Kes Ameerikas käinud on
kiirteedel kindlasti näinud tohutut hulka erinevaid ja erisuurusi rekkaid, üks
uhkem kui teine. Sai isegi seda imelist riiki siin hiljuti külastatud ja neid
rekkaid nähtud. See et neid on kiirteedel palju ja üks kirkam kui teine, mind
eriti ei üllatanudki, küll aga olin üllatunud selle üle, kui paljudel neist on
töökuulutused. Kuigi ka Eestis võib kohata nii mitmeidki ametiautosid
tööpakkumisega, eelkõige taksod ja õppesõiduautod (vaata sellekohast blogipostitust
siit),
siis ei tohiks selline asi mind üllatada, aga näe üllatas. Kui esialgu lihtsalt
märkasin erinevaid töökuulutustega rekkaid, siis mingi hetk otsustasin neid
pildistama hakata – valitud materjalist paningi kokku üheksa pilti, mis
näitavad, kui palju sellist töökuulutuse vormi ikkagi kastutakse.
Miks siis ikkagi on see rekkatel kuulutamine nii populaarne?
Väidetavalt liigub 70% USA veoteenustest rekkatega. Samas on rekkajuhte raske
leida – inimese lihtsalt ei soovi sellist tööd enam teha, peamisi põhjuseid on
kaks:
1) pikad töönädalad perest eemal.
2) töötasu (kuna on muudetud töö- ja puhkeaja regulatsiooni, siis see
on omakorda vähendanud ületunnitasu teenimise võimalust). Võrdluseks toon
välja, et keskmine rekkajuhi töötasu on 39,000 dollarit aastas, USA keskmine
töötasu täiskoormusega töötamisel jääb samasse suurusjärku.
Valdkonna madal populaarsus ja veotranspordi kasv on viinud riigi
sellisesse olukorda, et aastaks 2020 ennustatakse USAsse 300 000 vakantset
ametikohta. Seega ettevõtted, kes tahavad edukalt teenust osutada peavad
kiiresti reageerima ja leidma võimalusi, kuidas häid rekkajuhte ligi meelitada
ja hoida: kes on selleks siis pakkumas tööle asumise preemiat, kes valmis
tasuma juhilubade koolitusi jne. Usun, et selline olukord tööturul on üks
põhjustest, miks üha enam pannakse töökuulutusi rekkatele, lootes nii jääda
silma mõne konkureeriva ettevõtte rekkajuhile ja teda nii üle meelitada või
tekitada huvi hoopis mõnes teises kiirteed mööda sõitvas autojuhis. Selleks, et
silma jääda ja kõnetada on transpordiettevõtted lisaks „NOW HIRING“ (ehk nüüd
värbame) ja muudele taolistele loosungitele välja toonud nii töötasu,
koolitused kui ka selle, et pakutaksegi võimalust teha kohalikke sõite.
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- tea, kes on sinu potentsiaalne sihtrühm.
- uuri, mis on see väärtuspakkumine, mis sihtrühma kõnetab ja too see info
alati oma töökuulutustes välja.
- ole nähtaval, leia võimalusi lisaks tavapärastele töökuulutuse
avaldamise kanalitele avaldada oma pakkumisi ka alternatiivsetes kohtades, olgu
nendeks kohtadeks siis ametiautod, riietuskabiin rannas (loe selle kohta täpsemalt
siit) või hoopis oma toodete kasutusjuhendil (loe selle kohta täpsemalt siit).
Hea lugeja, viin läbi hetkel
uuringut, mida arvad Sina, mis on see, mis ikka muudab töökuulutuse
atraktiivseks. Ka Sinul on võimalik siin oma panus anda, vastates uuringule
siin. Tähelepanu, kõigi uuringus osalejate vahel, kes jätavad ka oma meiliaadressi, loosin välja 20 eurose Ülemiste keskuse kinkekaardi. Tänan juba ette kõiki vastajaid ja soovin edukat loosiõnne J
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar