Kas tead, kuidas ja kui kaua üldse inimesed ühte töökuulutust loevad?
Eks lugemise kestvus muidugi sõltub töökuulutuse vormist ja sisust aga jääb see näitaja siiski üllatavalt väikeseks. Enamus inimesi, kes tööd otsivad usuvad, et uurivad töökuulutusi pikemalt, kui nad seda tegelikkuses teevad. 2013.aastal TheLadders’i poolt läbi viidud uuringus (täpsemalt saad lugeda siit), väitis tööotsijatest 37%, et uurivad töökuulutust alla 1 minuti, 44% väitis, et uurivad töökuulutust 1-5 minutit ning 19% arvasid, et uurivad töökuulutust suisa 5-10 minutit. Kui aga inimestele anti ette töökuulutused, siis selgus, et juhul, kui inimene peab vastavat tööpakkumist endale sobivaks, siis uurib ta seda 76,7 sekundit, kui inimene aga leiab, et tööpakkumine talle ei sobi, siis uurib ta seda kuni 49,2 sekundit.
Eks lugemise kestvus muidugi sõltub töökuulutuse vormist ja sisust aga jääb see näitaja siiski üllatavalt väikeseks. Enamus inimesi, kes tööd otsivad usuvad, et uurivad töökuulutusi pikemalt, kui nad seda tegelikkuses teevad. 2013.aastal TheLadders’i poolt läbi viidud uuringus (täpsemalt saad lugeda siit), väitis tööotsijatest 37%, et uurivad töökuulutust alla 1 minuti, 44% väitis, et uurivad töökuulutust 1-5 minutit ning 19% arvasid, et uurivad töökuulutust suisa 5-10 minutit. Kui aga inimestele anti ette töökuulutused, siis selgus, et juhul, kui inimene peab vastavat tööpakkumist endale sobivaks, siis uurib ta seda 76,7 sekundit, kui inimene aga leiab, et tööpakkumine talle ei sobi, siis uurib ta seda kuni 49,2 sekundit.
Nimetatud uuringuga püüti mõista mida ja kui kaua tööotsija töökuulutuses loeb. Selleks kasutati tehnoloogiat, mis võimaldas hinnata inimese silma liikumist töökuulutusel.
Kõrval asuval pildil ongi kujutatud soojuskaarti, kus on näha, kui kaua ja mida inimene traditsioonilist töökuulutust uurib. Selgus, et tööotsija jaoks olid olulised: ametinimetus/töökuulutuse pealkiri, ettevõtte kirjeldus ja sellele järgnevad mõned read (nt esimesed read töökirjeldusest). Ka selgus, et inimesed ei pruugi pikki kirjeldavaid lauseid läbi lugema hakata ning loevad ainult lõikude algusi.
Kõrval asuval pildil ongi kujutatud soojuskaarti, kus on näha, kui kaua ja mida inimene traditsioonilist töökuulutust uurib. Selgus, et tööotsija jaoks olid olulised: ametinimetus/töökuulutuse pealkiri, ettevõtte kirjeldus ja sellele järgnevad mõned read (nt esimesed read töökirjeldusest). Ka selgus, et inimesed ei pruugi pikki kirjeldavaid lauseid läbi lugema hakata ning loevad ainult lõikude algusi.
Kas uskuda seda uuringut või mitte on muidugi igaühe isiklik otsus, kindel on aga see, et töökuulutusi on erinevates portaalides tuhandeid ning kõikide sisusse pikalt süveneda ei jõuda.
Mida sellest siis õppida? Aga ikka ja jälle seda, kui oluline on oma töökuulutusega eristuda! Oluline on leida oma töökuulutusele eristuv pealkiri,
millega kandidaatide hulgas silma jääda ning rõhutada neid näitajaid, mis antud
otsingu puhul on kõige olulisemad. Nagu näiteks Domus Kinnisvara büroo oma kinnisvaramaakleri töökuulutusega
teinud on rõhutades nõudeid kandidaadile. Kuna need pallikesed nõudmistega on
pilku haaravad, siis usutavasti loevad kõik vähegi huvitatud tööotsijad need
läbi. Kelles huvi tekitatud sai, hakkab uurima kuulutuses välja toodud muid andmeid ning leiab
sealt seejärel ka põneva taustaloo ettevõtte nime kohta ja saab ka juhtnöörid,
kuidas kandideerida, kust leida täiendavat informatsiooni ettevõtte kohta jne.
Soovitused
töökuulutuse koostamiseks:
- eristu
pealkirjaga, kuna atraktiivne pealkiri on just see, mis toob huvilised sinu
töökuulutusega tutvuma ning on üks põhiline asi, mida kandidaadid töökuulutuste
puhul alati loevad;
- „puust
ette ja punaseks“ ehk rõhuta ja muuda silmapaistvaks just need tingimused, mis
antud otsingu puhul olulised on;
- lisa oma
lugu. Kui potentsiaalses kandidaadis huvi tekitatud, siis püüa ta lõplikult oma
konksu otsa mõne erilise looga, nt nagu Domus Kinnisvara on kuulutuse lõppu
lisanud: „Domus tähendab ladina keeles nii peret kui maja....“
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar