pühapäev, 15. märts 2015

Sotsiaalmeedia värbamine

Just siis kui mul oli tunne, et vaevalt mõni ettevõte suudab mind veel oma töökuulutusega üllatada, ilmus Eesti Kaitseväe Värbamiskeskuse kuulutus, millega otsiti värbajat värske isa lapsehoolduspuhkuse lõpuni. Kuulutus oli lausa nii põnev, et pani paljusid kaasa mõtlema – sain lausa mitu vihjet oma blogi jälgijatelt selle kohta ning tänangi siinkohal Liinat, Katit ja Mailisi! 

Kui tavapäraselt on lepingu tähtajalisuse kohta informatsioon lisatud töökuulutuse pealkirja või kuulutuse lisainfosse, et tegemist on ajutise lepinguga, siis Eesti Kaitseväe Värbamiskeskus on kogu töökuulutuse just sellele infole üles ehitanud kasutades selleks humoorikaid karikatuure ning loovat sõnademängu.

Kuigi nimetatud töökuulutus avaldati traditsioonilisel kujul nii organisatsiooni enda kodulehel kui ka värbamisportaalides (CVKeskuses avaldatud ja nüüdseks aegunud töökuulutusega saad tutvuda siin), kasutati värbamiskanalina ka veidi uuenduslikumat kanalit ehk Facebooki. Kuigi sotsiaalmeedia kasutamine töökuulutuse avaldamise kohana on tänapäeval juba väga levinud, seal on erinevaid gruppe ja lehti, mis ongi värbamisele suunatud, siis sellele vaatamata ei ole paljud ettevõtted seda endale veel tööle osanud panna. Samas aitab sotsiaalmeedia kasutamine püüda ka passiivseid kandidaate, kes ehk portaalides tööd ei otsi, kuid tänu sõprade poolt jagatud kuulutusele võivad kandideerimist kaaluda.

Mis mulle endale selle Facebookis avaldatud töökuulutuse puhul eriti meeldib on see, et tegemist on lühikese ja lööva kuulutusega. Inimesed, keda see kõnetab ja kes tahaksid aga tööpakkumise kohta rohkem teada saada suunatakse kuulutuse juures välja toodud lingil klikates Kaitseväe värbamislehel olevale põhjalikumale töökuulutusele.


Mõne aja eest kirjutasin ka loovagentuuri Newton’i töökuulutusest, mida samuti kasutati asendustöötaja otsimiseks, kui soovid teada, kuidas nemad oma otsingule loovalt lähenesid, siis saad selle kohta lugeda siin.


Soovitused töökuulutuse koostamisel:
- selleks, et töökuulutus sihtrühma kõnetaks peab see olema nii sõnaliselt kui ka visuaalselt läbi mõeldud, eristuv ja atraktiivne – just nii saab see keskmisest suuremat tähelepanu ja paneb inimesi endast rääkima.
- avaldades töökuulutse kas ajalehes või sotsiaalmeedias, kasuta selleks lühikest ja löövat töökuulutust – see paistab silma ja inimesed on valmis seda ka suurema tõenäosusega jagama.
- lisa töökuulutusele info, kust huvilised saavad tööpakkumise kohta rohkem infot. Näiteks ajalehes avaldatud töökuulutuse juurde võiksid lisada QR koodi, sotsiaalmeedias olevale kuulutusele aga vastava netilehe lingi.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar