääritahvlitega jne.
Seega tänasel tööturul tuleb oma
töökuulutustega eristuda, et kandidaatidele silma jääda!
Murekortsud tulevad aga värbaja palgele, kui ta näeb kõiki
neid „huvilisi“, kes on lõpuks ettevõtte töökuulutse siiski üles leidnud ning
sellele kandideerinud. Keda võtta ja keda jätta, kes on tõeline huviline, kellega
maksab kokku saada ning kes „bingo-kandideerija“ kellele helistades saad vastuseks:
„kandideerisin igale poole, mis ettevõttest sa helistadki?“?
Julge hundi rind on rasvane ning Reklaamistuudio on sellise mentaliteediga ka oma müügimeistri töökuulutuse koostanud,
oodates kõigepealt huvilise kõnet ja alles seejärel CV’d. Reklaamistuudio on
läinud isegi nii kaugele, et lubab kõik need CV’d spämmi kausta panna, millele ei ole eelnenud
telefonikõnet, kus potentsiaalne kandidaat veenaks kontaktisikut oma sobivuses.
Liiga üleolev? Pigem mitte. Oodatakse ju kandideerima just aktiivseid müügiinimesi, kellele meeldib (kliendi)suhtlus, seega oodatakse kandidaate, kes on valmis julgelt toru haarama.
Lisaks intrigeerivale väljaütlemisele
CV’de ja spämmi kausta teemalt on ka selle kujundus tavapäratu: peale vaadates
ei meenuta selles kuulutuses mitte miski traditsioonilist tööpakkumist: mõned
joonistused, veidi teksti ning kiri kandidaadile. Samas, kõik see annab
ülevaate sellest, keda oodatakse ja mida pakutakse, lubades siinkohal töötasu,
millel ülemist otsa polegi!
Igatahes inimestele see silma on jäänud, sh müügiinimestele,
kuna kuulutuse saatis mulle ka üks müügi valdkonna professionaal, kes leidis,
et päris huvitav lähenemine!
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Sõltuvalt sellest, millisele ametikohale inimesi otsid,
vali ka kuulutuse avaldamise kanal. Kuigi tööotsingu portaalid toovad samuti
palju kandidaate, siis kaalu ka teistsuguste kanalite kasutamist, nagu näiteks
ülikoolide karjääristendid, kus võid isegi suurema tõenäosusega asjalikele
kandidaatidele silma jääda.
- Soovid terad sõkaldest eristada – anna kandidaatidele
töökuulutuses mingi täiendav ülesanne/kodutöö; inimene, kes töökohast huvitatud
ei ole, ei viitsi täiendavaid takistusi läbida ja jätab oma CV saatmata.
Kandidaate on nii küll vähem, samas tead, et kandideerivad nii just inimesed,
kes on ka tegelikult huvitatud.
- Oluline on alati töötasu väljatoomine! Töökuulutused,
milles on töötasu välja toodud, saavad tavapärasest suuremat tähelepanu ning
äratavad huvi ka passiivsetes kandidaatides.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar