Üks viimase aja parimaid raamatuid,
mida lugenud olen on „2020.aasta töökoht“, mis räägib erinevatest põlvkondadest
tööjõuturul ja vaatab tulevikku ehk seda, kellega me siis koos töötame ja
kuidas selleks valmis olla. Eriti jäi aga silma persoonibrändi teema, millest
mõtlesingi tänases postituses veidi rohkem kirjutada.
2009. aastal otsis Best Buy (Ameerika tarbeelektroonika jaemüügi ettevõte) oma Emerging
Media Marketing Manager’i. Kui peale vaadates tundus kuulutus nö
tavapärane, siis nõuded ametikohale erinesid tavapärastest totaalselt.
Kandidaatidele esitatavate nõudmiste all oli näiteks lisaks nö tavapärastele
töökogemuste ootusele välja toodud ka vähemalt
aastane blogimise kogemus. Lisaks märgiti
kasuks tulevate kvalifikatsiooni nõuete alla ka vähemalt 250 jälgijat Twitteris. Seega ei peetud antud otsingu
korral oluliseks ainult formaalseid näitajaid nagu töökogemus, haridus ja teadmised/oskused,
vaid hinnati ka inimese mainekapitali.
Väidetavalt hakkab selline
mainekapital ka edaspidi värbamistes üha suuremat rolli mängima. Kuidas aga
kajastub persoonibrändi teema tänastes Eesti töökuulutustes? Kuigi
töökuulutused on muutumas üha atraktiivsemaks (nii visuaalselt kui ka
verbaalselt) on need kandidaatide mainekapitali aruandluse küsimise osas siiski
tagasihoidlikud. Kandideerimisel oodatakse pigem tavapärast CV’d või
elulookirjeldust, motivatsioonikirja etteantud teemal või tulevikuvisiooniga
kirjutatud esseed. Samas märkasin portaalide ja erialalehtede kuulutusi uurides
agentuuri Must projektijuhi töökuulutust, kus kandidaatidelt oodati ÄPPi ehk
ägedamate projektide portfooliot, mis samuti on ju osa inimese mainekapitalist.
Kui sulle on mõni selline põnev
töökuulutus silma jäänud, kus nõutakse kandidaatidelt mainekapitali aruannet,
siis anna mulle sellest julgelt teada!
Soovitused
mainekapitali aruande küsimuseks töökuulutustes:
- otsides turundusinimest või kedagi, kellelt
ootad orienteerumist sotsiaalmeedia kanalites too see info ka töökuulutuses
välja. Võid kuulutuse nõuete või "kasuks tuleb" rubriigi all tuua välja: (1) millistes sotsiaalmeedia
kanalites peaks inimesel kasutaja konto olema, (2) kui palju peaks tal jälgijaid
olema Twitteris või (3) oota kandidaatidelt esseed etteantud teemal (näiteks „Kuidas olen sotsiaalmeedia
tööandja kasuks tööle pannud“).
- kui ootad kandideerima valdkonna eksperti, siis võid nõuete alla lisada näiteks aktiivse blogimise või erialaste ettekannete pidamise kogemuse nõude .
- otsides loomeinimest oota kandidaatidelt portfooliot
edukaks osutunud või erinevatest võidutööde projektidest.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar