Pühapäev, 17. november 2013

Võimalus eristumiseks: märgiste ja auhindade lisamine töökuulutusele

Hetkel on tööturul enam kui 20,000 tööpakkumist, registreeritud töötus üha väheneb ning teemaga kursis olevatele inimestele on juba mõnda aega ilmselge, et lihtsalt tööta kodus istuvaid ja häid tööpakkumisi ootavaid inimesi just väga palju ei ole. Ettevõtted võivad muidugi loota sellele, et leiavad hea kandidaadi mujalt ettevõttest ja nö ostavad ta üle või kasutades alternatiiv varianti – värbavad tööle inimese, kes vajab ettevõttepoolset suuremat juhendamist ja õpetamist.
Koolide, eelkõige kõrgkoolide lõpetajad on üks olulisemaid personali värbamise sihtgruppe, mille aktuaalsus on tänases tööturu olukorras jõuliselt suurenenud. Mulle endale tundub, et täna pakutakse ettevõtetes praktika võimalust tunduvalt rohkem kui veel mõned ajad tagasi. Targasti teevad need ettevõtted, kes on otsustanud investeerida just noorte palkamisse – sest nii on võimalik saada endale kaasaegsete teadmiste, uute ideede ja suure töötahtega uus töötaja!
Ernst & Youngi tööpakkumine jäi silma tegelikult lausa mitmel põhjusel: (1) nad pakuvad tööd praktikantidele, (2) toovad kuulutuses välja selle, et neid on nimetatud maailma üheks atraktiivseimaks tööandjaks ja (3) on vaeva nähtud töökuulutuse visuaaliga ning juba seepärast eristuvad enamustest pakkumistest.
Lisaks personaliotsingu portaalile on antud kuulutus välja toodud ka Tartu Ülikooli Facebook’i lehel.

Erinevaid mainekate tööandjate valimisi toimub ka meil siin Eestis: Äripäev koostab juba aastaid töötaja- ja peresõbralike firma konkursse, Instar EBC on ka paaril aastal üliõpilastelt uurinud nende eelistusi tööandjate osas, Emor on samuti juba mitmeid aastaid uuringud töötavate ja tööturule sisenevate inimeste ootusi, tuues omakorda välja mainekaid tööandjaid. Kui 2009. aasta oma magistritöö raames intervjueerisin ühte Emori uuringus mainekaks tööandjaks valitud ettevõtte personalijuhti, siis tõi ta omalt poolt välja, et nemad näiteks kajastavad oma tulemusi värbamiskuulutustes. Samas, kui vaadata tänaseid töökuulutusi, siis millegipärast ei kasuta enamus ettevõtteid seda eelist ära. Ei usu, et siinkohal on tegemist eestlase tagasihoidlikkusega – näiteks Eesti toodete tunnusmärke nagu Eesti parim toiduaine või tuntud Eesti maitse panevad tootjad ju uhkusega oma toodetele mõjutades nii otseselt tarbija ostukäitumist  – nähes vastavat märki, ostad ju julgelt antud toodet. Kui tööandja tooks töökuulutuses välja, et tegemist on eelistatud töökohaga, siis usun, et ka inimesed kandideeriksid  

Kellele Ernst&Youngi kuulutuses välja toodud mainekate tööandjate uuring rohkem huvi pakub saavad selle kohta lugeda Universumi lehel.




Soovitused töökuulutuse koostamisel:
-          Kui sinu ettevõttele on lähiajal väljastatud mõni üldtunnustatud tunnusmärk/auhind (nt Tööaja- ja peresõbralik ettevõte), siis lisa sellekohane info ka oma töökuulutustesse.
-          Mõtle läbi, kas vakantset ametikohta saaks pakkuda ka üliõpilasele või vastsele kooli lõpetanule ning lisa sellekohane info ka kuulutusse. CVOnline’s on olemas ka eraldi praktika pakkumiste sektor.
-          Praktika võimaluse pakkumine lisa võimalusel ka kooli karjäärikeskusesse, stendile või Facebooki lehele, lisaks soovitan uurida, kas koolil on olemas valdkonna üliõpilaste meililist, millele kool saaks sinu pakkumise edastada.
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar