Liigagi tihti olen kuulnud personalitöötajate suust
arvamust, et nende sotsiaalmeedia konto on nende isiklik asi ning tööülesannete
täitmiseks nad seda kasutada ei soovi. Jah, ka sellise hoiakuga võid sa täna
personalitööd teha, küll aga mitte igas valdkonnas.
![]() |
foto: pixabay.com |
Edukas värbaja (sh värbav juht) on tänaseks aru saanud:
selleks, et oma töös edukas ja tulemuslik olla, tuleb olla sotsiaalmeedias. Me
peame olema seal, kus on meie potentsiaalsed kandidaadid, kui meid seal ei ole,
siis ei ole meid nende jaoks olemas. Aga sotsiaalmeedia värbamine ei tähenda ainult
tööandjana mõnes sotsiaalmeedia portaalis eksisteerimist, see tähendab ka seda,
kuidas ja mida meie värbajad täna sotsiaalmeedias teevad ning millist
kandidaadikogemust oma tegevusega loovad.
Me teame, et enamus inimesi guugeldab enne ettevõttesse
kandideerimist ettevõtet ja uurib taustainfot ning alles seejärel teeb oma
otsuse: kas saata CV või mitte. Kas sa aga teadsid, et sama teevad kandidaadid
ka värbajate ja värbavate juhtide puhul?
Mõne aja eest rääkis üks tuntud värbaja mulle ühest oma sihtotsingust. Ta oli otsinguid tehes jõudnud ühe huvitava ja tugeva
kandidaadini, saatnud talle LinkedIn’i kaudu InMail’i (ehk siis kirja) ja ootas
tagasisidet. Kusjuures saigi selle huvipakkuva kandidaadiga kontakti. Tagasiside,
mille ta sellelt inimeselt sai oli aga järgmine: „uurisin sinu profiili ja
tausta, tundud tõsiselt võetav värbaja, räägime“.
No nii, kas tundsid kuidas väikesed murekortsud korraks
näkku tekkisid? Kas tekkis tahtmine teha kiire audit oma sotsiaalmeedia konto
osas? Tore, seda ma lootsingi!
Võtame siis korraks ette LinkedIn’i, mis on täna üks
tuntuimaid värbamiseks kasutatavaid sotsiaalmeedia keskkondi ning heidame pilgu
peale sellele, mida üks tubli ja tõsiselt võetav värbaja peaks arvestama oma
profiili loomisel:
- veendu, et
profiilile oleks lisatud foto. Näod jäävad silma ja aitavad lugu rääkida,
vaata üle, milline on sinu foto ja millist lugu see räägib. Passifoto ei ole
siin just parim variant. Siin võiksid sa siiski veidi naeratada J Ka taustafotot saab
LinkedIn’is muuta, kui sul mõni hea foto, mis näitab sind mõnes erialases
olukorras või aitab anda ülevaadet sellest, mida sa hindad, siis soovitan ka
selle ära muuta. Kusjuures siinkohal võib kasutada ka erinevaid sloganeid,
hüüdlauseid ja fotosid.
- pane enda
profiilile selline pealkiri, mis aitab aru saada sinu LinkedIn’i kasutamise
eesmärgist. Kui oled selleks LinkedIn’is, et igapäevaselt teatud profiiliga
inimesi värvata, siis lisa see info kindlasti ka pealkirja. LinkedIn pakub ka
ise pealkirja võimalusi, kui mõnda head lahendust ise kohe välja ei suuda
mõelda, siis võta see abi vastu, see ei maksa midagi.
- too välja oma
huvid ja saavutused ja lisa need oma profiilile. Ära unusta siinkohal
ka oma nö CV täita ehk lisada andmed hariduse, töökogemuse, keelte ja
sertifikaatide kohta (nt personalitöötaja kutsetunnistuse info).
- tegele regulaarselt
sisu loomisega. Jaga erialaseid artikleid, mis sind ennast kõnetavad ja
võiksid kõnetada sinu võrgustikku, kirjuta ise artikleid, jaga fotosid jne. Ühesõnaga
tooda informatsiooni, mis aitaks sinu võrgustikku sinuga haarata. Sul võib ju
olla palju kontakte, kui sul aga pole sisu ette näidata, ei võta seda profiili
ka keegi väga tõsiselt.
- kirjuta ja küsi
soovitusi. Isiklikud soovitused loevad. Kusjuures ei tasu olla tagasi
hoidlik, küsi soovitusi ise ja jaga neid julgelt.
- võrgustu! Jällegi,
LinkedIn ei ole portaal, kus hoitakse kontakti ainult kõige lähemate sõprade ja
sugulastega, kuigi jah, ka nii võib. LinkedIn’i mõte on eelkõige erialaselt
võrgustuda, seega järgmine kord kui mõnel üritusel kohtad uut tuttavat, siis
lisaks visiitkaardi jagamisele saada talle ka kontaktisoov sõnadega: „kohtusime
koolitusel, hoiame kontakti!“
Aga nüüd mine ja heida pilk peale oma LinkedIn’i profiilile
ja täienda seda.
Anna teada, kas sellest postitusest oli sulle abi J jäta kommentaar või saada mulle sõnum.
Kuula ka seda Äripäeva Raadio podcasti, kus mina ja Pille Semjonov HR Factoryst arutame värbamisturunduse ja töökuulutuste teemal https://www.aripaev.ee/saated/2018/01/02/too-ja-palk-kuidas-tookuulutus-toimima-panna.
Kui otsid võimalusi sotsiaalmeedia kasutamiseks värbamisturunduses, siis teadmiseks sulle, et PARE ja värbamisblogi Mis muudab töökuulutuse atraktiivseks teevad juba 7.märtsil üheskoos selleteemalist koolitust! Registreerimine ja lisainfo: www.pare.ee/varbamisturundus.
Kuula ka seda Äripäeva Raadio podcasti, kus mina ja Pille Semjonov HR Factoryst arutame värbamisturunduse ja töökuulutuste teemal https://www.aripaev.ee/saated/2018/01/02/too-ja-palk-kuidas-tookuulutus-toimima-panna.
Kui otsid võimalusi sotsiaalmeedia kasutamiseks värbamisturunduses, siis teadmiseks sulle, et PARE ja värbamisblogi Mis muudab töökuulutuse atraktiivseks teevad juba 7.märtsil üheskoos selleteemalist koolitust! Registreerimine ja lisainfo: www.pare.ee/varbamisturundus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar