Üks keerulisimaid valdkondi kuhu
endale tublisid töötajaid leida on Eestis kindlasti IKT (info- ja kommunikatsiooni
tehnoloogia) – muutume üha enam e-riigiks ning vajame seetõttu üha enam
haritud spetsialiste. Vaadates aga kõrgkoolide statistikat näeme, et väga
suur osa õppima asunud tudengitest siiski kooli ei lõpeta.
Erinevad analüüsid näitavad, et vajadus IKT
spetsialistede järele üha kasvab, mis toob endaga kaasa selle, et:
1)
valdkonnapõhised kõrgkoolid peavad üha enam nägema vaeva, et just nende kooli
tuleksid õppima helgemad pead ning
2)
IKT ettevõtted peavad leidma viisi, kuidas parimaid just enda ettevõttesse
tööle meelitada.
Päris mitu
aastat tagasi soovis BTH (Blekinge Institute of Technology Rootsis) värvata
erialavaldkonna tudengeid ning saatis selleks väljavalitutele postiteel osadeks
võetud mobiiltelefonid. Kes telefoni edukalt kokku pani sai SMSiga sõnumi: „Hei!
Tundub, et sul on tehnilisi oskusi. Helista meile numbril...“
Miks mitte kasutada ka sobilike
töötajate ligimeelitamiseks taolist meetodit: kes etteantud ülesande ära
lahendab, on oodatud kandideerima!
Taolisi mängulisi ja teadmistepõhiseid
töökuulutusi on olnud aga teisigi. Näiteks nagu see Microsoft’i töökuulutus,
millega otsiti tarkvaraarendajaid üleskutsega: „Problem solvers wanted. Call us
on this number now“.
Jällegi üks originaalne lähenemine: kuna konkreetset telefoninumbrit ei ole ette antud, siis tekitab see kuulutuse lugejates huvi, mis number sealt nüüd välja tuleb ja kas suudan etteantud ülesande ise ka lahendada. Tööandjale annab see aga hea võimaluse tuvastada, kes on tegelik huviline, kellel on olemas soovitud teadmised.
Jällegi üks originaalne lähenemine: kuna konkreetset telefoninumbrit ei ole ette antud, siis tekitab see kuulutuse lugejates huvi, mis number sealt nüüd välja tuleb ja kas suudan etteantud ülesande ise ka lahendada. Tööandjale annab see aga hea võimaluse tuvastada, kes on tegelik huviline, kellel on olemas soovitud teadmised.
Soovitused
töökuulutuse koostamisel:
-
lisa töökuulutusele mängulisust ja fun’i
– nii jääd teiste hulgast silma ja inimesed on seetõttu ka rohkem kaasa
mõtlemas. Mida erilisem töökuulutus/-pakkumine, seda tõenäosem on, et seda ka
levitatakse ning see jõuab soovitud kandidaatideni.
-
võid oma värbamiskampaaniast teha ka väikese aardeotsingu mängu, kus üks ülesanne
viib teiseni – nii tagad, et inimesed on (1) soovitud teadmiste/oskustega, (2)
ka tegelikult tööst huvitatud, kuna viitsivad kogu selle kadalipu läbi teha
ning (3) sobiva hoiakuga.
- soovitud oskuste testimiseks võid inimestele anda ette mõne
proovitöö. Miks mitte teha sellist testimist mõnel messil – olgu selleks
peatselt toimuv noorte mess Võti Tulevikku või
Töötukassa Töömess, kus saad huvilistele mõne põneva lahendamist vajava
ülesande kohapeal ette anda ning vaadata, kuidas nad selle lahendamisega toime
tulevad
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar