Oma viimases kahes postituses
olen välja toonud lugusid nende tegurite kohta, mis lisaks atraktiivsele
töökuulutusele aitaksid tagada värbamisprotsessi tulemuslikkuse. Olgem ausad,
tööandja võib välja mõelda igasugu protseduure, poliitikaid ja süsteeme, aga alati
jääb inimfaktor ehk värbaja*, kes
oma teadmatuse, ebaprofessionaalse käitumise või madala motiveeritusega võib
kõik meie head kavatsused nullida.
*Värbaja ei tähenda ainult värbamisprotsessi läbi viivat
personalitöötajat, värbajaks võib olla ka värbav juht või mõni muu töötaja, kes
projekti läbi viib (nt sekretär).
Seekordses postituses tahangi
sind panna mõtlema teemale: värbaja kui
ettevõtte visiitkaart!
Värbamise ja valiku protseduur on
otseselt seotud müügiga: me müüme töökohta, millele uut inimest otsime. Seega
saab talentide ligimeelitamine ja palkamine meie ettevõttesse otseselt alguse
meie värbajatest; kas sina tead: kui edukas müügimees sinu värbaja on?
Võtmeküsimus nr 1: miks värbaja ettevõttes töötab ja milline on tema enda töömotivatsioon? Kui
värbaja on tänaseks organisatsioonist väsinud ja ei leia hommikuti põhjust
tööle tulla, siis ei pruugi ta olla õige inimene, kes peaks kandidaatidega
suhtlema. Kui aga tegemist on motiveeritud töötajaga, võib ta olla sinu ettevõtte
särasilmseks saadikuks, kes tõmbab huvilisi magnetina ligi. Seega, järgmine kord kui oma ettevõtte värbamisi
läbiviiva isikuga vestled küsi temalt, miks tema ettevõttes töötab ja vaata,
mida ta sulle vastab. Arvesta, et sellise vastuse võivad saada ka kõik
kandidaadid, kes seda tööintervjuu ajal värbajalt küsida võivad – kas see
vastus on selline, mis kutsuks ettevõttesse tööle või pigem peletaks eemale.
Võtmeküsimus nr 2: millise kandidaadikogemuse värbaja loob? Ehk
milline on tema suhtlusstiil ja suhtumine kandidaatidesse? Kandidaadid on täna nö
jõupositsioonil ja enamus neist eeldab, et on VIP kandidaadid (eriti juhul kui
tegemist on sihtotsingu kandidaatidega), kas me aga pakume neile VIP teenust? Iga
kandidaat ootab normaalset suhtlust, seda alates hetkest, kui ta oma CV saadab
ja värbajalt telefonikõne saab lõpetades meeldiva tööintervjuuga ning
tagasisidega konkursi osas ja seda olenemata sellest, kas tegemist on
positiivse vastusega või mitte.
Jah, ka kõige eeskujulikum
värbaja võib on inimene ja võib teine kord eksida. Võib juhtuda, et ta näiteks hilineb
asjade kokkulangemise tõttu tööintervjuule, aga siis ta vabandab, ta pakub
kohvi või vett ja jagab ettevõttepoolseid värbamismaterjale ning teeb endast
sõltuvalt kõik, et kandidaat end siiski oodatuna ja olulisena tunneks.
Võtmeküsimus nr 3: milline on värbaja professionaalne ettevalmistus?
Kuna personalivaliku protsessis on üheks
suurimaks ohu allikaks just värbaja, kel puudub erialane ettevalmistus ja kes
sellest tulenevalt võib käituda ebaeetiliselt, ebakompetentselt või
ebaprofessionaalselt. Personalivärbamise- ja valiku protsessis on hulk
erinevaid teemasid, mida värbaja peab teadma, alates seadusandlusest lõpetades
sellest, kuidas küsida õigeid küsimusi. Selleks, et ettevõttest jääks ikka
professionaalne mulje ja palgatud saaks just sobivaim kandidaat on oluline ka
värbaja professionaalne ettevalmistus. Seega, kui sinu värbaja ei oma veel
erialast ettevalmistust siis on just täna õige saata ta kooli, koolitusele või kutsuda
appi mõni konsultant.
Parimad kandidaadid leiab,
meelitab ligi ja palkab ettevõttesse eelõige professionaalne ja õige
suhtumisega värbaja, seega ära alahinda tema panust: hoia, arenda ja märka teda!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar