Täiesti juhuslikult jõudsin
hiljuti sellise start-up ettevõtteni nagu Knacks, kes pakub läbi mängu võimalust
kandidaate hinnata. Jah, tõesti-tõesti, läbi arvutimängude on võimalik hinnata
kandidaadi oskusi ja sobivust.
Ekraanipilt mängust Wasabi Waiter |
Olen siin varemgi kirjutanud, et
olen mängude usku. Usun, et mängud on ideaalne võimalus inimeste koolitamiseks,
meeskonnatööks, aga miks mitte ka sobivate kandidaatide valikuks. Võtame kasvõi
mõne lauamängu, nt Monopoli: see annab ju super hea ülevaate sellest, milline
inimene on, kui konkureeriv ja ambitsioonikas ta on, kui hea meeskonnamängija,
millised on tema sotsiaalsed oskused, kuidas ta mõtleb ja kuidas käitub kaotuse
korral. Sama ka arvutimängus, see laseb inimesel olla vaba ja ei tekita
lisapingeid, mida traditsioonilised testid kandidaatides teinekord tekitada
võivad.
Organisatsioonide üheks suurimaks
väljakutseks on leida parimad ja sobivaimad talendid ja siinkohal tulebki läbi
arvutimängude appi Knacks. Neid arvutimänge (mis on valminud koostöös
käitumisteadlastega) mängides jätame me maha nö oma digitaalse jalajäle, mida
siis süsteemid analüüsivad ja mille alusel saamegi ülevaate kandidaadi kohta. Kusjuures
ülevaate ei saa mitte ainult organisatsioon, vaid ka kandidaat, st mängija ise
(tulemustes siis postituse lõpuosas).
Ekraani pilt Meta Maze arvutimängust |
Mängisin siis minagi kahte (aga
neid on veelgi) Knacksi mängu: Meta Maze ja Wasaby Waiter, et aru saada,
millega täpsemalt tegemist (kui soovid ka neid mänge läbi mängida, siis pead
esmalt endale vastava (tasuta) aplikatsiooni laadima). Milles siis mängud
seisnevad. Meta Maze on mäng, kus
pead kujundeid keerutades looma tee punktist A punkti B (ehk kahe roboti
vahele), mida rohkem mängid, seda keerulisemaks mäng läheb (lisandub kujundeid
ja hinnatakse mälu). Wasaby Waiter’i
mängus on mängija avatar kelneri rollis, kes peab klientide nägudelt lugema
nende emotsioone, neilt tellimusi võtma ja süüa ette kandma ning seejärel ka
lauad koristama. Õnneks on mängud suhteliselt lühikesed ja lihtsad, nii et
nendega peaks hakkama saama ka need mängijad, kes üldiselt arvutimänge ei
mängu.
Autori 2 mängu tulemused |
Tulemustest. Tagasiside ja ülevaade saadetakse mängijale meiliteel
ning need on ka äpis nähtavad. Hinnatakse seitset erinevat valdkonda/näitajat
kolmes kategoorias:
1. Knacks’id ehk see kuidas
mängija suhtleb, probleeme lahendab, õpib ning kui järjekindel inimene on.
2. Powerknacks’id näitavad
kompetentse, mis on seotud teatud töö ja sobivusega organisatsiooni kultuuriga.
3. Superknacks’id näitavad
sobivust konkreetse karjääri või töö tüübiga.
Mida siis ikkagi arvata sellisest
mängulisest inimeste testimisest, kas
tegemist on järjekordse hookuspookusega või tõsiseltvõetava personalijuhtimise
tulevikutrendiga? Eks otsuse teeb igaüks ise, aga enne on soovituslik mäng
läbi mängida ja oma tulemustele otsa vaadata. Nii tegi ka Royal Dutch Shell,
kes täna Knacksi mänge kandidaatidel mängida laseb, kui enne mängude kasutusele
võttu mänge oma töötajate peal testis ja nii end veenda lasi.
Muuda oma töökuulutused atraktiivseks!
- lisa töökuulutusele Knacksi mäng, et kandidaadid end testida
saaksid, nii eristud konkurentidest ja muudad oma töökuulutuse atraktiivseks!
- inimesed hindavad innovatsiooni ja gamification on kindlasti
innovaatiline lähenemine. Ka hiljuti blogi jaoks läbi viidud uuring näitas, et
inimesed eelistavad (44% uuringule vastanutest) innovatiivseid töökuulutusi traditsioonilistele
kuulutustele (12%).
- mängi ka ise neid arvutimänge ja lase ka kolleegidel mängida – nii saate
kollektiivselt otsustada kas panna kandidaadid mängima või mitte.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar