Piktogrammide ehk graafiliste pisipiltide, kasutamine töökuulutuses on
suhteliselt levinud. Üldiselt on neid kasutatud üldlevinud tähenduste
pildiliseks iseloomustamiseks, aitamaks teksti sõnumit paremini edastada ja eristada.
Näiteks Biuro on väga loovalt oma töökuulutustes piktogramme kasutanud, aidates
traditsioonilse töökuulutuse muuta visuaalselt atraktiivsemaks ning rõhutades
töökuulutuste olulisi punkte. Võtsingi ühe nende töökuulutuse ette ja tooksingi
välja, milliseid piktogramme nemad kasutavad. Päris leidlik!
Tegelikult tahan täna aga hoopis välja tuua UPSTEEM.COM’i
MÜÜGIDIREKTORi otsingu, kus on piktogrammidega kirjeldatud ettevõtte
põhitegevusi ehk „360-kraadi tagasiside“, „arenguvestlused“ ja „töötajate rahulolu-uuring“.
Annika Räim, kes on eelnimetatud otsigu läbiviija, oli lahkelt nõus täiendavat
infot konkursi kohta jagama: „Meil tekkis vajadus leida võimekas inimene, kes
arendaks müügisüsteemi, tagaks müügieesmärkide saavutamise ja oleks aktiivne
panustaja rahvusvahelistele turgudele minemises. Algselt plaanisime otsida
endale „müügijuhti“, kuid siis üks tuttav soovitas nimetada ametikoht „müügidirektoriks“.
Põhjus lihtne, Eestis on iga inimene, kes midagi püüdnud müüa juba müügijuht seega
ei vastaks meie ootustele. Otsides aga inimest müügidirektori ametikohale
positsioneerime kandidaadid juba ambitsioonikamaks, kogenumaks ja julgemaks.
Praegusi kandidaate vaadates tundub, et selline lähenemine ka töötab.
Sobiva kandidaadi otsimisel oleme kasutanud erinevaid kanaleid:
- Minu enda kontaktide võrgustik. Kutsun inimesi üles infot levitama,
soovitus jagama. Eestis see toimib, sest oma tuttavatele tööotsijatele hea
meelega soovitatakse häid pakkumisi ja vastupidi – oma tuttavaid tööpakkujaid
soovitakse ka aidata.
- Järgmine kanal on Facebook, mis toob endaga kaasa soodsa virtuaalse
levimise.
- CVOnline, kui andmebaasiga partner, kuhu on koondunud reaalselt uutest
väljakutsetest huvitatud inimesed.
- Trükireklaam Eesti Ekspressis ja Äripäevas, kasutame neid
lisa-eesmärgiga teavitada sihtgruppe meist ja meie teenustest. Kuulutusele lisatud
piktogrammid aitavad ilmekamalt välja tuua Upsteem.com teenuseid olles
visuaalselt informatiivsemad.“
Seega, lisaks kuulutuse visualiseerimisele ja ettevõtte paremale
tutvustamisele, aitab piktogrammi kasutamine reklaamida ka oma tooteid ja teenuseid
– miks mitte siis kasutada kolm ühes varianti ehk üks töökuulutus, mis aitab
(1) leida kandidaate, (2) tutvustada oma ettevõtet, (3) tutvustada oma
tooteid/teenuseid.
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- alternatiiviks erinevatele fotode või joonistuste kasutamisel
töökuulutuses on piktogrammid, mis aitavad sul lisaks potentsiaalsete
kandidaatide leidmisele reklaamida ka oma ettevõtet ja tutvustada oma tööteid
ja teenuseid.
- selle asemel, et teha mitu
reklaami, ühenda töökuulutus toote/teenuse reklaamiga ning vali välja kanalid,
mis aitaksid sul leida sobilikke kandidaate ja samas ka jõuda sihtrühmani, kes
võiks olla sinu uueks potentsiaalseks kliendiks.
- lisaks reklaamile aitavad piktogrammid rõhutada sulle olulist
informatsiooni nagu näiteks töökohustused, ootused kandidaadile, pakutav või
lihtsalt kandideerimise info, muutes samas tavapärase tekstkuulutuse
atraktiivsemaks.
Koostasid just töökuulutuse, milles kasutasid mõnda minult saadud
nippi või soovitust, siis lisa selle kuulutuse link vastava postituse alla, et
ka teised sellest inspiratsiooni saaks J
Hea lugeja, kutsun sind üles teavitama põnevast töökuulutusest! Oled
ise koostanud kuulutuse, mille üle oled uhke ja tahaksid teistega jagada või on
sul silma jäänud mõni, mis on väga eriline ja põnev, siis anna mulle sellest
julgelt teada aadressil helo_tamme@yahoo.com või kirjutades mu Facebooki sõnumitesse. Kõigi
enne 30.septembrit laekunud kuulutuste vahel loosin välja ühe õnneliku, kellele
kingin suure karbi šokolaadi J
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar