Pühapäev, 12. oktoober 2014

Korralda värbamiskonkurss!

Oled sa mõnikord mõelnud, et miks ühte ettevõttesse kandideerib rohkem ja paremaid kandidaate kui mõnda teise? Lisaks positiivsele värbamismainele võib nende edukuse taga olla see, et nemad on vaeva näinud oma ettevõtte atraktiivsemaks muutmisega ehk tegelenud tööandja brändinguga. Oskad sa täna vastata järgmisele kolmele küsimusele: (1) miks peaks keegi tahtma meile tööle tulla, (2) miks peaks keegi tahtma meie ettevõttes töötada, (3) miks peaks meie töötajad töötama pühendunult ning säravate silmadega? Just need kolm võtmeküsimust iseloomustavad tööandja brändingut ehk seda, kuidas näevad ja mida arvavad sinu ettevõttest tööandjana nii praegused kui ka potentsiaalsed töötajad.
Tööandja brändingu loomisel on erinevaid etappe ja erinevaid võimalusi. Kui sul täna ressursse napib, siis tee oma valikud: „Kui sa tervet rehkendust ei jõua teha, tee pool“ just nii kõlasid õpetaja Lauri sõnad tuntud raamatus „Kevade“.

Seekordses postituses tooksin esile Maxima poolt korraldatavat „Tulevikutalendi“ kampaaniat, mida ettevõte on korraldamas juba neljandat aastat ning mille raames pärjatakse tulevikutalendi tiitliga õpilasi viies erinevas kategoorias. Mis siis selles kampaanias erilist:
Kuna kampaaniat korraldatakse juba neljandat aastat, siis näitab see ettevõtte pühendumust ning järjepidavust selliste oluliste teemadega tegelemisel.
Heategevuslik stipendiumi jagamine andekatele noortele näitab ka ettevõtte vastutustundlikkust ja hoolivust haridusse panustamisel.
Kampaaniat kajastatakse nii erinevates ajalehtedes, netiportaalides, televisioonis kui ka suurtel välireklaamidel – taoline kommunikatsioon näitab kampaania läbimõeldust misläbi aitab sõnumil ka sihtrühmani jõuda.
Kampaania laiaulatuslikkus aitab näidata ettevõtet ka teistsuguses valguses ning seeläbi reklaamida nii ettevõtet  ja tema põhitegevust kui ka ettevõtet tööandjana.
Aitab tõsta ja hoida ettevõtte atraktiivsust: õnnelikud ja positiivselt meelestatud on nii stipendiumi võitjad kui ka nende perekonnad, lähedased, tuttavad, sõbrad, koolikaaslased jne.

Seega, töökuulutust aitab atraktiivseks muuta ka tööandja bränd, ära alahinda sellega tegelemisest saadavat kasu, mõtle parem läbi, kuidas seda oma ettevõttele luua.

Soovitused:
- küsi endalt kolm tööandja brändi võtmeküsimust ja ürita nendele koos oma kolleegidega vastus leida. Saadud vastuseid kommunikeeri nii oma töötajatele (vahel me kipume nägema seda kui roheline on rohi mujal ning ei märkagi, millisel vahval aasal ise oleme, seega väike meeldetuletus kulub marjaks ära) kui ka potentsiaalsetele töötajatele, st lisa need oma töökuulutusse.
- korralda konkurss stipendiumi saamiseks, mõistlik oleks see korraldada ettevõtte põhitegevusega sarnasel erialal õppivatele noortele, nii saad sa lisaks maine tõstmisele tegeleda juba ka järelkasvuga.
- leia sobilikud kanalid, mille kaudu konkursi sõnumit edastada. Ilmselged valikud on ettevõtte ja haridusasutuse kodulehekülg, aga miks mitte ka ajalehed (soovitavalt tasuta jagatavad, nt kooli ajaleht, Linnaleht) kui ka sotsiaalmeedia, kus on võimalik avaldada ka tasulisi reklaamkuulutusi, mis võivad jõuda väga suure hulga inimesteni. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar