pühapäev, 25. jaanuar 2015

Muuda oma värbamiskonkurss aarde-jahi mänguks!

Olen varem siin korduvalt andnud soovitusi mänguliste töökuulutuste koostamise juures tuues välja võimaluse korraldada värbamisprotsessist nn aarete jahi mäng, kus üks lahendus viib järgmise ülesandeni ning lõpuni jõudvad huvilised kutsutakse kandideerima.

Kui soovid oma värbamisprotsessi muuta aarete jahi mänguks siis võid teha nii nagu GCHQ  (Briti julgeoleku ja luure organisatsioon Government Communication Head Quaters) tegi kui kuulutas välja konkursi, millega lootis leida kvalifitseeritud matemaatikuid, koodimurdjaid ja eetilisi häkkereid. Selleks kuulutati välja konkurss „Kas suudad selle leida?“ (ehk Can you find it?), mille raames tuli dekodeerida rida suvalises järjekorras asuvaid tähti. Järgmisele tasemele jõudmiseks tuli anda online süsteemis vastus, kus vastaja sai ka koheselt teada, kas vastas õigesti või mitte.

Esimene ülesanne kujutas endas koodi, mis oli esitatud viietähelistes gruppides. Näiteks oli esitatud tekstis päris palju „Q“-tähti - tavapäraselt on sellised korduvad tähed inglisekeelsetes koodides kasutusel kui tühikud. Kokku oli aga nimetatud tekstis 143 tähte mis on juhtumisi numbrite 11 ja 13 korrutis, seega tuleks proovida kogu tekst panna 11 ritta nii, et ühes reas on 13 tähte. Kui nüüd kogu tekst kokku lugeda, saame järgmise lause: „a computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human wwwdotmetrodotcodotukslashturning“. Seega antud juhul tuli kokku meiliaadress: www.metro.co.uk/turing ning õige vastus oli „turing“. Lahendusena tekkinud veebileht oli aga loodud just antud värbamisprotsessi jaoks ning sinna jõudnud inimene leidis järgmise vihje ehk faili, mis tuli alla laadida ja kus ootas teda ees juba järgmine ülesanne.
Kui soovid rohkem antud aaretejahi ning järgmiste ülesaannete kohta teada saada, leiad infot siit

Millised olid aga konkursi tulemused?
- värbamisleht sai kokku rohkem kui 400000 vaatamist
- ainult ca 1% külastajatest suutis koodi murda
- kõige noorem koodimurdja oli 13-aastane ja kõige vanem 75-aastane
- konkursil osalesid inimesed paljudest erinevatest riikidest alustades Austraaliast lõpetades Abu Dhabiga
- keskmine koodide lahendamise aeg oli 168 tundi
- kõige kiiremini lahendas ülesande inimene 22 tunniga
- konkurss sai väga suurt tähelepanu sotsiaalmeedias, kus kokku saadi üle 25000 jagamise


Soovitused töökuulutuse koostamisel:
- eristumiseks ja suurema tähelepanu saamiseks koosta tavapärase töökuulutuse asemel aarete jahi mäng, mis ei ole just liiga lihtne ning kus huvilised saavad keskmisest rohkem ikka ajusid ragistada
- kindlasti lisa aarete jahi konkursile jagamise võimalus sotsiaalmeedias – nii jõuad veelgi suurema hulga huvilisteni
- ole loov: võid mängus kasutada erinevaid koode, matemaatika ülesandeid, mõistatusi jne


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar