Eelmine
postitus sotsiaalmeedia värbamise teemal tekitas nii minus endas kui ka
lugejates palju mõtteid ja lahkakski seekord teemat: kes peaks vastutama sotsiaalmeedia värbamise tulemuslikkuse eest?
Me teame, et sotsiaalmeedia
värbamine on muutumas üha aktuaalsemaks. Viibisin hiljuti kohtumisel, kus üks
personalijuht rääkis väriseval häälel oma hiljutisest positiivsest avastusest
sotsiaalmeedia valdkonnas: töökuulutuse avaldamisest LinkedInis. Ettevõte oli
proovinud erinevaid kanaleid pidi endale sobivat inimest leida, aga edutult.
Seejärel katsetati minu soovitusel LinkedIni ja osteti töökuulutuste avaldamise
pakett. No ja lõpp on teada – just tänu LinkedInile jõuti sobiliku kandidaadini,
kellele on tänaseks tööpakkumine tehtud.
Kes siis aga on vastutav
sotsiaalmeedias värbamise eest? Kui ettevõttes on olemas personalitöötaja, siis võiks ja peakski see töötaja olema kursis
värbamiste teemadega, sh viimaste trendide ja suundadega. Jah, just temalt
peaks ja võiks tulla initsiatiiv töökuulutuste avaldamiseks sotsiaalmeedias.
Just tema peaks olema inimene, kes ütleb, milline kuulutus ja kus just õiget
sihtgruppi kõnetaks. See tähendab, et tänane värbaja peaks olema kursis
erinevate sotsiaalmeedia võrgustikega, alates Facebookist ja LinkedInist,
lõpetades Twitteri ja Instagramiga. Seega soe ja sõbralik soovitus värbajale: kui sul ei ole veel eelmainitud
sotsiaalvõrgustike kontot, siis tee see!
Tänaseks on sotsiaalmeedias
töökuulutuste avaldamise teadlikkus kindlasti väga kõrge ja pakuks, et suur osa
ettevõtteid avaldab täna lisaks kõigile teistele võimalikele värbamiskanalitele
töökuulutusi ka sotsiaalmeedias. Näiteks Facebookis on töökuulutuse avaldamiseks
mitmeid alternatiive alates erinevatest
töövahenduse gruppidest lõpetades ettevõtte Facebooki lehel kuulutuste
avaldamisega. Ja nüüd jõuamegi komistuskivini ja dilemmani: kas see on või ei
ole piisav, kui töökuulutus on avaldatud ettevõtte sotsiaalmeedia lehel?
Kas sa teadsid, et näiteks Facebookis avaldatud postitus jõuab orgaaniliselt
lehe jälgijatest ainult ca 2-6,5 %ni? Rohkemate huvilisteni jõudmise üheks
lahenduseks on lisada kuulutusele promotsioon ehk tasuline reklaam. Ma
nimetaksin seda siiski selliseks suhteliselt passiivseks värbamiseks. Kas see
toob õnne meie õuele? Jah, võimalik. Küll aga usun ma, õnn tuleb õuele kordades
suurema tõenäosusega, kui ettevõtte enda töötajad töökuulutusi oma sõpradega
jagavad.
Nüüd võib aga nii mitmelgi
küsimus tekkida, et kui värbamine ei ole ikka minu töö, siis miks pean mina
kuulutusi jagama? Kui aus olla, siis ei peagi. Aga eks see näitab inimeste
suhtumist oma tööandjasse ja kolleegidesse. Kuulasin hiljuti üht väga põnevad Jacob
Morgani podcasti
Mulesofti (hinnatud Glassdooris
2015.aastal üheks parimaks tööandjaks) tegevjuht Greg Schottiga. Näiteks selles
ettevõttes räägitakse kõigile töötajatele pidevalt, et värbamine on üks nende
põhilistest tööülesannetest. Nad on läinud värbamisteemadega isegi nii kaugele,
et panevad teinekord paariks päevaks uksed kinni ja korraldavad värbamisüritusi
ehk hirethon’e, mille käigus inimesed
lähevad LinkedIni ja hakkavad oma kontaktide võrgustikku läbi helistama.
Seega vastuseks küsimusele, kes
peaks tagama (sotsiaalmeedia) eduka värbamise, ütleksin mina, et kõik ettevõtte
töötajad. Aga ma olen ka seda meelt, et kõik algab juhtidest. Seepärast on ka
Omniva #workatomniva lugu edukas, et seal on kampaaniaga kaasa läinud ja seda
vedamas ettevõtte tippjuhid.
Kas sina soovitaksid oma tööandjat
sõbrale? Kui jah, siis jaga oma ettevõtte järgmist töökuulutust uhkustundega ka
oma sotsiaalmeedia-sõpradega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar