pühapäev, 19. jaanuar 2014

Soovitused, kuidas töökuulutusega kõnetada nooremat generatsiooni

Hiljuti sain oma blogi Facebooki lehe sõnumitesse kirja Mario Märtsonilt, kus ta kirjutas mulle hiljutisest konkursist, millega nad otsisid SUPEROSTJAT Netimarketisse. Kuna antud konkurss sai tõepoolest muljetavaldavat tagasiside kandideerimiste arvu näol, siis otsustasin nende kogemust täna ka teiega jagada.

Esmalt kuulutuse visuaalsest poolest: tegemist on sellise vaimuka disainiga (vaadake kasvõi seda noore ohhetava-ahhetava naisterahva fotot), mida toetab tekst sobiliku kandidaadi kirjeldusest nagu näiteks: „Sinu jaoks on Hullud Päevad sama tähendusega nagu meeste jaoks Õllesummer“.

Peale esmakordset töökuulutusega tutvumist jääb ehk veidi arusaamatuks, keda siiski otsitakse. Samas, huvi on kuulutusega tekitatud ning taibukamad lugejad tulid ehk ise selle peale, et tutvuda ettevõtte koduleheküljega, kust saab ka piisava ülevaate, millega tegemist.

Kuna otsitavale ametikohale mingeid kõrgeid nõudmisi ei olnud – nagu näiteks erialane kõrgharidus, 5 aastat töökogemust sarnases valdkonnas samal ametkohal jne -, siis leiti, et töö sobib suurepäraselt just nooremale põlvkonnale. Sellist veidi teistsugusemat lähenemist põhjendaski Mario sellega, et kui nad oleksid kuulutusse kirjutanud, et otsivad laotöölist või klienditeenindajat, oleks see ehk nende sihtgruppi hoopis eemale peletanud ning sellest tulenevalt saigi kuulutus selline nagu see täna on.

Tulemus: töökuulutus sai 15000 vaatamist ning uskumatud 800 kandidaati!


Miks neil see töökuulutus siis nii edukas oli? Kindlasti on siin mitmeid erinevaid põhjuseid, üheks argumendiks peaksin siinkohal seda, et töökuulutuses oli välja toodud orienteeruv töötasu vahemik. Teiseks aga leian, et tegemist oli äärmiselt sihtgrupi põhise lähenemisega. Kuna suunatud on see nooremale generatsioonile, siis on sellest lähtuvalt kujundatud ka nii disain kui ka tekstisõnum. Mis on siis need reeglid, mida antud töökuulutuse puhul on jälgitud:
- tekst: tegemist ei ole pika ja lohiseva loeteluga ülesannetest ja nõuetest. Pikk tekstkuulutus ei pruugi noortele üldse silmagi jääda ja kui jääb, ei pruugi nad seda läbi lugeda.
- Foto: on noortele suunatud reklaami puhul lausa kohustuslik element. See on see, mis jääb silma ja tänu millele pööratakse üldse kuulutusele tähelepanu. Eriti hea oleks, kui fotol oleks inimene, kes räägiks oma lugu antud ettevõttest, kuid kui seda ei ole, siis sobib hästi ka pildipanga toode.
- Töökuulutus interneti personaliotsinguportaalis: CVKeskuse. Olgem ausad, enamus tänastest noortest on üles kasvanud interneti ja arvuti keskkonnas, seega see on esimene koht, kust nad tööd otsivad ja kindlasti eelistavad paberlehele internetti.

Lisaks eeltoodule, tuleb noorte värbamisel arvestada, et:
- Nad soovivad teha põnevat tööd kaasaegses töökeskkonnas.
- Neid huvitab koht, kus on võimalik teha kiiret karjääri ja mis pakub arenguvõimalusi. 
- Nad eelistavad organisatsioone, mis on altid muutustele ning mis peavad oluliseks innovatsiooni.
- Nad soovivad paindlikku töökohta: seda nii tööaja kui ka töökoha osas. Lisaks on oluline töö- ja eraelu tasakaal.
- Nad on üles kasvanud arvutimängude ajastul, seega arvesta mängulise lähenemisega nii nende värbamisele kui ka nende arendamisele, motiveerimisele jne.
- Neil on kontod sotsiaalvõrgustikes, nad kasutavad neid nii sõpradega suhtlemiseks kui ka töö otsimiseks – mis tähendab seda, et ettevõtet, kellele pole kontot sotsiaalvõrgustikus, pole nende jaoks nö olemas.
- Neile on oluline tööandja maine, seega info, mis nad sõpradelt kuulevad, mõjutab ka nende kandideerimis- ja töötamisotsuseid.
- Nad otsivad kiireid konkursse ja ootavad kiireid otsuseid, nad ei viitsi oodata, kui neid läbi mitmete erinevate kohtumiste taritakse – sellisel juhul võtavad nad vahepeal vastu pakkumise juba teisest firmast.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- Kui sihtrühmaks on noorem generatsioon (pean siinkohal silmas koolilõpetajaid ja vastselt tööturule siirdunuid), siis tuleks värbamissõnumit edastades nii teksti sisu kui ka töökuulutuse disainis lähtuda nende eelistustest.
- Selleks, et sõnum ikka noorema sihtrühmani jõuaks, tuleks läbi mõelda kanali valik. Mina isiklikult eelistaksin elektroonseid kanaleid, alates portaalidest, lõpetades sotsiaalvõrgustikega.
- Kui võimalik, too kuulutuses välja töötasu suurus (kasvõi vahemikuna), see aitab inimestel (sõltumata nende vanusest) teha kandideerimisotsused.

1 kommentaar:

  1. Mainiks veel ära, et esimese päevaga saime 200 kandidaati. Kõik CV-d sai isiklikult läbi vaadatud ja võib öelda, et tööturul on meeletult kõrge kvalifikatsiooniga töötajaid, kes otsivad tööd. Nende leidmiseks peab ikka ise ka pingutama ja kasvõi töökuulutusega rohkem vaeva nägema. Töötaja on tegelikult terve firma edu võti seega mina panustaksin personalijuhtide/juhatajate asemel otsingusse rohkem, kui lihtsalt aega. Kui tööandja teeb pikaajalise investeeringu, siis selles valikus peab olema rohkem kui 2 inimest. SIRPi eeskuju on muidugi parim nagu Eesti poliitika - komisjon on suur, aga valida pole kedagi :D

    VastaKustuta