Esmaspäev, 15. oktoober 2018

Kuidas luua uues töötajas tunnet, et ta on oodatud ja eriline?

Radisson Blu Hotell Olümpia tervitus uuele töötajale.
Foto: Airi Neemre
Esmamulje on määrava tähtsusega! See on oluline igale inimesele ka uue töökoha puhul, seega saab määravaks, millist kogemust me tööandjana uuele töötajale ta tööle asumise päeval loome. Kuna esmamuljet on raske, kui just mitte võimatu, muuta siis just seepärast olen uue töötaja sisseelamisest ja uue töötaja paketist alati ka oma värbamisteemalistel koolitustel rääkinud tõstes esile erinevate organisatsioonide põnevaid Tere tulemast meie ettevõttesse pakette. Kui 2017.aasta kevadel ühes värbamisturunduse lühiloengus minult küsiti, kas ma neid pakette ka oma töö juures kasutan, tuli mul vastata, et ei. See panigi mind mõtlema, et miks me seda ei tee. Me ju jagame inimestele sisseelamisprogrammi raames erinevat informatsiooni ja erinevaid materjale, miks mitte kõik need materjalid aga kokku koguda ja uue töötaja töölauale valmis panna, et ta tunneks end eriti erilise ja oodatuna. Mõeldud, tehtud! Kui 2017.aasta juulis liitus meie kollektiiviga uus müügijuht, siis organiseeris personalispetsialist müügijuhi lauale komplekti erinevatest materjalidest, mille hulka kuulusid nii erinevad protseduurireeglid aga ka muud materjalid, mida inimene esimestel tööpäevadel vajas. Lisaks ka ettevõtte logoga pluus, kaelasall aga ka väike armas šokolaadike. Uue töötaja rõõm oli suur, ta polnud sellist vastuvõttu varem kogenud, mistõttu jagas toredat lugu ka oma sõpradega ja käis eraldi tänamas nii meie personalispetsialisti kui ka mind.

Moller Auto tervitus uuele töötajale
Vahvad sisseelamise pakette on kasutamas aga paljud erinevad tööandjad, näiteks Moller Auto kõik töötajad saavad endale esimesel tööpäeval ärieetika koodeksi ja ettevõtte põhiväärtuste voldikud. Lisaks saavad kõik teeninduse konsultandid ja müügiinimesed klienditeeninduse käsiraamatu. Samuti on mõeldud kõigile kontoriinimestele Moller Auto märkmikud ja pastakad pakendatuna kenasti koos karbis. Samuti lähevad kõigile töötajatele personalijuht Kadri Timuska poolt kaks e-õppe programmi e-postile, mis on kohustuslikud läbida. Üks on sissejuhatav programm, kus tutvustatakse peamiselt Moller Mobility Gruppi kuhu ettevõte kuulub. Teine on e-kursus eetilisuse ja vastutustundlikkuse kohta, kus tuleb vastata küsimustele ja mille läbimist personalijuht jälgib.

Radisson Sky Hotelli tervitus uuele töötajale
Radisson Blu Hotell Olümpia tervitab oma uusi kolleege aga magusa tervitusega, pannes uue kolleegi töölauale valmis paketi koogist, lilledest ja infovoldikutest. Sarnane tore üllatus ootab uusi kolleege eest Radisson Blu Sky hotell Tallinnas, kus paketti kuuluvad nii erinevad infomaterjalid kui ka magus temaatilise kujundusega šokolaadikarp.

8 näpunäidet, mida võiks sisaldada "Tere tulemast meie ettevõttesse" pakett:
- tervituskiri tegevjuhilt, kes tervitab uut kolleegi organisatsiooni ja annab ülevaate sellest, mis organisatsioonile oluline. Selle tervituskirja võib saata nii e-kirjana kui ka posti teel, viimast on mõistlik kasutada nende töötajate puhul, kes igapäevaselt ettevõtte kontori töös ja tegemistes ei osale.
- tervituskaart oma meeskonnalt, kuhu kõik kolleegid on käsitsi oma nimed kirjutanud luues nii just sellist erilist uue kolleegi kogemust.
- uue töötaja käsiraamat, kus on välja toodud erinev oluline informatsioon, millest uus töötaja teadlik võiks olla, alates puhkusereeglitest ja motivatsioonisüsteemist lõpetades väärtuse ja põhimõtetega.
- erinevad voldikud ja muud infomaterjalid, näiteks märkmikud, kalendrid, nimesildid vmt.
- erinev ettevõtte logoga meenematerjal, mis ettevõttel olemas on, näiteks termokruus, tass või mõni praktiline riietusese, mida inimene päriselt ka kasutaks. Väike šokolaad, kommikarp või koogilõik oleks aga kirsiks tordil, seega ei maksa neid alahinnata!
- meeskonnaüritus kolleegi esimesel tööpäeval, milleks võib olla nii ühine hommikukohvi väikese koogikesega, lõunasöök või hoopis mõni meeskonnamäng, miks mitte Niitvälja Golfi demoüritus, mis aitab mitteformaalses keskkonnas teineteist paremini tundma õppida.
- mentor või juhendaja, kes aitaks inimesel kiiremini sisse elada, tutvustaks kus ja mis asub (nt ettevõtte köök, sobivaimad lõunasöögikohad), viiks kokku erinevate majasiseste ja -väliste koostööpartneritega jne.
- ülevaade erinevatest (e-)koolitustest, mis aitavad organisatsiooni, tööd, kultuuri ja kolleege paremini tundma õppida.

Uue töötaja tervituspakett ei tähenda seda, et ettevõte peaks inimese nännilaadungiga üle koormama. Ka väike üllatus loeb ja on oluline pannes inimese tundma end oodatu ning erilisena tuues nii erilist rõõmu esimesse tööpäeva ja luues nii eelduse pikaajaliseks töösuhteks!

Mida teeb täna sinu organisatsioon selleks, et uued inimesed end oodatu ja erilisena tunneks?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar