Pühapäev, 16. november 2014

Muuda töökuulutus atraktiivseks: hakka mobiilselt värbama!

Kui 1994. aastal oli vaja uut töötajat värvata siis avaldati töökuulutus ajalehes, pandi teadetetahvlile või levitati infot tuttavate kaudu. 10 aastat hiljem ehk 2004.aastal oli aga tavapäraks saanud avaldada kuulutusi ka online portaalides või ettevõtte kodulehel. Täna, 2014.aastal, kasutab suur osa tööandjaid töökuulutuse avaldamiseks samu kanaleid, mida tegi kas 10 või 20 aastat tagasi, samas on tehnoloogia selle ajaga astunud edasi juba mitu pikka sammu. Kui 20 aasta eest ei olnud meist pea kellelgi mobiiltelefoni, siis 10 aastat tagasi oli meist enamus nende omanikud ning mobiilist oli saanud pea tavapärane tarbeese. Täna on aga üsna tavapärane olukord, et isegi algklasside lastel on juba nutitelefonid, mida mõnikord kasutatakse ka helistamiseks, mis aga tihti leiavad rakendust netis surfamisel ja muusika kuulamisel. Ja kui päris aus olla, siis ei suuda meenutada ühtegi inimest oma tutvusringkonnas, kellel on täna kasutusel veel nuppudega mobiiltelefonid (no kui natuke järele mõelda, siis mu vanavanematel tõesti nutitelefone ei ole).

Kui vaadata eeltoodud infot, siis on siiski üllatav, et Eesti tööandjad ei ole mobiilse värbamise sabast veel kinni haaranud ning sellega aktiivset algust teinud. Võiks ju öelda, et asi on selles, et inimesed ise ei ole altid mobiilsete seadmetega töökuulutusi otsima ja neid kasutades kandideerima. Samas lükkab sellise arvamuse ümber Kevin Walker Indeedist. Juhtusin nimelt hiljuti osalema Indeedi webinaril „Seize the mobile opportunity“, kus räägiti mobiilse värbamise teemadel ning toodi välja, et näiteks tööotsijad, kes otsivad tööd mobiilse seadmega, uurivad töökuulutusi palju rohkem ja põhjalikumalt kui veebis tööd otsivad inimesed. Lisaks toodi webinaril välja, et paljud mobiiliseadme kasutajad oleksid valmis mobiiliga kandideerima kui kandideerimine lihtsam oleks.

Samas on tööandjaid nagu näiteks Pizza Hut, kes on mobiilsele värbamisele ja uuendustele avatud. Pizza Hut on läinud lausa nii kaugele, et enamuse nende Manager of Digital Greatness töökuulutusest moodustaski QR kood, mis viis edasi videoüleskutseni YouTube’s (vt video allpool). Antud video annab ülevaate värbamisprotsessist, tuues välja, et iga intervjuu kestab 140 sekundit ning intervjueeritav võib endaga vestlusele kaasa võtta ainult nutiseadme ja isikut tõendava dokumendi.

Igatahes aitab selline põhiliselt QR koodist koosnev töökuulutust lisada värbamisprotsessi väheke mängulisust (peaaegu nagu aarete jaht): skännid koodi, jõuad YouTube, seejärel pead sooritama järgmise ülesande jne, jne.

Mobiilne värbamine hakkas huvitama ja mõtled, kuidas seda oma ettevõtte värbamisstrateegiasse sisse tuua? Kui nii, siis saad rohkem informatsiooni järgmisest Personali Praktikust, mis ilmub juba detsembris.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- kui soovid värbamisprotsessi lisada veidike mängulisust, siis koosta töökuulutus, millest suurema enamuse moodustab QR kood.
- kui soovid alustada väiksemate sammudega, võid lisada QR koodi ka traditsioonilise töökuulutuse juurde (vaata näidist siit).
- QR koodi või siis mobiilset värbamist soovitan kasutada eelkõige sellistel konkurssidel, kus inimese tulevane töö saab olema seotud nii sotsiaalmeedia, mobiilsete seadmete kasutamisega, turundusega, digimaailmaga jne.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar