pühapäev, 28. juuni 2015

Värbamisüritus

Oled tabanud end aeg-ajalt mõtisklemas teemal, miks mõned tööandjad on noorte hulgas populaarsemad kui sina?
Oled oma arust teinud kõik - pannud kuulutusi ülikoolide stendidele ja portaalidesse, kuid tulemuseta  - kandidaate lihtsalt ei tule.
Oled sa midagi ette võtnud, et enda ettevõtet kui tööandjat ka väljapoole promoda ja töökohana atraktiivne paista? Igatahes Bigbank on astunud juba 3 sammu selleks, et jõuda noorte, LinkedIn’is olevate spetsialistideni, kutsudes neid ühisele lõunasöögile.
Maikuu postitus, mis kutsus huvilisi sööma, juttu ajama ja Bigbanki meeskonnaga kohtuma, avaldati LinkedIn’i keskkonnas tegelikult juba kolmandat korda.
Kuulutuse taga oli Bigbank grupi personalijuht, turundusosakond, arendajad ja värbamisteenust pakkuv partner Tripod. Partnerettevõtte värbamiskonsultant Kadi Niggulis tutvustas ürituse tagamaid. „See on osa pikemaajalisest Bigbanki kui tööandja brändingu strateegiast, mis hiljem võib tuua väärtustega sobivaid kandidaate kui mitte osalejate endi näol, siis nende tutvusringkonnast. Pangas on toimunud viimasel kahel aastal palju muudatusi ja soovisime neid IT valdkonnas tegutsejatele teadvustada. Eesmärk oli lähemalt tutvustada, kuidas üks pank agiilselt arendab ja seda nii 100%-liselt, et isegi äripool saab aru, millest juttu on. Tegu on IT mõistes väga ägeda organisatsiooniga ning seda kahjuks lihtsalt ei teata, nad pakuvad parajaid pähkleid tööülesanneteks ja ääretult palju vabadust töö tegemiseks ning ise enda ideede pakkumiseks.“

Kas sa ikka veel imestad, miks noored spetsialistid sinuni ei jõua või oled saanud juba väikese vihje selle kohta, mis neid ligi meelitaks?
Organisatsioonid on kasutanud erinevaid proaktiivseid lähenemisi, kes küpsetab vahvleid (tutvu Proeksperdi värbamisstrateegiaga siin), kes kutsub lõunale (nagu Bigbank) ja kes ekskurssioonile poodi (tutvu Solarise Toidupoe värbamislahendusega siin), oluline on tunda sihtrühma ja teada, mis neid kõnetab. 
Kui sinu soov on jõuda noorteni, siis pead arvestama, et tegemist on internetiajastul „lastega“, kellest enamusel on konto sotsiaalmeedias (LinkedIn, Facebook, Twitter jne) ja taskus nutitelefon (või tahvelarvuti) – kas sinu värbamisstrateegia on selleks valmis?

Hea lugeja, kui märkad mõnda lahedat töökuulutust või oled ise mõne põneva kuulutuse koostanud, siis saada see mulle Facebook’i sõnumitesse või meiliteel aadressil: helo_tamme@yahoo.com.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- lisaks passiivsele värbamistegevusele planeeri seekord proaktiivset lähenemist ja organiseeri mõni põnev üritus.
- üritust planeerides uuri, kus liigub kõige enam sinu poolt soovitud sihtrüma kuuluvaid võimalikke kandidaate: on nad sotsiaalmeedias, nutitelefonis või kuskil mujal.
- organiseeri mõni põnev värbamisüritus (nt avatud kinokülastus ühise snäki, mitteformaalse vestluse ja filmivaatamisega), mida senini konkurendid teinud ei ole ja mis aitaks sind noortele professionaalidele tutvustada.  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar