Käes on kevad ja päev päevalt
leiab portaalidest, sotsiaalmeediast ja ajalehtedest töökuulutusi, mis on
suunatud potentsiaalsete praktikantide leidmiseks.
Noored hindavad
kergendatult, sest nüüd on valik nende - milline tööandja ja praktikakoht
endale valida unistuste töökoha saamiseks?
Sellest tohutust
praktikapakkumiste virr-varrist jäi mulle aga väga positiivselt silma
Elektrilevi kuulutus Facebookis: „Mitut võimalust näed sina?“, millega oodatakse
märtsi lõpuni huvilisi 44 erinevale praktikakohale, alates võrguplaneerijast kuni
suurkliendihalduriteni välja. Tegemist on mängulise töökuulutusega, millega
kutsutakse matemaatilist ülesannet lahendama nii, et võrdus oleks tõene. Mitu
võimalust leidsid sina võrduse tõeseks muutmiseks?
Noorema sihtrühma hulgas
tähelepanu saamiseks on võimalusi mitmeid, selleks tuleb aga teada, mis neid
töökuulutuste juures kõnetab. Näiteks hiljuti blogi jaoks läbi viidud uuringus „Muudame
töökuulutused atraktiivseks“ uurisin ka erinevate generatsioonide lõikes
eelistusi töökuulutustele. Jaotades uuringule vastajad kaheks: noored ehk Y- ja Z- generatsioon ning
ülejäänud ehk X generatsioon, beebibuumerid ja traditsionalistid, siis
tulemustele osas võib teha järgmised üsna julged järeldused:
- noorema generatsiooni puhul väldi traditsioonilist töökuulutust! Ainult 7,9% uuringule vastanud
noortest tõi välja, et eelistab traditsioonilist kuulutust, ülejäänuid see aga
ei kõneta.
- kuigi kõigi tööotsijate jaoks
on ühtmoodi oluline töö sisu, töötasu kajastamine kuulutuses kui ka tööandja
maine, eristab noori ülejäänud sihtrühmadest see, et nad eelistavad leidlik ja kujundatud töökuulutust tunduvalt rohkem (16 protsendipunkti võrra) kui
teised sihtrühmad. Seega ära alahinda atraktiivset
ja loovat töökuulutust!
- innovatiivne töökuulutus paneb noorel silmad
särama ja muudab nad aktiivsemaks – see tekitab noores huvi ja ta uuriks tööandja kohta lisainformatsiooni,
ta hakkaks tööandjast positiivsemalt
arvama ja soovitaks nii seda
ettevõtet kui reklaamitavat töökohta sõpradele/tuttavatele; suure
tõenäosusega jagaks põnevat
värbamiskampaaniat ka teistele. Seega kui tahad oma mainet tööandjana
noorte silmis tõsta, siis koosta üks põnevate lahendustega töökuulutus, mida
saab ka sotsiaalmeedias jagada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar