Pühapäev, 7. detsember 2014

Muuda töökuulutust atraktiivseks: üllata kandidaate teistsuguste nõuetega

Üks viimase aja parimaid raamatuid, mida lugenud olen on „2020.aasta töökoht“, mis räägib erinevatest põlvkondadest tööjõuturul ja vaatab tulevikku ehk seda, kellega me siis koos töötame ja kuidas selleks valmis olla. Eriti jäi aga silma persoonibrändi teema, millest mõtlesingi tänases postituses veidi rohkem kirjutada.

2009. aastal otsis Best Buy (Ameerika tarbeelektroonika jaemüügi ettevõte) oma Emerging Media Marketing Manager’i. Kui peale vaadates tundus kuulutus nö tavapärane, siis nõuded ametikohale erinesid tavapärastest totaalselt. Kandidaatidele esitatavate nõudmiste all oli näiteks lisaks nö tavapärastele töökogemuste ootusele välja toodud ka vähemalt aastane blogimise kogemus.  Lisaks märgiti kasuks tulevate kvalifikatsiooni nõuete alla ka vähemalt 250 jälgijat Twitteris. Seega ei peetud antud otsingu korral oluliseks ainult formaalseid näitajaid nagu töökogemus, haridus ja teadmised/oskused, vaid hinnati ka inimese mainekapitali.

Väidetavalt hakkab selline mainekapital ka edaspidi värbamistes üha suuremat rolli mängima. Kuidas aga kajastub persoonibrändi teema tänastes Eesti töökuulutustes? Kuigi töökuulutused on muutumas üha atraktiivsemaks (nii visuaalselt kui ka verbaalselt) on need kandidaatide mainekapitali aruandluse küsimise osas siiski tagasihoidlikud. Kandideerimisel oodatakse pigem tavapärast CV’d või elulookirjeldust, motivatsioonikirja etteantud teemal või tulevikuvisiooniga kirjutatud esseed. Samas märkasin portaalide ja erialalehtede kuulutusi uurides agentuuri Must projektijuhi töökuulutust, kus kandidaatidelt oodati ÄPPi ehk ägedamate projektide portfooliot, mis samuti on ju osa inimese mainekapitalist.

Kui sulle on mõni selline põnev töökuulutus silma jäänud, kus nõutakse kandidaatidelt mainekapitali aruannet, siis anna mulle sellest julgelt teada!

Soovitused mainekapitali aruande küsimuseks töökuulutustes:
- otsides turundusinimest või kedagi, kellelt ootad orienteerumist sotsiaalmeedia kanalites too see info ka töökuulutuses välja. Võid kuulutuse nõuete või "kasuks tuleb" rubriigi all tuua välja: (1) millistes sotsiaalmeedia kanalites peaks inimesel kasutaja konto olema, (2) kui palju peaks tal jälgijaid olema Twitteris või (3) oota kandidaatidelt esseed etteantud teemal (näiteks „Kuidas olen sotsiaalmeedia tööandja kasuks tööle pannud“).
- kui ootad kandideerima valdkonna eksperti, siis võid nõuete alla lisada näiteks aktiivse blogimise või erialaste ettekannete pidamise kogemuse nõude .
- otsides loomeinimest oota kandidaatidelt portfooliot edukaks osutunud või erinevatest võidutööde projektidest.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar