Kas sa tead, kus asuvad sinu
potentsiaalsed kandidaadid? Milliseid kanaleid kasutavad nemad
tööotsinguil, kas nad on tööportaalides, messidel või otsivad
tööd ajalehtedest? Aga ehk on nad hoopis Facebook’is ja sa ei olegi varem selle
peale tulnud, et neid sealt otsida?
Facebook on tänuväärne kanal:
seal õnnestub tööandjatel tabada nii aktiivseid kui ka passiivseid kandidaate. Kuigi
esmalt oli Facebook'i mõte pigem suhtevõrgustike loomine, siis üha enam näevad
kasutajad selles ka töö otsimise kanalit. Ja kui vaadata nüüd seda, kui palju
on Facebook’is erinevaid töö otsimise/töö pakkumise gruppe loodud, millest
enamusel on ka päris korralikult jälgijaid, siis on see tõestus sellest: tööotsijad on Facebook’is.
Facebook’i saad tööpakkumise
kanalina mitmeti kasutada: võid oma tööportaali lisatud töökuulutuse lihtsalt
Facebook’i jagada, võid panna töökuulutuse oma Facebook’i lehele ja sealt seda
jagada või teha Facebook’i oma
organisatsiooni värbamislehe nagu Eesti Kaitsevägi seda leidlikult teinud on!
5 põhjust, miks selline värbamisleht Facebookis hea on:
1) Aitab kasvatada organisatsiooni tööandja brändi tuntust. Lisaks
töökuulutustele saad sinna lisada erinevaid lugusid organisatsioonist ja töötajatest,
just nii saad sa tugevdada oma tööandja brändi.
2) Aitab sul oma tööandja brändi kommunikeerida nii
olemasolevatele töötajatele kui ka potentsiaalsetele kandidaatidele.
3) Aitab ligi meelitada nii aktiivseid kui ka passiivseid
kandidaate
4) Aitab sihtida konkreetset sihtrühma – kasutades näiteks
postituste võimendamist saad ise valida millisele sihtrühmale sinu tasulised
postitused lähevad.
5) Aitab eristuda: Eestis on veel väga vähe tööandjaid,
kellel on oma Facebook'i värbamisleht!
10 näpunäidet, mida oma Facebook’i värbamislehe puhul jälgida:
1) Jälgi seal oma üleüldist
brändingut ja hoia stiililt see sarnane oma kodulehe ja ettevõtte Facebooki
lehega.
2) Kui sul on olemas oma
värbamisvideo, siis on soovitav see kindlasti ka sellele lehele lisada.
3) Lisaks töökuulutuste
postitamisele, tuleks sinna postitada erinevaid lugusid ja fotosid
töökeskkonnast ja töötajatele suunatud tegevustest (nt ühised spordivõistlustel
osalemised, pinksilauad kontoris jne).
4) Hoia postitused lühikesed – keegi
ei viitsi pikki artikleid lugema hakata!
5) Kutsu iga postitusega inimesi
neid kas jagama või meeldivaks lisama – nii saad oma tuntust kasvatada ja jõuad
üha rohkemate kasutajateni!
6) Julgusta oma töötajaid lehte
meeldivaks lisama ja postitusi jagama – ka sinu oma töötajad aitavad sul lehe
tuntust kasvatada ja jõuda samuti rohkemate jälgijateni!
7) Jälgi lehe statistikat: nii
saad aimdust sellest, kes on sinu lehe jälgijad, mis neid rohkem kõnetab ja
milliseid lugusid peaksid rohkem postitama, et inimesed tunneksid end sinu lehega
rohkem seotud olevat.
8) Esita küsimusi – nii paned
inimesi rohkem kaasa rääkima ja kaasa mõtlema, mis jällegi aitab sinu lehe
tuntust tõsta.
9) Vasta julgelt inimeste
küsimustele ja kommentaaridele, ära peida pead jaanalinnuna liiva alla
arvates, et nii probleemid kaovad.
10) Määra lehele vastutajad, kes
genereeriks ja toimetaks lugusid ning paneks need ettevõtte-keelde.
Soovitused sotsiaalmeedias värbamiseks:
- kui sinu ettevõttel ei ole veel lehte Facebook’is
siis loo see ja alusta esmalt läbi selle värbamissõnumite edastamisega.
- või loo oma Facebook’i värbamisleht kuna nii
eristud igal juhul!
- järgi minu 10 nõuannet ning heida pilk kindlasti
peale Eesti Kaitseväe värbamislehele, sealt saad palju mõtteid ja nippe.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar