Mõne aja eest kirjutasin siin, et
olen tulihingeline mängudesse uskuja, alustades efektiivsest vahendist võõraste
inimestega kontakti leidmiseks, lõpetades personalijuhtimise töövahendiga, mida
saab kasutada nii meeskonnatöö arendamiseks kui ka, miks mitte, tööriistana
värbamisprotsessis. Tooaeg kirjutasin gamification’i
kasutamisest värbamises ning tõin näiteks KPMG kuumaõhupalli mängu (vt
meeldetuletuseks postitust siit), lisaks KPMG’le leidsin mõni aeg hiljem
Amazoni mängu – kui viitsimist, soovitan läbi mängida, päris põnev.
Täna tahan aga tutvustada ühte
niššivärbamist ehk tööpakkumist LENNUJUHILE, mille kaudu otsitakse uusi lennujuhte. Tegelikult viitas mõne kuu eest sõber Andrus, kellel
palusin Proeksperdi koomiks-töökuulutust kommenteerida, et talle meeldivad just
sellised mängulised lähenemised värbamisele, vihjates töökuulutusele, milles
tuli lennukeid maandada. Otsisin, mis ma otsisin, aga sellist kuulutust ei
leidnud. Huvi aga säilis. Möödunud nädalal käisin Tartus Töötukassa poolt
korraldataval Töömessil töökuulutuste teemal esinemas ning uurisin seal
auditioorimilt, ega kellelegi pole selline kuulutus silma jäänud. Ja nii ma
tänase postituseni jõudsingi.
Kuna lennujuhi näol on tegemist
äärmiselt vastutusrikka tööga, siis sellest tulenevalt on sobilikele
kandidaatidele seatud konkreetsed nõudmised. Kandidaatide ligimeelitamiseks on
ettevõte tootnud (1) nii põneva video-töökuulutuse, milles
kutsutakse noori Eesti Lennuakadeemiasse õppima kui ka (2) pakutakse
võimalust lennujuhi ametit läbi mängida. Tegemist on lennusimulatsiooniga, mis
kestab kuus minutit ning mille jooksul tuleb viis erinevat, lennujaamale
lähenevat lennukit ettenähtud radadel maandada. Etteruttavalt ütlen, et
esimesed paar korda muidugi ebaõnnestusin ning see tekitaski trotsi, mispeale
proovisin muudkui uuesti ja uuesti.
Anna teada, kuidas sul see
õnnestus, minu tipptulemuseks jäi 3173 punkti, palju said sina?
Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
1. Üldiselt inimesed hindavad kõrgelt innovatiivsete
lahenduste kasutamist värbamisprotsessis. Seda tõestab ka Futurestep’i uuring,
kus osales 4000 töötajat kaheksast erinevast riigist. Uuringu tulemustest
selgub, et lausa 71% inimestest ootab ettevõtetelt rohkem innovatiivsust
värbamisprotseduurides. Seega leia oma
eriline meetod, mis aitaks kandidaatide tähelepanu pälvida.
2. Mänguliste elementide kasutamisel värbamises on
kandidaatide tähelepanu pälvimiseks võimalik toota nii erinevaid videomänge kui
ka lihtsamaid mõistatusi, mis paneks inimesi kaasa mõtlema. Siinjuures
tekitavad elevust nii erinevad matemaatilised tehted kui ka nuputamist vajavad
probleemid.
3. Värbamissõnumit aitab toetada ja sihtrühmani viia pilt;
selleks saab kasutada nii fotomaterjali kui video-töökuulutust. Eestis on
Filmimees OÜ mõne aja eest välja tulnud teenusega, millega aitab ettevõtetel põnevaid
töökuulutusi koostada, seega kui huvi, kasuta professionaalide abi või tooda
ise, otsus on sinu J
Sain 2493 punkti. Üks lennuk läks sinisele alale - ju siis oli China Airlines-i piloot, kes ei saanud päris täpselt aru, mida tahtsin.
VastaKustutaVasaku käega juhtides jõudsid kõik lennukid õnnelikult sihtkohta, punkte sain 3013. Esimesed katsed muidugi ebaõnnestusid ;)
VastaKustuta