Pühapäev, 19. oktoober 2014

Pane kokku värbamiskampaania kaasates sinna ka oma töötajaid!

„Värbamine on alati tagajärg“ – just sellise järelduseni jõudsin hiljuti oma mõtterännakutes ning leidsin sellele kinnitust 17. oktoobril Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi poolt korraldatud seminari „Tööhõivealased väljakutsed Eestis ja Euroopas“ paneelis osalenud suurorganisatsioonide personalijuhtide diskussioonis.
See tagajärg saabub, kui ettevõte kasvab ja vajab lisakäsi, aga see on ka tagajärg, millele peame otsa vaatama, kui olemasolev töötaja lahkub. Eriline väljakutse on see aga just täna, kui esmatasandi töötajad on valmis töökohta vahetama suisa paari euro pärast kuus. Seega värbajad ja juhid seisavad silmitsi probleemiga, kuidas eristuda ja jääda potentsiaalsetele kandidaatidele silma, kui praktiliselt kõik värbavad, kaasaarvatud konkurendid.

Kui tunned, et oled juba kõike proovinud (avaldanud põnevaid ja erilisi töökuulutusi, kasutades erinevaid kanaleid), aga inimesi siiski puudu, siis analüüsi olemasolevaid ressursse ning vii ise läbi või professionaalide abil värbamiskampaania, nagu Rimi seda tegi.

Best Marketingi lehel välja toodud ülevaate kohaselt kasvas kampaania perioodil (ehk mai ja august 2014) tööle soovijate arv üheksa korda ning nii mõnelegi tööpakkumisele laekus enam kui 100 avaldust. Kampaania hõlmas endas:
- Reklaami nii teles kui välimeedias
- Online kampaaniat: nii sotsiaal- kui tavameedias
- Erinevate mobiilsete kanalite kaasamist
- Tööandja kuvandi teemalisi artikleid (lausa 15 tk!)

Tegelikult jõudsin seda kampaaniat uurides ka ühe toreda looni: Tartu Mini-Rimi Andu fännileht Facebookis, kus on tänaseks juba rohkem kui 2700 fänni. Tavapäratuks teeb selle lehe fakt, et lõid selle rahulolevad fännid/kliendid oma lemmik meesklienditeenindajale. Mõelda vaid, mida suudab üks selline rahulolev ja tõsiselt oma tööd nautiv ning veidi out-of-the-box käitumisega klienditeenindaja tööandja maine heaks teha. Igatahes win-win kõigile osapooltele, nii tööandjale, kes on saanud positiivset kajastust, nii klientidele, kes on saanud suurepärast teenindust ja nii Andresele endale. 

Seega ka nii lood ettevõttest ja ettevõtte toredatest töötajatest kui ka kampaaniad muudavad töökuulutuse atraktiivseks!

Soovitused:
- kui tavapärased töökuulutused enam ei toimi, siis planeeri värbamiskampaaniat. Kui ise ei oska, siis spikerda teiste pealt või siis kaasa spetsialiste.
- koosta kommunikatsiooniplaan ehk kellele, miks, millal, mida ja kuidas tehakse (nt millist reklaami ja kus avaldatakse, kui on olemas tuttav ajakirjani, kas lugusid on võimalik läbi tema avaldada või tuleks tellida reklaamartikleid jne). Kommunikatsiooniplaani loomise kohta leiad juhtnöörid siit
- sinu töötajad on sinu sõnumi saadikud. Usun, et igas ettevõttes on erilisi lugusid (nt Mini-Rimi Andu), mis läheks korda paljudele inimestele. Otsi need lood üles ning kommunikeeri nii sisse kui välja.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar