Kui 1994. aastal oli vaja uut
töötajat värvata siis avaldati töökuulutus ajalehes, pandi teadetetahvlile või
levitati infot tuttavate kaudu. 10 aastat hiljem ehk 2004.aastal oli aga
tavapäraks saanud avaldada kuulutusi ka online portaalides või ettevõtte kodulehel.
Täna, 2014.aastal, kasutab suur osa tööandjaid töökuulutuse avaldamiseks samu
kanaleid, mida tegi kas 10 või 20 aastat tagasi, samas on tehnoloogia selle
ajaga astunud edasi juba mitu pikka sammu. Kui 20 aasta eest ei olnud meist pea
kellelgi mobiiltelefoni, siis 10 aastat tagasi oli meist enamus nende omanikud
ning mobiilist oli saanud pea tavapärane tarbeese. Täna on aga üsna tavapärane
olukord, et isegi algklasside lastel on juba nutitelefonid, mida mõnikord
kasutatakse ka helistamiseks, mis aga tihti leiavad rakendust netis surfamisel
ja muusika kuulamisel. Ja kui päris aus olla, siis ei suuda meenutada ühtegi
inimest oma tutvusringkonnas, kellel on täna kasutusel veel nuppudega mobiiltelefonid
(no kui natuke järele mõelda, siis mu vanavanematel tõesti nutitelefone ei
ole).
Kui vaadata eeltoodud infot, siis
on siiski üllatav, et Eesti tööandjad ei ole mobiilse värbamise sabast veel
kinni haaranud ning sellega aktiivset algust teinud. Võiks ju öelda, et asi on
selles, et inimesed ise ei ole altid mobiilsete seadmetega töökuulutusi otsima
ja neid kasutades kandideerima. Samas lükkab sellise arvamuse ümber Kevin
Walker Indeedist. Juhtusin nimelt hiljuti osalema Indeedi webinaril „Seize the
mobile opportunity“, kus räägiti mobiilse värbamise teemadel ning toodi välja,
et näiteks tööotsijad, kes otsivad tööd mobiilse seadmega, uurivad töökuulutusi
palju rohkem ja põhjalikumalt kui veebis tööd otsivad inimesed. Lisaks toodi
webinaril välja, et paljud mobiiliseadme kasutajad oleksid valmis mobiiliga
kandideerima kui kandideerimine lihtsam oleks.
Igatahes aitab selline põhiliselt QR koodist koosnev
töökuulutust lisada värbamisprotsessi väheke mängulisust (peaaegu nagu aarete
jaht): skännid koodi, jõuad YouTube, seejärel pead sooritama järgmise ülesande
jne, jne.
Mobiilne värbamine hakkas huvitama ja mõtled, kuidas seda
oma ettevõtte värbamisstrateegiasse sisse tuua? Kui nii, siis saad rohkem
informatsiooni järgmisest Personali Praktikust, mis ilmub juba detsembris.
Soovitused
töökuulutuse koostamiseks:
- kui soovid
värbamisprotsessi lisada veidike mängulisust, siis koosta töökuulutus, millest
suurema enamuse moodustab QR kood.
- kui soovid alustada väiksemate sammudega, võid lisada QR koodi ka traditsioonilise töökuulutuse juurde (vaata näidist siit).
- QR koodi
või siis mobiilset värbamist soovitan kasutada eelkõige sellistel konkurssidel,
kus inimese tulevane töö saab olema seotud nii sotsiaalmeedia, mobiilsete
seadmete kasutamisega, turundusega, digimaailmaga jne.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar