pühapäev, 25. aprill 2021

Nipid ja lahendused positiivse kandidaadikogemuse loomiseks

foto: pixabay.com
Suur osa tööandjaid on alates 2020. aasta märtsist kogu oma värbamistegevuse virtuaalmaailma viinud ja seepärast otsustasin uurida, mis põnevaid tegevusi ja lahendusi kasutavad Eesti tunnustatud värbajad pakuvad siinkohal positiivse kandidaadikogemuse loomiseks. Kui eelmises postituses jagasin erinevaid kogemuslugusid, siis seekord jagan tunnustatud värbajate põnevaid lahendusi, mida nad kasutavad positiivse kandidaadikogemuse loomiseks.


Põnevad nipid ja lahendust, mis aitavad luua positiivset kandidaadikogemust virtuaalsetes värbamisprotsessides

Kui varasemalt tundus, et virtuaalvärbamist on kasutamas ainult uuendusmeelsemad värbajad, siis on tänane pandeemia toonud meid olukorda, kus sellest on saanud uus norm. Veelgi enam:

81% värbajatest usub, et virtuaalne värbamine jätkub ka peale pandeemia lõppu“, LinkedIni trendide uuring

Jah, virtuaalintervjuust on saanud uus normaalsus. SMITi värbaja ja Aasta Värbaja tiitli võitja Kristel Kraag peab väga oluliseks siinkohal avatust ja toob välja, et tema kohtub kandidaatidega alati video teel ja kaasab sellesse protsessi ka positiivse kandidaadikogemuse loomiseks ka tulevase juhi.

Värbajad on siinkohal kasutamas mitmeid erinevaid videolahendus, näiteks Comodule HR & Talent Aquisition Specialist Gelly Mikko jagab oma kogemust TeamTailori kasutamisel: “Meie kasutame videokõnedeks TeamTailori enda videolahendust, mida on väga lihtne kasutada, pole vaja eraldi programme alla laadida, tuleb ainult anda ligipääs kaamerale ja mikrofonile. Videokõne funktsionaalsuse saab TeamTailoris otse juurde lisada ning ei ole vaja eraldi mujal programmis kõne linki luua või kutset tekitada. Samuti pole ka lisa ligipääsu koode või nippe, lihtsalt ühe klikiga saab kõnega liituda. Kui mingil põhjusel tõesti videokõne ei õnnestu, võtan telefoni ja lihtsalt helistan kandidaadile.”

Töötades kodukontorites kipuvad koosolekud ja tööintervjuud tihtipeale üksteiseotsa kuhjuma ja seepärast soovitab Gelly jätta kõnede vahele väikese pausid, et käia vahepeal vett või kohvi võtmas, jõuda ümber lülituda või sisestada informatsioon kandidaadi kohta ATS-i (applicant tracking system), et ei peaks kandidaadikohtumist liiga vara lõpetama või kiirustama.

ATSi kasutamine pakub mitmeid erinevaid hüvesid alates kandidaatide haldamisest lõpetades suhete hoidmisega, näiteks toob IT Talendi juht ja värbaja Julia Jolkin välja: “Meie enda Candidate tracking system on programmeeritud nii, et dashboardile tulevad igasugused reminderid follow up'ide tegemiseks.” 

Käthe-Riin Tull, TalentHubi asutaja ja värbamispartner jagab oma lahendusi: „ Suurim nipp on koguda ja jälgida oma värbamisandmeid, et jōuda paremini tulemuseni.” Käthe-Riin jagab omalt poolt aga lisaks veel nelja mõtet:

Power of follow-ups. Tavapäraselt avatakse kiri 24h jooksul, kuid ollakse liiga hōivatud või unustatakse vastata. Kandidaadile saata teine kiri kahe päeva pärast ning siis on personaalsus ja huumor võtmetegurid.

E-kirjade lugemise aeg. Suurem osa e-maile loetakse 14-17 vahel. Kōige parem aeg e-kirja saatmiseks kolmapäev või mis tahes päev peale kella 15.

Sōnumi pealkiri: 33% inimestest avavad kirja ainult pealkirja põhjal ja väga paljud märgivad selle spamiks vaid pealkirja põhjal. Kuna ca enamus e-maile avatakse esmalt mobiilivaates, siis võiks pealkiri jääda 4-7 sõna pikkuseks.

A/B testimine (kasutajakogemuse testimise metoodika). Me A/B testime väga palju välja saadetavaid kirju ja kuulutusi, nt Facebook aitab reklaame ka A/B testida ning võimaldab näidata just seda kuulutust, mis toimib kõige paremini õigele sihtrühmale.

Videokõne taustapildi hägustamine või bränditud taustapildi kasutamine on üks lihtsamatest ja levinuimatest võimalustest, mida täna kasutamas ollakse. Suur osa meist töötab täna kodukontorites, kus võivad lisaks isiklikele esemetele olla ja muule taolisele ka kodus toimetavad pereliikmed. Seepärast on professionaalse keskkonna loomiseks hakatud lisaks eeltoodud võimalustele kasutama ka bränditud taustapilti, näiteks nii Kadi Niggulis (birkle IT) kui ka Julia Jolkin (IT Talent) märkisid, et kasutavad just sellist lahendust ühe võimalusena positiivse kandidaadikogemuse loomiseks.

Samm edasi siit on anda kandidaadile vaba võimalus värbaja kalendrist endale sobiva aja valida. Lahendusi selleks pakuvad mitmed platvormid. Gelly soovitab kandidaadil lasta endale sobiv aeg valida just seetõttu, et see annab kandidaadile rohkem paindlikkust: “Meil on Google lahendused kasutusel, muud kōned muidu Google Meetis aga TeamTailoris kasutan nende oma kalendri book-imist ja videokōne lahendust. Varem olen kasutanud nt Calendlyt muidu.” Calendly kasutamise kogemus on ka Julial, kes seda soovitab: “Calendly aitab väga hästi ja lihtsalt oma timezone'i järgi vestluse aega ja kohta broneerida ja saadab reminder'i vestluse päeval.“

Põnevaid lahendusi positiivse kandidaadikogemuse loomiseks videointervjuudel on teisigi, näiteks kasutatakse IT Talendis krisp.ai, et "background noise" oleks blokeeritud. Lisaks toob Julia välja: “Oleme ostun endale blogijate lampe, mis muudavad video vestluste kvaliteeti ja teevad meid ka ilusamaks.

Postituseseeria lõpetuseks aga põneva tööriista: Chrystal Knows soovitus Käthe-Riinilt: „Crystal Knows on tööriist, mis aitab kandidaatidega esmase kontakti loomisel. See baseerub DISCi neljal isiksusetüübil. Annab vihjeid, kuidas kandidaadile tema isiksusetüübist lähtuvalt kirjutada.” Katsetasin ka ise selle lahendus võimalusi enda LinkedIni profiili peal ja soovitan ka sul seda teha – kuni 10 profiili vaatamist tasuta, seega hea võimalus katsetada ning enda ja võrgustiku kohta rohkem infot saada ;)

Omalt poolt aga soovitan heita pilgu peale ka Eesti värbamisagentuuri Level up-i lahendustele, mis aitavad värbaja tööd lihtsustada ja positiivset kandidaadikogemust pakkuda - miks mitte kasutada seda põnevat masinõppepõhist vestlusrobotit ehk Robotvärbajat?

Käesolev postitus on koostatud koostöös Eesti tunnustatud värbajatega, kes olid nomineeritud Instar EBC ja CV-Online poolt läbi viidud Eesti Värbamisturunduse auhindade konkursil aasta värbajaks. Tegemist on konkursiga, mida 2021.aastal viidi läbi juba kolmandat korda ja mille läbiviimisesse olin seekord ka ise kaasatud. Rohkem informatsiooni VTA konkursi ja nomineeritute kohta leiad siin.
Aitäh kõigile oma kogemuse jagamise eest!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar