foto: pixabay.com |
Põnevad nipid ja
lahendust, mis aitavad luua positiivset kandidaadikogemust virtuaalsetes
värbamisprotsessides
Kui varasemalt tundus, et
virtuaalvärbamist on kasutamas ainult uuendusmeelsemad värbajad, siis on tänane
pandeemia toonud meid olukorda, kus sellest on saanud uus norm. Veelgi enam:
„81% värbajatest usub, et virtuaalne värbamine jätkub ka peale pandeemia lõppu“, LinkedIni trendide uuring
Jah, virtuaalintervjuust on saanud uus normaalsus. SMITi värbaja ja Aasta Värbaja tiitli võitja Kristel Kraag peab väga oluliseks siinkohal avatust ja toob välja, et tema kohtub kandidaatidega alati video teel ja kaasab sellesse protsessi ka positiivse kandidaadikogemuse loomiseks ka tulevase juhi.
Värbajad on siinkohal kasutamas mitmeid erinevaid videolahendus, näiteks Comodule HR
& Talent Aquisition Specialist Gelly Mikko jagab oma kogemust TeamTailori
kasutamisel: “Meie kasutame videokõnedeks TeamTailori enda videolahendust, mida
on väga lihtne kasutada, pole vaja eraldi programme alla laadida, tuleb ainult
anda ligipääs kaamerale ja mikrofonile. Videokõne funktsionaalsuse saab
TeamTailoris otse juurde lisada ning ei ole vaja eraldi mujal programmis kõne
linki luua või kutset tekitada. Samuti pole ka lisa ligipääsu koode või nippe,
lihtsalt ühe klikiga saab kõnega liituda. Kui mingil põhjusel tõesti videokõne
ei õnnestu, võtan telefoni ja lihtsalt helistan kandidaadile.”
Töötades kodukontorites
kipuvad koosolekud ja tööintervjuud tihtipeale üksteiseotsa kuhjuma ja
seepärast soovitab Gelly jätta kõnede vahele väikese pausid, et käia
vahepeal vett või kohvi võtmas, jõuda ümber lülituda või sisestada
informatsioon kandidaadi kohta ATS-i (applicant tracking system), et ei
peaks kandidaadikohtumist liiga vara lõpetama või kiirustama.
ATSi kasutamine pakub
mitmeid erinevaid hüvesid alates kandidaatide haldamisest lõpetades suhete
hoidmisega, näiteks toob IT Talendi juht ja värbaja Julia Jolkin välja: “Meie
enda Candidate tracking system on programmeeritud nii, et dashboardile tulevad
igasugused reminderid follow up'ide tegemiseks.”
Käthe-Riin Tull, TalentHubi asutaja ja värbamispartner jagab oma lahendusi: „ Suurim nipp on koguda ja jälgida oma värbamisandmeid, et jōuda paremini tulemuseni.” Käthe-Riin jagab omalt poolt aga lisaks veel nelja mõtet:
Power of follow-ups. Tavapäraselt avatakse kiri 24h jooksul, kuid ollakse liiga hōivatud või unustatakse vastata. Kandidaadile saata teine kiri kahe päeva pärast ning siis on personaalsus ja huumor võtmetegurid.
E-kirjade lugemise aeg. Suurem osa e-maile loetakse 14-17 vahel. Kōige parem aeg e-kirja saatmiseks kolmapäev või mis tahes päev peale kella 15.
Sōnumi pealkiri: 33% inimestest avavad kirja ainult pealkirja põhjal ja väga paljud märgivad selle spamiks vaid pealkirja põhjal. Kuna ca enamus e-maile avatakse esmalt mobiilivaates, siis võiks pealkiri jääda 4-7 sõna pikkuseks.
A/B testimine (kasutajakogemuse testimise metoodika). Me A/B testime väga palju välja saadetavaid kirju ja kuulutusi, nt Facebook aitab reklaame ka A/B testida ning võimaldab näidata just seda kuulutust, mis toimib kõige paremini õigele sihtrühmale.
Videokõne taustapildi hägustamine või bränditud taustapildi kasutamine on üks
lihtsamatest ja levinuimatest võimalustest, mida täna kasutamas ollakse. Suur
osa meist töötab täna kodukontorites, kus võivad lisaks isiklikele esemetele
olla ja muule taolisele ka kodus toimetavad pereliikmed. Seepärast on
professionaalse keskkonna loomiseks hakatud lisaks eeltoodud võimalustele
kasutama ka bränditud taustapilti, näiteks nii Kadi Niggulis (birkle IT) kui ka
Julia Jolkin (IT Talent) märkisid, et kasutavad just sellist lahendust ühe
võimalusena positiivse kandidaadikogemuse loomiseks.
Samm edasi siit on anda kandidaadile
vaba võimalus värbaja kalendrist endale sobiva aja valida. Lahendusi selleks pakuvad mitmed platvormid. Gelly soovitab
kandidaadil lasta endale sobiv aeg valida just seetõttu, et see annab
kandidaadile rohkem paindlikkust: “Meil on Google lahendused kasutusel, muud
kōned muidu Google Meetis aga TeamTailoris kasutan nende oma kalendri book-imist
ja videokōne lahendust. Varem olen kasutanud nt Calendlyt muidu.” Calendly
kasutamise kogemus on ka Julial, kes seda soovitab: “Calendly aitab väga hästi
ja lihtsalt oma timezone'i järgi vestluse aega ja kohta broneerida ja saadab
reminder'i vestluse päeval.“
Põnevaid lahendusi positiivse kandidaadikogemuse loomiseks videointervjuudel on
teisigi, näiteks kasutatakse IT Talendis krisp.ai, et "background
noise" oleks blokeeritud. Lisaks toob Julia välja: “Oleme ostun endale
blogijate lampe, mis muudavad video vestluste kvaliteeti ja teevad meid
ka ilusamaks.”
Postituseseeria lõpetuseks aga põneva tööriista: Chrystal Knows soovitus Käthe-Riinilt: „Crystal Knows on tööriist, mis aitab kandidaatidega esmase kontakti loomisel. See baseerub DISCi neljal isiksusetüübil. Annab vihjeid, kuidas kandidaadile tema isiksusetüübist lähtuvalt kirjutada.” Katsetasin ka ise selle lahendus võimalusi enda LinkedIni profiili peal ja soovitan ka sul seda teha – kuni 10 profiili vaatamist tasuta, seega hea võimalus katsetada ning enda ja võrgustiku kohta rohkem infot saada ;)
Omalt poolt aga soovitan heita pilgu peale ka Eesti värbamisagentuuri Level up-i lahendustele, mis aitavad värbaja tööd lihtsustada ja positiivset kandidaadikogemust pakkuda - miks mitte kasutada seda põnevat masinõppepõhist vestlusrobotit ehk Robotvärbajat?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar