Kui inimene kandideerib ettevõttesse, siis tihtipeale juhtub
see, mida keegi avalikult ei räägi: personalitöötaja võtab lahti oma Facebooki
konto või guugeldab, üritades nii kandidaadi kohta leida täiendavat
taustainfot, mida CVst ei leia ja vestlusel ei saa. Tublimad personalitöötajad
arutavad kandidaadiga leiud läbi ka, saamaks aru miks ja mis toimunud. Uuringud kinnitavad aga karmi reaalsust: sotsiaalmeediast
leitud info põhjal on 1/3 tööandjatest kandidaati välistanud.
Seega see, milline on meie digitaalne jalajälg, sh sotsiaalmeedia profiil,
mängib olulist rolli tööle kandideerimisel ja unistuste töökohale saamisel.
Istume nüüd aga teisele poole lauda ja paneme end kandidaadi
kingadesse. Kas tead, mis on ühe tubli kandidaadi tunnus? Kui ta märkab atraktiivset
töökuulutust, mis teda kõnetab, siis istub ta maha, avab arvuti või nutiseadme,
et otsida ettevõtte kohta lisainfot. Ta teeb seda, sest teda huvitab, millega
ettevõte tegeleb ja milline on ettevõtte taust.
Mõtleme nüüd, mida kandidaat
ettevõtte kohta internetist leida võib. Kui kandidaat avab meie ettevõtte
kodulehe leiab ta sealt selle informatsiooni, mille ise sinna lisanud oleme,
seega ei maksa tagasihoidlik või kidakeelne olla. Lisaks räägime me ilmselgelt erinevatest avalikult
kättesaadavatest artiklitest ja arvamuslugudest, kohtulahenditest või töövaidlustest,
aga ka ettevõtetele väljastatud märgistest, saadud auhindadest jpm.
See info,
mida inimene internetist leiab, kujundab suures osas tema arvamust tööandjast.
Kui otsinguga tuleb välja palju negatiivset, siis on tõenäosus suur, et see
potentsiaalne kandidaat jätab kandideerimata. Sama olukord tekib ka siis, kui
ta ettevõtte kohta infot otsides midagi ei leia.
Nii olemegi jõudnud
sotsiaalmeediani. Kas ja mida võib see tubli kandidaat leida sotsiaalmeediast
sinu ettevõtte kohta? Kas sinu ettevõttel on üldse sotsiaalmeedias oma leht?
Mida te sellel lehel kajastate? Eesti inimesed on eelkõige Facebookis ja tahad
sa või mitte, kui sind ei ole Facebookis,
siis sind ei ole olemas. Seda eriti nooremate hulgas, kellest on tänasel
hetkel saanud eriti ahvatlev sihtrühm headele tööandjatele.
Tööandjad tihtipeale ei mõtle, et ka neil on oma digitaalne
jalajälg, mis kujundab nende mainet ja aitab ligi meelitada või siis hoopis
eemale peletada võimalikke talente. Kas sul on oma digitaalne jalajälg? Milline
see on?
Soovid rohkem teada kuidas kaardistada oma tööandja brändi, siis loe selle kohta siin.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar