pühapäev, 10. august 2014

Eristu töökuulutusega, lisa kuulutusele põnevad piktogrammid!

Piktogrammide ehk graafiliste pisipiltide, kasutamine töökuulutuses on suhteliselt levinud. Üldiselt on neid kasutatud üldlevinud tähenduste pildiliseks iseloomustamiseks, aitamaks teksti sõnumit paremini edastada ja eristada. Näiteks Biuro on väga loovalt oma töökuulutustes piktogramme kasutanud, aidates traditsioonilse töökuulutuse muuta visuaalselt atraktiivsemaks ning rõhutades töökuulutuste olulisi punkte. Võtsingi ühe nende töökuulutuse ette ja tooksingi välja, milliseid piktogramme nemad kasutavad. Päris leidlik!

Tegelikult tahan täna aga hoopis välja tuua UPSTEEM.COM’i MÜÜGIDIREKTORi otsingu, kus on piktogrammidega kirjeldatud ettevõtte põhitegevusi ehk „360-kraadi tagasiside“, „arenguvestlused“ ja „töötajate rahulolu-uuring“.

Annika Räim, kes on eelnimetatud otsigu läbiviija, oli lahkelt nõus täiendavat infot konkursi kohta jagama: „Meil tekkis vajadus leida võimekas inimene, kes arendaks müügisüsteemi, tagaks müügieesmärkide saavutamise ja oleks aktiivne panustaja rahvusvahelistele turgudele minemises. Algselt plaanisime otsida endale „müügijuhti“, kuid siis üks tuttav soovitas nimetada ametikoht „müügidirektoriks“. Põhjus lihtne, Eestis on iga inimene, kes midagi püüdnud müüa juba müügijuht seega ei vastaks meie ootustele. Otsides aga inimest müügidirektori ametikohale positsioneerime kandidaadid juba ambitsioonikamaks, kogenumaks ja julgemaks. Praegusi kandidaate vaadates tundub, et selline lähenemine ka töötab.
Sobiva kandidaadi otsimisel oleme kasutanud erinevaid kanaleid:
- Minu enda kontaktide võrgustik. Kutsun inimesi üles infot levitama, soovitus jagama. Eestis see toimib, sest oma tuttavatele tööotsijatele hea meelega soovitatakse häid pakkumisi ja vastupidi – oma tuttavaid tööpakkujaid soovitakse ka aidata.
- Järgmine kanal on Facebook, mis toob endaga kaasa soodsa virtuaalse levimise.
- CVOnline, kui andmebaasiga partner, kuhu on koondunud reaalselt uutest väljakutsetest huvitatud inimesed.
- Trükireklaam Eesti Ekspressis ja Äripäevas, kasutame neid lisa-eesmärgiga teavitada sihtgruppe meist ja meie teenustest. Kuulutusele lisatud piktogrammid aitavad ilmekamalt välja tuua Upsteem.com teenuseid olles visuaalselt informatiivsemad.“

Seega, lisaks kuulutuse visualiseerimisele ja ettevõtte paremale tutvustamisele, aitab piktogrammi kasutamine reklaamida ka oma tooteid ja teenuseid – miks mitte siis kasutada kolm ühes varianti ehk üks töökuulutus, mis aitab (1) leida kandidaate, (2) tutvustada oma ettevõtet, (3) tutvustada oma tooteid/teenuseid.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- alternatiiviks erinevatele fotode või joonistuste kasutamisel töökuulutuses on piktogrammid, mis aitavad sul lisaks potentsiaalsete kandidaatide leidmisele reklaamida ka oma ettevõtet ja tutvustada oma tööteid ja teenuseid.
- selle asemel,  et teha mitu reklaami, ühenda töökuulutus toote/teenuse reklaamiga ning vali välja kanalid, mis aitaksid sul leida sobilikke kandidaate ja samas ka jõuda sihtrühmani, kes võiks olla sinu uueks potentsiaalseks kliendiks.
- lisaks reklaamile aitavad piktogrammid rõhutada sulle olulist informatsiooni nagu näiteks töökohustused, ootused kandidaadile, pakutav või lihtsalt kandideerimise info, muutes samas tavapärase tekstkuulutuse atraktiivsemaks.


Koostasid just töökuulutuse, milles kasutasid mõnda minult saadud nippi või soovitust, siis lisa selle kuulutuse link vastava postituse alla, et ka teised sellest inspiratsiooni saaks J

Hea lugeja, kutsun sind üles teavitama põnevast töökuulutusest! Oled ise koostanud kuulutuse, mille üle oled uhke ja tahaksid teistega jagada või on sul silma jäänud mõni, mis on väga eriline ja põnev, siis anna mulle sellest julgelt teada aadressil helo_tamme@yahoo.com või kirjutades mu Facebooki sõnumitesse. Kõigi enne 30.septembrit laekunud kuulutuste vahel loosin välja ühe õnneliku, kellele kingin suure karbi šokolaadi J



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar