pühapäev, 12. jaanuar 2014

Muuda värbamine atraktiivseks, koosta koomiks-töökuulutus!

AIDA (attention, interest, desire, action) ehk tähelepanu, huvi, soov ning tegutsemine – need on võtmesõnad, mis iganes reklaami avaldamise puhul. Selleks, et potentsiaalseid kliente (meie puhul siis kandidaate) tabata, tuleb end esmalt oma reklaamiga märgatavaks teha. Seejärel tekitada inimestes huvi toote/teenuse/töökoha vastu ning panna neid huvituma pakutavast, misjärel inimesed teeksidki oma ostu/kandideerimise otsused.
Võtmeküsimus, mida iga ettevõte, kes töökuulutust avaldab, peaks endalt küsima: „kuidas mina eristun teistest?“ Kui mitu ettevõtet otsib tippspetsialiste samale ametikohale ja läbi samade kanalite, mida kasutavad teisedki organisatsioonid, siis kuidas saavutada sobilike kandidaatide tähelepanu, et nad meid esmalt üldse märkaks?
  
Täna kirjutangi ühest huvitavast kandidaatide tähelepanu võitmise võimalusest: KOOMIKS töökuulutusena, mida Proekspert on kasutanud Java arendaja otsimiseks.

Kuna IT valdkond ei ole just minu tugevamaid külgi, siis pöördusingi ekspertgrupi poole (kõik 30. eluaastes IT valdkonna tippspetsialistid või juhid) eesmärgiga, et nad omalt poolt antud töökuulutuse pildimaterjali ka mulle ümber tõlgiks ning avaldaksid oma arvamust selle osas.
Palusin neil mulle lahti selgitada, mida täpsemalt mõeldud on. Kaupo: „laias laastus on koomiksi sisu järgnev – „võlur“, kes eeldatavasti tähistab „koodivõlurit“ („code wizard“ ehk väga võimekas programmeerija), väidab, et saab kassi või siis tema näugumise HEX noteeringus esitada.“ Andrus: „hexen tähendab nii inglise kui ka saksa keeles nõiduma. IT valdkonnas tähendab hex ehk hexadecimal ehk kuusteistkümmendarv – programmeerijad teavad millega tegemist.“ Kristina: „vihje jaapani keelele tähendab arvatavasti seda, et võhik peab hex formaati jaapani keeleks“.
Kellel huvi, võib ise koodi konvertida proovida ja näeb, mis tulemus tuleb.

Uurisin, mida arvavad valdkonna inimesed sellest, et töökuulutus koomiksina välja toodud ning muud infot ei kajastu. Kuigi üldiselt leiti, et oleks siiski parem, kui kuulutus sisaldaks täiendavalt andmeid kandideerimise kohta, tõid eksperdid välja järgmist. Raivo: „Java arendaja kohta võib-olla pole tõesti mõtet kirja panna pikka loetelu oskustest ja vajalikest teadmistest kuna tegelikult see suht sama igal pool ning projekti tutvustatakse intervjuu käigus, lisaks Proekspert suht tuntud firma“. Kristina lisas omalt poolt: „kumab läbi, et otsitakse nooremaid inimesi, kes teavad Harry Potterit /.../ on ekstraverdid, kellel on veel sära silmis ja mängulusti tegeleda koomiksite lugemisega“. Andrus tõi täiendavalt välja järgmise: „peab olema teadlik ja aru saama, millest jutt, inimene, kes sellest naljast aru saab, ongi õige inimene antud valdkonnale.“

Selline veidi mänguline suhtumine jätkub ka ettevõtte kodulehel, kui tahan täpsemalt edasi uurida, mida kandidaatidelt oodatakse ja kuidas saavad huvilised kandideerida. Nagu ankeedivormist järeldub, ei soovitagi väga detailseid andmeid: too lihtsalt välja oma nimi, vanus ning kontakt, lisa juurde oma ägedaim projekt ja esimesed sammud antud valdkonnas + hobid. Kristina väidet, et otsitakse mängulustiga inimesi, kinnitab see, et uuritakse hobide kohta, kas kandidaat ikka sobib meile, kas tal on ikka hobisid. Minu mõttekäiku kinnitab ka kodulehel olev väike videoklipp, kus töötajad räägivad ettevõttest, tutvustatakse kontorit ning tegevusi, mida kontoris teha saab (nt XBOX mängida).

Tunned, et tahad head teha – Proekspert laseb kaks kärbest ühe hoobiga püüda: 1. soovita sõber tööle (seega saab sõber mõnusa töökoha) ja 2. tänu sellele kaetakse sinu nimel Tallinna Loomaaias rookassi toidulaud.

Tegelikult ei ole koomiksi kasutamine töökuulutuses esmakordne. Eelmise sajandi 40. ja 50. aastatel oli koomiksi kasutamine reklaamides suhteliselt levinud – toongi siinkohal näitena välja ühe hommikuhelveste reklaami lehelt www.cracked.com.


















Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
  1. Värbamine on turundus! Eristumiseks ära kopeeri lihtsalt mõne teise ettevõtte värbamiskuulutust vaid hoia silmad lahti ning vaata kuidas ettevõtted oma tooteid/teenuseid reklaamivad, ehk saad mõnda nendest oma vakantse ametikoha reklaamimiseks kasutada.
  2. Uuri, mida ettevõtted varasematel aegadel teinud on ning taaselusta mõni ununenud reklaamivorm, vaata kui nutikalt on Proekspert koomiksit töökuulutuse avaldamiseks kasutanud!
  3. Paku soovitajatasu inimesele, kelle kaudu lõpuks inimese leiad. Soovitajatele on ajapikku erinevaid hüvesid pakutud, alustades materiaalsetest nagu näiteks raha ja iPad, lõpetades mittemateriaalsetega nagu näiteks vader Tallinna Loomaaiale.





1 kommentaar:

  1. Koomiksi näol on tegemist ülesandega, mille lahendajat ootab meie kontoris auhind. Aga see on tõesti väga sihtgrupispetsiifiline. Kes selle ära lahendab, on oodatud meile ka tööle enamasti:). Oleme väga keskendunud sellele, et meie jaoks õiged inimesed meid üles leiaksid. Just seepärast käime näiteks tudengi - ja töömessidel pigem vahvleid küpsetamas kui et reklaamilehti jagamas. Sellega soovime teada anda, et meil on avatud, tore töökeskkond, kus inimeste eest hoolitsetakse. Samuti on meil kogu värbamisprotsess põhjalikult läbi mõeldud ja korraldatud.
    Tiina Saar
    AS Proekspert personalijuht
    tiina.saar@proekspert.ee

    VastaKustuta