Eesti Panga majandusprognoosi kohaselt muutub järgnevatel aastatel inimeste leidmine üha keerulisemaks. Eesti
tööealiste elanike arv on kahe aasta pärast väidetavalt vähenenud 15000 võrra
ja viie aasta pärast lausa 30000 inimese võrra, mistõttu teravneb ettevõtete
konkurents töötajate pärast veelgi.
Eesti Töötukassa registreeritud töötute statistika (2014. aasta näitaja näitab novembrikuu seisu)
aga annab pildi ette sellest, mis on alates 2001. aastas tööturu maastikul
toimunud. Allolev graafik meenutab värbajatele aga teravalt olukorda, kus olime
aastatel 2006 ja 2007, kui töötajate leidmine oli paras katsumus. Võimalik, et
midagi sellist ootab meid ees ka lähiaastatel, oled sa mõelnud sellele, kuidas
selleks valmistuda?
Eesti Töötukassa registreeritud töötute statistika aastatel 2001-2014 |
Millele
siis 2015.aastal rohkem tähelepanu pöörata ja rõhuda?
Kandidaadid teavad meist rohkem kui
kunagi varem ja seetõttu muutub üha olulisemaks tegeleda oma tööandja brändiga. Kui Eestis
kasutatakse organisatsioonide kohta tausta uurimiseks põhiliselt guugeldamist
ja tuttavatelt info saamist, siis tegelikult on olemas erinevaid nö
soovituslehekülgi, kus saab informatsiooni huvipakkuva organisatsiooni kui
potentsiaalse tööandja kohta. Tuntuim neist lehtedes on ehk Glassdoor (millel
on olemas ka oma mobiili äpp), kus nii praegused kui endised töötajad annavad
hinnanguid organisatsioonide kohta. Kas sina tead, mida sinust kui tööandjast
arvatakse? Kuidas sina oled täna oma tööandja brändi kommunikeerimas? Kuivõrd palju
kasutad sa selleks oma ettevõtte kodulehte, sotsiaalmeediat või olemasolevaid
töötajaid?
Kuna registreeritud töötus näitab
langustrendi ja tööealine elanikkond väheneb, siis tuleks pilgud pöörata alternatiivsete võimaluste poole tööturul
ehk mõelda kas ja kuidas värvata tööturul erivajadusega inimesi, vanemaealisi, noori,
välismaallasi, väikelapse vanemaid? Mida oled sina täna ette võtnud selleks, et
mõne sellise sihtrühma töötajaid endale värvata? Näiteks ISS Eesti
värbamiskuulutused julgustavad ettevõttesse kandideerima erinevaid tööturu
riskigruppidesse kuuluvaid inimesi, kellel täna on mujal raske tööd leida (nimetatud kuulutused leiad siit).
Juba mitmeid aastaid näitab tõusutrendi
ka sotsiaalmeedia värbamine ja usun,
et see jätkub ka lähiaastail. Kui senini on see kujutanud seda, et ettevõte
peab olema Facebook’is, seal töökuulutusi avaldama ja värbamismänge korraldama,
siis üha olulisemaks muutub, et ka meie töötajad oleksid Facebook’is
ja kasutaksid seda kanalit ettevõtte promotsiooniks. Kas sinu värbajad ja juhid
on täna Facebook’is, kas ja kuidas kasutavad nad seda oma tööandja
värbamissõnumite edastamiseks, mida nad oma lehtedel postitavad ja kuidas mõjutab
see ettevõtte kuvandit?
Elame ajal, kui inimesed muutuvad üha mobiilsemaks ja kasutavad mobiilseid seadmeid nii netis surfamiseks kui ka
töökoha otsimiseks. Seega mobiilne
värbamine on siin, et jääda! Kas sinu ettevõte aga toetab ja julgustab
inimesi mobiilse seadme kaudu sinu ettevõtet leidma ja kandideerima? Mobiilse
värbamise puhul on võimalusi mitmeid: muuta koduleht mobiilisõbralikuks,
kasutada SMS teavitusi, lisada töökuulutusele QR koode või luua mobiili
aplikatsioon ehk äpp.
Oluline on eristumine oma
värbamisstrateegiaga, sh atraktiivsete töökuulutuste koostamine ja see, et need
potentsiaalse sihtrühmani jõuaks ning neid kõnetaks. Mida rohkem sinu
töökuulutusest räägitakse, seda suurema tõenäosusega jõuadki soovitud kandidaatideni. Seega innovatiivsed
värbamismeetodid on selleks, et neid kasutada ja endast rääkima panna; meenutuseks siinkohal mõned erilised töökuulutust möödunud aasta postitustest:
- Lapsehoidja töökuulutus pisikesele Oliverile, mis sai tuhandeid
jagamisi ja meeldimisi ning järjekorra huvilistest (postituse leiad siit).
- Netimarketi Superostja otsing, mis osutus 2013. aasta
populaarseimaks töökuulutuseks Eestis (postituse leiad siit).
- Proeksperdi koomiks-töökuulutus, mis kujunes hoopis
värbamismänguks (postituse leiad siit).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar