Vana aasta lõpp ja uue algus on tavapäraselt
need hetked, kui tehakse kokkuvõtteid möödunust ja peetakse plaane tulevikuks.
foto: pixabay.com |
Enne kui tulevikku vaatame, loeks üle selle
aasta tibud, ehk mida on siis hästi tehtud ning millised on olnud 2018.aasta
kolm kõige populaarsemat postitust. Kohal number kolm on postitus 3 võimalust Facebookis värbamiseks, mida iga värbaja
teadma peaks, kohal number kaks 6 võimalust suvekuumas kandidaatide leidmiseks
ning esimesel kohal postitus Kuidas luua uues töötajas tunnet, et ta on oodatud ja
eriline. Nende kolme postituse loetavuse osas ei tahaks
põhjapanevaid järeldusi tegema hakata, küll aga üks, mis nende ja ka teiste
postituste populaarsust vaadates silma jääb on selge – huvi ja vajadus
erinevate värbamislahenduste järgi on suurem kui kunagi varem.
Mida peaksid siis tegema need tööandjad aastal
2019, kes siiani veel Spunki leidnud ei ole? Kuna võtmesõna võiks olla
fokusseerumine, siis ka mina fokusseeruks täna kolmele erinevale teemale, mida
ma tööandjatele 2019. aastaks soovitaks ja need on: kandidaadi kogemuse loomine, värbamisturundus ja töötajate hoidmine.
Alustame siis kandidaadi kogemuse loomisest.
Organisatsioonid mõtlevad tihtipeale põhjalikult läbi selle, millist kogemust
nad loovad oma klientidele ja olemasolevatele töötajatele ning tahaplaanile
jääb kandidaadi kogemust. Samas, kas see pole isegi ehk mitte kõige olulisem?
Saab ju potentsiaalsest kandidaadist meie tulevane töötaja, kes peaks kliendile
positiivset kogemust looma. Kolm soovitust, kuidas luua positiivset kandidaadi
kogemust aastal 2019:
1. pane end kandidaadi kingadesse. Käi kogu
ligimeelitamise ja hindamise protsess oma meeskonnaga läbi ja vaata, millist
kogemust saad. Kas see on miskit, mis muudab tööandja sinu jaoks
ihaldusväärseks või hoopis eemale peletavaks.
2. koosta sellest tulenevalt värbamise ja
valiku protsess, mis aitaks luua parimat kandidaadi kogemust kõikidele sinu
organisatsiooni kandideerivatele inimestele.
3. küsi protsessile tagasisidet kõigilt
kandidaatidelt, nii nendelt, kes valituks osutusid kui ka nendelt, kes seekord
ukse taha jäid.
Nii nagu mängis tööandja bränd olulist rolli
siis kui ma blogiga algust tegin, ehk aastal 2013, mängib see olulist rolli ka
täna. Küll aga mängib täna see isegi olulisemat rolli. Inimesed teevad oma
kandideerimisotsuseid sellest tulenevalt, mida nad tööandja kohta näevad ja
teavad. Sinu organisatsioon võib olla imetlusväärne tööandja, kui aga
potentsiaalsed kandidaadid sellest midagi ei tea, siis puudub võimalus ka
edukaks organisatsiooni kasvamiseks. Seepärast muutub värbamisturundus olulisemaks kui kunagi varem. Ilus töökuulutus on
küll silmale hea vaadata, aga see pole ainus turunduse tegemise võimalus. Edu
saadab neid tööandjaid, kes tegelevad strateegiliselt oma värbamisturundusega,
mille hulka kuulub nii strateegiliste sihtrühmade valimine ja persoonade
loomine lõpetades erinevate atraktiivsete värbamislahenduste ja loomulikult
sotsiaalmeedia teadliku kasutamisega värbamisel.
Iga lahkuv töötaja paneb kolleege mõtlema
teemale, miks inimene lahkub ja kas ka mina peaksin minema uutele rohumaadele.
Ohtlikuks muutuvad sellised olukorrad kui lahkuvad mitmed töötajad, tuues
endaga kaasa nö lahkumiste laine. Kui organisatsioon juba lahkumiste laineharjal
on, siis maha sellelt saada on rohkem kui keeruline, isegi nagu natuke hilja.
Seda tulenevalt sellest, et lahkumiste laine saadab organisatsiooni mainet ja
teeb uute inimeste värbamise veelgi keerulisemaks. Paar mõtet, mida iga
organisatsioon saab kasutada oma töötajate
hoidmiseks:
1. küsi inimestelt, mis on need asjad, miks
nad organisatsioonis töötada armastavad;
2. küsi inimestelt, mida peaks tegema, et
pakkuda neile veelgi paremat töötamise kogemust;
3. reageeri tagasisidele ja kaasa inimesi läbi
töögruppide uute tegevuste ja initsiatiivide loomisesse;
4. uuri, miks inimesed lahkuvad ja mida
pakuvad need tööandjad, kelle juurde minnakse;
5. kui inimene siiski lahkub, saada ta teele
sooja käepigistusega ja hoia kontakti;
6. kasuta julgelt bumerang värbamist, sest nii nagu võib lahkuv
inimene tuua kaasa lahkumiste laine võib naasev töötaja tuua kaasa
tagasitulemiste laine.
Edukad on 2019. aastal need tööandjad oma
Spungi otsimisel, kes mõistavad seda, et värbamise tee ei ole üks sirge algus
ja lõpp-punktiga vaid tegemist on järjepideva protsessiga ja selle kontseptsiooni ka
omaks võtavad.
Põnevaid värbamislahendusi 2019. aastaks!
Anna mulle julgelt märku, millised
värbamistegevused Sulle edu toonud on!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar