pühapäev, 1. juuni 2014

Koosta sihtrühma kõnetamiseks üks äge värbamisvideo!

Kui 2006.aastal tuli Eesti Politseiamet välja värbamiskampaaniaga „Õiguse jõud“, siis osutus see nende jaoks ehk isegi ootamatult edukaks, kohale meelitati 238 kandidaati ehk kaks korda rohkem kui planeeriti. Kampaaniast on küll juba aastaid möödas, ent ometi võib kampaaniaaegset plakatit veel seniajani näha serjaali „Kättemaksu kontor“ politsei ruumide seinal. Ja iga kord, kui ma loengutes seda videot näitan, tekitab see tunde, et näidatakse ehtsat Holliwoodi filmi treilerit. Kes siis veel ei tea, millest räägin saab videot järgi vaadata YouTube’i lehelt http://www.youtube.com/watch?v=Ya5WiL-45jk

Sel aastal aprillis Tartus toimunud PARE Personalijuhtimise konverentsil näitas Mart Noormaa (Eesti tudengi satelliidi programmi juhendaja) ESTCube värbamisvideot, mis on toodetud just eesmärgiga tekitada noortes programmi vastu huvi ning kutsuda neid osalema. Kui peale Mardi ettekannet läksin video kohta täpsemalt uurima (a’la kus kasutavad, kes tootis jne), siis sain enda jaoks üllatava vastuse osaliseks – nimelt on selle, tõesti professionaalse ja ägeda, põnevusfilmi treilerit meenutava video koostanud üks nende endi inimestest.


Kontakteerusingi siis EstCube-i inimestega, et leida kontakti Erikuga, kes on eelpool nimetatud video autor. Ja nii nagu paljude teiste organisatsioonidega kontakteerudes, sain ka neilt kiiresti õige inimese kontakti, kes väga lahkelt oli valmis informatsiooni jagama ning minu küsimustele vastama. Tänan siinkohal nii neid, kes aitasid Erikuni jõuda kui ka Erikut ennast, kes oli video autorina lahkelt valmis kommentaare jagama.
Kuna mind ennast paelus kõige enam see, kuidas sellist videot teha, siis palusingi just sellekohaseid juhtnööre, et neist oma blogis kirjutada. Erik põhjalik vastus on siin:
„Kasutasin tegelikult niiöelda valmis põhja (template), kuhu saab lihtsalt enda fotod/videod ja tekstid sisse panna, sest see säästab oluliselt aega ning pole ka nii häid oskusi. Neid lehti on palju, aga ma kasutan videohive.com ja täpsemalt on selle video algne põhi http://videohive.net/item/requiem/91491. Nende hind ongi siis enamasti 20-30 dollarit ja muusika (näiteks audiojungle.net) on tavaliselt eraldi 10-20 dollarit lisaks.
Programmiks on Adobe After Effects. Seda on tõenäoliselt nüüd mõistlik kuu kaupa rentida. Mul näitab kuumaksuks 37€ kui ei soovi teisi Adobe programme.
Kui programm on tuttav, video jaoks materjal olemas ja suuri muutusi ei tee, siis läheb umbes 1-2 päeva tegemiseks. Samas kui hakata näiteks muutma pikkust ja lisada stseene jpm, siis võib minna näiteks nädal.
Seda sai aga kasutada üsna universaalselt, näiteks võimsaks sissejuhatuseks erinevatel ESTCube tutvustavatel ettekannetel. Muusika teeb kogemuse üsna eepiliseks minu arvates. Pikka aega jooksis see ka Tartu Tähe-4 füüsikahoone fuajee ekraanidel, kus täitis ka värbamise rolli.“

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
1. Sobilike kandidaatide leidmiseks on kõige olulisem just sihtrühmapõhine lähenemine. Kui sinu soov on jõuda oma värbamissõnumiga noorteni (nagu näiteks ESTCube puhul) või selliste rohkem action’it hindavate kandidaatideni (nagu näiteks Eesti Politseameti puhul), siis kaalu temaatilise värbamisvideo tootmist.
2. Tootmisel võid kasutada muidugi ka professionaalide abi, aga miks mitte proovida seekord selline video ise toota (selleks võib kasutada videohive.com veebilehel olevaid vorme).
3. Video aitab liikuva pildina kaasa erinevate sõnumite edastamiseks, lisaks sellele, et värbamisvideo aitab sul leida kandidaate nüüd, kohe ja praegu, aitab see kujundada ka sinu ettevõtte brändi tööandjana. Seega, kui koostad värbamisvideot, mõtle läbi sõnum, mida tahad edastada potentsiaalsetele kandidaatidele, vali välja kanalid, mis aitaksid sõnumit toetada kui ka jõuda sihtrühmani.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar