Sotsiaalmeedia värbamine ei tähenda kaugeltki ainult
töökuulutuse avaldamist ettevõtte sotsiaalmeedia lehel. Jah, ka töökuulutuse avaldamine on
sotsiaalmeedia värbamine, aga lisaks sellele on tööandjatel palju (kohe palju-palju-palju) erinevaid võimalusi, mida tihtipeale ei taibata kasutada.
Pilt: pixabay.com |
Kõiki
põnevaid võimalusi ei hakkaks ühes postituses kajastama, jäägu midagi ka
järgmistesse kordadesse, aga seekord siis kirjutan sellisest põnevast teemast nagu
tööandja saadikud sotsiaalmeedias.
Tänased organisatsioonid võitlevad talentide pärast, on ju
seetõttu tulnud kasutusse ka selline põnev ametinimetus nagu talent
hunter ehk talendikütt.
Kui tööandja omab positiivset tuntust, siis tuleb see
talentide püüdmisel kasuks. Olgem ausad, inimesed soovivad töötada siiski pigem
positiivse kui negatiivse mainega tööandja juures. Positiivse mainega tööandjal
on palju lihtsam sobivaid inimesi ligi meelitada kui seda on negatiivse mainega
tööandjal. Annab sellest märku näiteks maailma ühe mainekaima tööandja, Google,
värbamisstatistika: väidetavalt on 10 korda lihtsam saada vastuvõetud Harvardi
ülikooli kui värvatud Google’sse.
Oma töötaja soovitusi peetakse täna üheks kõige
tulemuslikumaks värbamiskanaliks, eks seda ikka eelkõige sellepärast, et oma
sõprade või tuttavate sõnu usume ikka rohkem kui seda, mida kuulutusest või artiklist loeme.
Just seepärast mängivadki tööandja saadikud tänastes värbamistes suuremat rolli
kui me ehk esialgselt arvata oskaks.
Meie inimesed on täna sotsiaalmeedias ja postitavad seal igasugust informatsiooni enda igapäevaste tegevuste kui ka töötaja kogemuse kohta tänase tööandja juures. Kas sa teadsid näiteks, et 50% inimestest on sotsiaalmeediasse postitanud sõnumeid, fotosid või videosid oma tööandja kohta?
Meie inimesed on täna sotsiaalmeedias ja postitavad seal igasugust informatsiooni enda igapäevaste tegevuste kui ka töötaja kogemuse kohta tänase tööandja juures. Kas sa teadsid näiteks, et 50% inimestest on sotsiaalmeediasse postitanud sõnumeid, fotosid või videosid oma tööandja kohta?
Seega, kui meie inimestest väga suur hulk on juba sotsiaalmeedias,
siis mida saaksime me tööandjatena teha selleks, et muuta nad tööandja brändi saadikuks ja seeläbi toetada oma värbamistegevusi? Tööandja
saadikute loomine on pikaajaline tegevus. See on üks osa ettevõtte tööandja
brändi kommunikatsioonist. Kuna tööandja bränd on ettevõtetel erinev, siis
tuleb arvestada, et lahendus, mis sobib ühele ei pruugi teisele sobida. Aga
vaatame, mida siis arvestada ja millele mõelda:
- kõik saab alguse sellest, millist töötaja kogemust
inimestele luuakse ja milline on organisatsiooni kultuur. Kui inimestele
meeldib organisatsioonis töötada, siis on nad palju altimad erinevate algatuste
ja tegevustega kaasa minema, sh oma tööandjat sõpradele soovitama.
- eeskujud mängivad olulist rolli, olgu eeskuju näitajaks
siis tippjuhid või muud arvamusliidrid, kelle järgi inimesed organisatsioonis joonduvad.
- hea oleks kokku leppida erinevad märksõnad, mida töötajad
saavad oma tegevusi ja saavutusi jagades kasutada, nagu näiteks #workatomniva
kampaaniaga seda tehtud on.
- mõistlik oleks koostada inimestele sotsiaalmeedia
kasutamise juhtnöörid ja viia läbi vastavateemalisi koolitusi, sh kajastada
teemasid sotsiaalmeedia ohtudest, turvalisusest, digitaalsest jalajäljest, aga
ka inimeste tegevuse mõjust tööandja maine
loomisesse jne.
- aita organisatsioonina kaasa sisu loomisele, mida
inimesed jagada saaksid. Sisuks võib olla nii viimane ettevõtte ühisüritus, kus
inimesed said fotoputkas erinevaid meeleolukaid ühispilte teha, aga ka erinevad
organisatsiooni tegevust puudutavad uudislood, saavutused ning kindlasti ka
tööpakkumised.
- hea oleks kui oleks loodud teatud keskkond, kust inimesed
sobivaid lugusid kätte saaks. Keskkonnaks võib olla ettevõtte intranet,
sotsiaalmeedialeht, meililist või hoopis mõni korporatiivne sotsiaalmeedia
saadikute keskkond nagu näiteks Smarp,
mida on mõistlik eelkõige suurematel organisatsioonidel kasutada.
- kasuks tuleb mängustamine (ehk gamification). Inimestele meeldib mänge mängida ja edetabelitest
oma tegevuste tulemusi jälgida. Miks mitte pidada arvestust aktiivsuse,
jagamiste tulemuste kui ka näiteks tööle soovitatud inimeste osas? Mida saab
võitja sellest? No ikka au ja kuulsuse ja karika või muu auhinna, aga eks iga
organisatsioon teab oma inimesi kõige enam ning oskab välja mõelda just selle
kõige sobilikuma auhinna :)
Kas ka sinu organisatsioonis on midagi sellist tehtud?
Kuula ka seda Äripäeva Raadio podcasti, kus mina ja Pille
Semjonov HR Factoryst arutame värbamisturunduse ja töökuulutuste teemal
https://www.aripaev.ee/saated/2018/01/02/too-ja-palk-kuidas-tookuulutus-toimima-panna.
Kui otsid võimalusi sotsiaalmeedia kasutamiseks
värbamisturunduses, siis teadmiseks sulle, et PARE ja värbamisblogi Mis muudab
töökuulutuse atraktiivseks teevad juba 7.märtsil 2018 üheskoos selleteemalist
koolitust! Registreerimine ja lisainfo: www.pare.ee/varbamisturundus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar