Mängud on meie elus juba
pisikesest peale ja meile ausalt öelda meeldib neid mängida. Ei ole mõtet
siinkohal vaielda, sest usu või mitte, aga ka sulle meeldib kindlasti mõni
mäng. Toon kolm näidet populaarsete mängude kohta:
(1) Pokemon GO, mis hullutas maailma möödunud
suvel ja millega läksid lisaks lastele kaasa ka väga paljud
täiskasvanud.
(2) Jää-ämbri väljakutse,
mis 2014. aastal laineid lõi ja millega Facebookis läksid kaasa nii üksikisikud kui ka ettevõtted.
(3) Või hoopis tuntud kaardimäng Solitaire, mis on
väidetavalt maailma kõige mängitum arvutimäng.
Kui mängud on nii populaarsed,
siis miks me neid personalijuhtimises nii vähe kasutame? Võtame siis
personalijuhtimise kõrvale ühe teise valdkonna: müügi. Meie endiga mängitakse
pidevalt erinevaid müügimänge, alates kaupluste klienditeenindajatest lõpetades
meie enda perearstidega – kõik üritavad oma kasu (reis, preemia, nänn vmt)
saamise eesmärgil meid teatud tooteid ostma panna. Ja tihtipeale see
õnnestubki.
Ka värbamine on müük. Me peaksime
värbajatena kandidaadile müüma nii organisatsiooni, vakantset ametikohta kui ka
värbavat juhti ning potentsiaalseid kolleege. Miks me siis siinkohal
mängimisega nii tagasihoidlikud oleme?
Töö, sh värbamine, ei pea olema
ainult tõsine, see võib olla ka fun,
seega muudame värbamise mänguliseks! Kuidas seda siis teha? Võtame näiteks värbamispreemia, mida täna päris
paljudes ettevõtetes töötajatele pakutakse – too sõber tööle ja kui sõber meil
mõnda aega töötab, siis teenid selle eest lisatasu. Lisatasu ehk värbamistasu
summad on ettevõteti erinevad; minule teadaolevad tasud jäävad 50-250€ vahele. Tavapäraselt
jääb soovitamise info aga ainult teatud inimeste teada (värbaja, soovitaja,
soovitatu ja uus juht).
Muudame nüüd aga värbamispreemia
maksmine mänguks, kus mängijateks on soovitajad, kellel on võimalik üksteise
vastu mängides võita erinevaid auhindu. Selleks oleks vaja:
(1) pakkuda juurde võistluslikkuse
momementi. Kuna inimestele meeldib võistelda ja end teistega võrrelda, siis
miks mitte luua juurde edetabel, kus
on välja toodud, kui palju keegi sõpru soovitanud on ning kui palju on nö
edukaid soovitusi. Edetabel teenib siinkohal mitut eesmärki: inimene, kes on
kõige enam sõpru soovitanud saab endale au ja kuulsuse, teised kolleegid aga ei
taha ju alla jääda ning hakkavad otsima võimalusi ja potentsiaalseid kandidaate
keda omalt poolt tööle soovitada. Seega võidavad kõik, eelkõige aga tööandja,
kes on oma töötajad ettevõtte värbajateks muutnud.
(2) Pakkuda auhindu. Olenemata sellest, kas täna tööandja värbamispreemiat maksab või mitte, võiks kaaluda
näiteks esikolmikule mingeid täiendavaid hüvesid või auhindu. Tunnustus/auhind sõltub muidugi
sellest, kes meil töötavad ja mis neid kõnetab/motiveerib. Kui tegemist on
esmatasandi töötajatega, kelle töötasu jääb tunduvalt Eesti keskmisele alla,
siis nemad hindavad eelkõige rahalist auhinda. Samas, miks mite pakkuda
näiteks õhtusööki perega või hoopis mõnda soojamaareisi kaaslasega.
(3) mõelda kommunikatsioonile, mis aitaks jõuda kõigi kolleegideni ehk
võimalike värbajateni. Siinkohal saab kasutada mitmeid erinevaid
kommunikatsioonikanaleid, alates SMS teavitusest töötajatele, meililistist, intranetist,
sotsiaalmeedia suletud grupist lõpetades värbamismängu tutvustava video
loomisega.
Kuigi esmapilgul võib tunduda
taoline värbamismäng mõeldud just suurtele või keskmise suurusega ettevõtetele,
saab seda veidi modifitseerides kasutada ka väikestes ettevõtetes. Oluline on
teemale läheneda mänguliselt ja loovalt ning sobitada mäng just oma ettevõtte
eesmärkidele.
Tere tulemast mängima!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar