Kui 2006.aastal tuli Eesti
Politseiamet välja värbamiskampaaniaga „Õiguse jõud“, siis osutus see nende
jaoks ehk isegi ootamatult edukaks, kohale meelitati 238 kandidaati ehk kaks
korda rohkem kui planeeriti. Kampaaniast on küll juba aastaid möödas, ent ometi
võib kampaaniaaegset plakatit veel seniajani näha serjaali „Kättemaksu kontor“
politsei ruumide seinal. Ja iga kord, kui ma loengutes seda videot näitan,
tekitab see tunde, et näidatakse ehtsat Holliwoodi filmi treilerit. Kes siis
veel ei tea, millest räägin saab videot järgi vaadata YouTube’i lehelt http://www.youtube.com/watch?v=Ya5WiL-45jk
Sel aastal aprillis Tartus
toimunud PARE Personalijuhtimise konverentsil näitas Mart Noormaa (Eesti
tudengi satelliidi programmi juhendaja) ESTCube värbamisvideot, mis on toodetud
just eesmärgiga tekitada noortes programmi vastu huvi ning kutsuda neid
osalema. Kui peale Mardi ettekannet läksin video kohta täpsemalt uurima (a’la kus kasutavad, kes tootis jne), siis sain enda jaoks üllatava vastuse osaliseks
– nimelt on selle, tõesti professionaalse ja ägeda, põnevusfilmi treilerit
meenutava video koostanud üks nende endi inimestest.
Kontakteerusingi siis EstCube-i inimestega, et leida kontakti Erikuga, kes on eelpool nimetatud video autor. Ja
nii nagu paljude teiste organisatsioonidega kontakteerudes, sain ka neilt
kiiresti õige inimese kontakti, kes väga lahkelt oli valmis informatsiooni
jagama ning minu küsimustele vastama. Tänan siinkohal nii neid, kes aitasid
Erikuni jõuda kui ka Erikut ennast, kes oli video autorina lahkelt valmis kommentaare
jagama.
Kuna mind ennast paelus kõige enam see, kuidas sellist videot teha,
siis palusingi just sellekohaseid juhtnööre, et neist oma blogis kirjutada.
Erik põhjalik vastus on siin:
„Kasutasin tegelikult niiöelda
valmis põhja (template), kuhu saab lihtsalt enda fotod/videod ja tekstid sisse
panna, sest see säästab oluliselt aega ning pole ka nii häid oskusi. Neid lehti
on palju, aga ma kasutan videohive.com ja täpsemalt on selle video algne põhi
http://videohive.net/item/requiem/91491. Nende hind ongi siis enamasti 20-30
dollarit ja muusika (näiteks audiojungle.net) on tavaliselt eraldi 10-20
dollarit lisaks.
Programmiks on Adobe After
Effects. Seda on tõenäoliselt nüüd mõistlik kuu kaupa rentida. Mul näitab
kuumaksuks 37€ kui ei soovi teisi Adobe programme.
Kui programm on tuttav, video
jaoks materjal olemas ja suuri muutusi ei tee, siis läheb umbes 1-2 päeva
tegemiseks. Samas kui hakata näiteks muutma pikkust ja lisada stseene jpm, siis
võib minna näiteks nädal.
Seda sai aga kasutada üsna
universaalselt, näiteks võimsaks sissejuhatuseks erinevatel ESTCube
tutvustavatel ettekannetel. Muusika teeb kogemuse üsna eepiliseks minu arvates.
Pikka aega jooksis see ka Tartu Tähe-4 füüsikahoone fuajee ekraanidel, kus
täitis ka värbamise rolli.“
Soovitused töökuulutuse
koostamiseks:
1. Sobilike
kandidaatide leidmiseks on kõige olulisem just sihtrühmapõhine lähenemine. Kui
sinu soov on jõuda oma värbamissõnumiga noorteni (nagu näiteks ESTCube puhul) või
selliste rohkem action’it hindavate kandidaatideni (nagu näiteks Eesti
Politseameti puhul), siis kaalu temaatilise värbamisvideo tootmist.
2. Tootmisel
võid kasutada muidugi ka professionaalide abi, aga miks mitte proovida seekord
selline video ise toota (selleks võib kasutada videohive.com veebilehel olevaid
vorme).
3. Video
aitab liikuva pildina kaasa erinevate sõnumite edastamiseks, lisaks sellele, et
värbamisvideo aitab sul leida kandidaate nüüd, kohe ja praegu, aitab see
kujundada ka sinu ettevõtte brändi tööandjana. Seega, kui koostad
värbamisvideot, mõtle läbi sõnum, mida tahad edastada potentsiaalsetele
kandidaatidele, vali välja kanalid, mis aitaksid sõnumit toetada kui ka jõuda
sihtrühmani.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar