pühapäev, 30. november 2014

Miks ja kuidas värvata Facebook'is

Kas sa tead, kus asuvad sinu potentsiaalsed kandidaadid? Milliseid kanaleid kasutavad nemad tööotsinguil, kas nad on tööportaalides, messidel või otsivad tööd ajalehtedest? Aga ehk on nad hoopis Facebook’is ja sa ei olegi varem selle peale tulnud, et neid sealt otsida?
Facebook on tänuväärne kanal: seal õnnestub tööandjatel tabada nii aktiivseid kui ka passiivseid kandidaate. Kuigi esmalt oli Facebook'i mõte pigem suhtevõrgustike loomine, siis üha enam näevad kasutajad selles ka töö otsimise kanalit. Ja kui vaadata nüüd seda, kui palju on Facebook’is erinevaid töö otsimise/töö pakkumise gruppe loodud, millest enamusel on ka päris korralikult jälgijaid, siis on see tõestus sellest: tööotsijad on Facebook’is.

Facebook’i saad tööpakkumise kanalina mitmeti kasutada: võid oma tööportaali lisatud töökuulutuse lihtsalt Facebook’i jagada, võid panna töökuulutuse oma Facebook’i lehele ja sealt seda jagada või teha Facebook’i oma organisatsiooni värbamislehe nagu Eesti Kaitsevägi seda leidlikult teinud on!

5 põhjust, miks selline värbamisleht Facebookis hea on:
1) Aitab kasvatada organisatsiooni tööandja brändi tuntust. Lisaks töökuulutustele saad sinna lisada erinevaid lugusid organisatsioonist ja töötajatest, just nii saad sa tugevdada oma tööandja brändi.
2) Aitab sul oma tööandja brändi kommunikeerida nii olemasolevatele töötajatele kui ka potentsiaalsetele kandidaatidele.
3) Aitab ligi meelitada nii aktiivseid kui ka passiivseid kandidaate
4) Aitab sihtida konkreetset sihtrühma – kasutades näiteks postituste võimendamist saad ise valida millisele sihtrühmale sinu tasulised postitused lähevad.
5) Aitab eristuda: Eestis on veel väga vähe tööandjaid, kellel on oma Facebook'i värbamisleht!

10 näpunäidet, mida oma Facebook’i värbamislehe puhul jälgida:
1) Jälgi seal oma üleüldist brändingut ja hoia stiililt see sarnane oma kodulehe ja ettevõtte Facebooki lehega.
2) Kui sul on olemas oma värbamisvideo, siis on soovitav see kindlasti ka sellele lehele lisada.
3) Lisaks töökuulutuste postitamisele, tuleks sinna postitada erinevaid lugusid ja fotosid töökeskkonnast ja töötajatele suunatud tegevustest (nt ühised spordivõistlustel osalemised, pinksilauad kontoris jne).
4) Hoia postitused lühikesed – keegi ei viitsi pikki artikleid lugema hakata!
5) Kutsu iga postitusega inimesi neid kas jagama või meeldivaks lisama – nii saad oma tuntust kasvatada ja jõuad üha rohkemate kasutajateni!
6) Julgusta oma töötajaid lehte meeldivaks lisama ja postitusi jagama – ka sinu oma töötajad aitavad sul lehe tuntust kasvatada ja jõuda samuti rohkemate jälgijateni!
7) Jälgi lehe statistikat: nii saad aimdust sellest, kes on sinu lehe jälgijad, mis neid rohkem kõnetab ja milliseid lugusid peaksid rohkem postitama, et inimesed tunneksid end sinu lehega rohkem seotud olevat.
8) Esita küsimusi – nii paned inimesi rohkem kaasa rääkima ja kaasa mõtlema, mis jällegi aitab sinu lehe tuntust tõsta.
9) Vasta julgelt inimeste küsimustele ja kommentaaridele, ära peida pead jaanalinnuna liiva alla arvates, et nii probleemid kaovad.
10) Määra lehele vastutajad, kes genereeriks ja toimetaks lugusid ning paneks need ettevõtte-keelde.

Soovitused sotsiaalmeedias värbamiseks:
- kui sinu ettevõttel ei ole veel lehte Facebook’is siis loo see ja alusta esmalt läbi selle värbamissõnumite edastamisega.
- või loo oma Facebook’i värbamisleht kuna nii eristud igal juhul!
- järgi minu 10 nõuannet ning heida pilk kindlasti peale Eesti Kaitseväe värbamislehele, sealt saad palju mõtteid ja nippe.


Kui sa arvad, et sellest postitusest võiks mõnele su sõbrale või tuttavale kasu olla, siis jaga seda ja anna oma "like"!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar